2025-11-19, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare
Det spelar ingen roll vad du röstar på lille vän. SD kommer inte rädda dig den dagen dina barnbarn blir sålda på torget som slavar till muslimerna.
Ni lever i en fantasi om ni tror att ni kan rösta er ut från något. Tyvärr.

Du är en raljerande idiot, varför fan tror du att din åsikt spelar någon roll ens? Du vet ju ingenting om politik och t.ex. vad som kommer hända om alla de uppehållstillstånd som ska göras till tillfälliga nu faktiskt innebär om det får fortsätta under nästkommande mandatperiod och inte sossarna tar över.

(En hint är att SD kommer lägga som absolut grundkrav på regeringen att de inte kommer tillåta dom att söka nya uppehållstillstånd då 9/10 har semestrat i sitt eget hemland och bedragit vår gästfrihet nåt enormt, det kommer alltså vara en skiljelinje mellan de som semestrat och inte. De som semestrat är fucked, det finns ingen annan logik i det. Då nog fan 100 % av SDare tycker detta och håller med om att de inte förtjänar att få söka asyl här om de ljög så grovt förra gången för att kunna få bosätta sig här och erhålla bidrag medans, då har jag väldigt svårt att tro att SD ledningen tillåter detta även.)

Gissa en gång vad som händer din jävla torsk, jag tänker inte sitta o förklara för dig. Gissa bara, om du kan räkna ut ens vad som kommer hända med Sveriges läge och vår chans att klara oss. Gissa vad som händer med sossarnas väljarbas t.ex. när de måste söka arbetstillstånd om de vill bo kvar och sen inte hittar nån som vill anställa dom.

Så förklara din jävla hora, eller ska jag kalla dig blonda piga med jävlar anama i som du ville bli kallad i den tråden du efterfrågade en SD man att vara med. I förhållande då asså! Suveränt hur skruvad man kan vara och inte inse hur man beter sig mot andra.
Senast redigerad av Vintageman 2025-11-19 kl. 21:24.
Citera
2025-11-19, 21:26
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman
Du är en raljerande idiot, varför fan tror du att din åsikt spelar någon roll ens? Du vet ju ingenting om politik och t.ex. vad som kommer hända om att alla de uppehållstillstånd som ska göras till tillfälliga nu faktiskt innebär om det får fortsätta under nästkommande mandatperiod och inte sossarna tar över.

(En hint är att SD kommer lägga som absolut grundkrav på regeringen att de inte kommer tillåta dom att söka nya uppehållstillstånd då de har 9/10 har semestrat i sitt eget hemland.)

Gissa en gång vad som händer din jävla torsk, jag tänker inte sitta o förklara för dig. Gissa bara, om du kan räkna ut ens vad som kommer hända med Sveriges läge och vår chans att klara oss.

Så förklara din jävla hora, eller ska jag kalla dig blonda piga med jävlar anama i som du ville bli kallad i den tråden du efterfrågade en SD man att vara med. I förhållande då asså! Suveränt hur skruvad man kan vara och inte inse hur man beter sig mot andra.

Grejen är ett par generationer sedan så slogs män med varandra varje dag utan att någon började gråta och ville spärra in folk på livstid. Det var en del av att växa upp och bli man. På den tiden fanns det män som gick i krig och behövde utstå händelser som du inte kan föreställa dig.
Att slå och bli slagen var en del av uppfostringen. I många muslimska kulturer får både barn och kvinnor bli misshandlade. De gråter inte och anmäler allt till polisen som du gör. Du är en fredsskadad person som inte förstår att våld är ett normalt inslag i 99% av alla kulturer som någonsin existerat.
Män av den gamla skolan bar sina ärr med stolthet och skröt om sina slagsmål, och kvinnorna kastade sig över dem och såg med förundran på en riktig soldat som utstått krig och som slagits för sitt liv.
Ingen kvinna kan känna åtrå för en man som aldrig varit i slagsmål, som inte har några ärr att visa upp för kvinnan.
Idag är ni bortklemade och finlemmade som gråter vid tanken på slag.
Jag har blivit misshandlad men jag har varken anmält det till polisen eller gråtit över det på Flashan.
Du behöver tuffa till dig, torka tårarna och bli en man. En man som gråter vid tanken på något som helst våld skulle få ett tufft uppvakanade om hen kom ut i den riktiga världen och såg hur mycket våld som finns runt om i världen och genom historien. Frågan är om du skulle klara det eller bryta ihop i gråt och ropa på mamma staten.
Citera
2025-11-19, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiffEllerPuff
Allt här i livet och sedan begynnelsen handlar om tycke och smak. Lär dig det. Utgå.

Taskig attityd överlag märker jag. Min erfarenhet är att det inte går att ha en nyanserad dialog med sådana som dig. Varför startar du ens en tråd?
Citera
2025-11-19, 22:30
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
AFA, Aktivklubb och islamistceller är extra brottslighet som man kan tämja genom att barmhärtighetslöst slå ner på dessa, helt enkelt göra det så oattraktivt att vara medlem där att ingen söker sig till dom någonsin. T.ex. säga åt dom att upplösa sig och ifrånsäga sig sitt medlemskap vid ett visst datum annars kommer det bli dömda för medlem i terroristorganisation i fem år.

Och ja det är självklart att brott som hatbrott är allvarligare och bör ha högre straffvärde, det är en moralisk fråga och det är också en fråga för rättstaten att döma hårdare för dessa för att avskräcka just folk från att göra det så att det inte växer.

