2025-11-19, 13:03
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
De skriver att de hoppas på honom som sportchef men så lär det inte bli. Kalle försvinner. Då är frågan vart? Vågar man hoppas på utomlands? Annars är det ju bara AIK som känns ok, av de lagen som verkar aktuella. Hammarby och MFF vore fruktansvärt.

Absolut, Hammarby hoppas att Hellberg stannar också
Citera
2025-11-19, 13:14
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Absolut, Hammarby hoppas att Hellberg stannar också
Han är klar (förutom arbetstillståndet). Ni får hoppas på nåt annat. Kan ni inte hoppas på Martin Falk eller Henrik Rydström?
Citera
2025-11-19, 13:19
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Han är klar (förutom arbetstillståndet). Ni får hoppas på nåt annat. Kan ni inte hoppas på Martin Falk eller Henrik Rydström?
Tyvärr går nog Kalle till Hammarby av det man kan utläsa. Hoppas också att han kunde stanna i Västerås. Men vi får se
Citera
2025-11-19, 13:20
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Tyvärr går nog Kalle till Hammarby av det man kan utläsa. Han har ju nästan exakt profilen som söker som sagt. Om dom inte hittar någon i utlandet. Hoppas också att han kunde stanna i Västerås. Men vi får se
Citera
2025-11-19, 13:57
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Manegen verkar vara krattad för KK till Bajen då AIK fortsatt har tränaren kvar och inte har råd att avyttra.
Vi får se om han för första gången i sin karriär lyckas hålla ett lag kvar i Allsvenskan då.
Citera
2025-11-19, 14:31
Medlem
Citat:
De skriver att de hoppas på honom som sportchef men så lär det inte bli. Kalle försvinner. Då är frågan vart? Vågar man hoppas på utomlands? Annars är det ju bara AIK som känns ok, av de lagen som verkar aktuella. Hammarby och MFF vore fruktansvärt.
Vart han än hamnar önskar jag honom lycka till. Rubin får väl ses som den bästa av de rimliga alternativen.
Citera
2025-11-19, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Danskarna har väl 45-50% i vidareförsäljning? Man kan ju sova lugnt med att Dif antagligen plockar in en ny Stensson eller Sawo för stålarna ändå. Blir ytterligare ett år utan derbysegrar och europaspel. Att de aldrig lär sig.

Eh du håller väl på Bajen??

Diffen fixar iaf guld lite då och då och vaskar inte Europa för en 2a plats i AS.

Men absolut det är diffen som aldrig lär sig 👌
Citera
2025-11-19, 20:01
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Så 84 miljoner efter danskarna tar sin andel. Sen försvinner en del till. Så 70 mille? Förutsatt han säljs för 120 miljoner då.

Fast 70 milj är väl inte så illa det heller?

(Sedan tillkommer nog även några bonusar och vidareförsäljningsklausuler etc som kan ge ytterligare några miljoner.)
Citera
2025-11-19, 22:57
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Vart han än hamnar önskar jag honom lycka till. Rubin får väl ses som den bästa av de rimliga alternativen.

Ja Rubin har ju varit en enorm kraft i VSK:s framgångar. Folk verkar tro att det är Kalle som suttit djupast med näsan i statistiken för att exempelvis hitta spelare i Bulgariens andra liga
Dessutom har Rubin i stort ansvarat för träningsupplägg.

Jag skulle säga att Kalle inte hade fått så mycket cred som han fått, om det inte vore för att han haft Rubin.
Inte för att ta ifrån Kalle att han är vass, men jag skulle säga att det är en 50/50-historia vi fått ta del av men där den ena hyllats och den andre bidat sin tid.
Citera
2025-11-20, 07:26
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
AIK och Djif är sugna på Mujanic som sitter på utgående kontrakt.
Utsedd till årets mittfältare i superettan igår.
Citera
2025-11-20, 10:15
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Danskarna har väl 45-50% i vidareförsäljning? Man kan ju sova lugnt med att Dif antagligen plockar in en ny Stensson eller Sawo för stålarna ändå. Blir ytterligare ett år utan derbysegrar och europaspel. Att de aldrig lär sig.

Är vi uppe i 45-50 nu? Säker på att det inte är 55-60?

Brilliant affär för 1.5 mkr skulle de flesta påstå. Både på plan utifrån vad som levererades och vad som kommer resulteras på saldot.

Midtjylland lär inte vara annat än lika glada. Spelaren själv verkar nöjd.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/priske-djurgarden-flytten-ar-det-basta-beslutet-jag-fattat-i-min-karriar/

Ganska bra affär allt summerar eller?

Förstår dock bitterheten när ni vinner försäljningsallsvenskan varje år men har typ femte mest pengar i serien.
Citera
2025-11-20, 11:28
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Är vi uppe i 45-50 nu? Säker på att det inte är 55-60?

Brilliant affär för 1.5 mkr skulle de flesta påstå. Både på plan utifrån vad som levererades och vad som kommer resulteras på saldot.

Midtjylland lär inte vara annat än lika glada. Spelaren själv verkar nöjd.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/priske-djurgarden-flytten-ar-det-basta-beslutet-jag-fattat-i-min-karriar/

Ganska bra affär allt summerar eller?

Förstår dock bitterheten när ni vinner försäljningsallsvenskan varje år men har typ femte mest pengar i serien.
Osar Bajen om det här inlägget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in