Det här är extra brottslighet som vi kan vara utan. Rån och folk som gör det för att tillskaffa sig något av värde som de sedan kan köpa annat för är ett annat motiv, det kommer alltid finnas och det är greppbart och har inte en hatisk bakgrund till varför de gör det. Så det kan inte ha samma moraliska liknelse och straff som ett brott som begås utav hat.

Detta är alltså inte en "åsikt" utan det är fakta och det är varför det existerar sådana straff. Att du sitter o babblar emot det i nästa inlägg skiter jag i. Det är du, du fattar inte ens att det som hände i andra världskriget har relevans idag i ett av dina inlägg i tråden. Precis som inte terroristorganisationer existerar idag heller vare sig de är röda eller nazister. Hur fan kan man tänka så dumt?

Nazisterna har dessutom ökat i Sverige, precis som AFA och Islamistceller under de senaste 30 åren. Skinheadsen försvann ju under 90-talet mer eller mindre, men har nu kommit tillbaka p.g.a. det uppskruvade kulturkriget, som man märker om man tar del av det och låter sig hjärntvättas av det.

Då är det bra att staten slår ner hårt och skoningslöst när sånna grupperingar börjar växa så att brott som dessa inte händer igen mot någon som är helt oskyldig. Jag vet att det är svårt för dig att förstå det.

Jag vet.

Vi har organisationsfrihet i Sverige och varken AFA eller Aktivklubb är terrorklassade här.

Nu är du inne på moral igen. Moral är något subjektivt fortfarande. För den som blir misshandlad gör det noll skillnad om han blir det av politiska motiv eller av något annat skäl. Skadan blir densamma.

Vad spelar det för roll om det har en hatisk bakgrund? Tror du det gör någon skillnad för brottsoffret?

Jo. Det är din åsikt att en misshandel med hatbrott som motiv skulle vara värre än en misshandel utan hatbrott som motiv. I din värld är det alltså värre att slå någon på käften för att den är neger än att sparka någon i huvudet när den ligger ner för att den har sagt åt en att t.ex sluta trakassera ens hund.

Aktiva nazister i Sverige är extremt få. NMR har några hundratal medlemmar och Aktiv ännu färre. De utgör inget hot och sådana här fall går det inte ens ett per år av. Vad terrororganisationer har att göra med ett statligt pådrivet folkmord för 80 år sedan vet jag inte. Nazism har som sagt ett otroligt svagt stöd idag och är förbjudet i vissa länder. Jämför det med islam som erkänns och hyllas på daglig basis i statstelevisionen.
Citera
2025-11-20, 01:02
Avstängd
PiffEllerPuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decimal1
Taskig attityd överlag märker jag. Min erfarenhet är att det inte går att ha en nyanserad dialog med sådana som dig. Varför startar du ens en tråd?

Du visar prov på att vara både snedseglare och lida av lässvårigheter, beklagar detta, djupt. Jag har inte startat någon tråd. Läs om läs rätt, försök, kämpa. Lycka till. Pappskalle.
Citera
2025-11-20, 09:55
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
Nästan fyra år för misshandel av normalgraden? Jösses.

Straffvärdet för en grov misshandel ligger på mellan ett och sex år. Gissar på att om förövarna hetat Mohammed, Abdhulla och Achmed och offret Nisse hade straffet legat på 1 år och sex månader, även om de i sedvanlig ordning sparkat mot huvudet medan offret ligger ner

Om jag inte missminner mig har vi tagit bort straff/mängdrabatten så det är väl det vi börjar se effekterna på nu?
Citera
2025-11-20, 10:40
Medlem
Citat:
Du tycker det är fel att de får större straff om gärning gjordes p.g.a. deras hudfärg? Förklara hur du tänker eller varför du tycker det är fel att de får större straff för detta?

Jag förstår inte vad du menar med detta svaret nedanför på min fråga om: Vad är det som är nationalistiskt med att attackera någon p.g.a. hudfärg?

Du svarade då:
"Det är ett kontraproduktivt beteende, men det fråntar samtidigt inte deras politiska tillhörighet."

Vad menar du?

Varför ska de straffas hårdare pga deras åsikter? Man kan säkert hitta på alla möjliga ursäkter till att slå ner någon, så varför skulle just ett politiskt motiv vara en försvårande omständighet, när inget annat motiv är det?

Det är inte en nationalistisk handling att misshandla invandrare, men det betyder inte automatiskt att gärningsmännen inte är nationalister s.a.s.
Citera
2025-11-20, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Varför ska de straffas hårdare pga deras åsikter? Man kan säkert hitta på alla möjliga ursäkter till att slå ner någon, så varför skulle just ett politiskt motiv vara en försvårande omständighet, när inget annat motiv är det?

Det är inte en nationalistisk handling att misshandla invandrare, men det betyder inte automatiskt att gärningsmännen inte är nationalister s.a.s.

För det är fel att ge sig på någon enbart p.g.a. deras hudfärg.

De här människorna är förövrigt inte nationalister, de är fascister. En invandrare kan ta till sig Sverige, ta in våra sätt att leva, anpassa sig, arbeta, vara laglydig, lära sig vårt språk, hjälpa andra i vårt land och t.o.m. engagera sig i ett parti som SD.

Det finns flera invandrare från t.ex. mellanöstern eller Indien i SD.

Hur är det nationalistiskt att misshandla någon av dom t.ex. enbart p.g.a. av deras hudfärg?

Dom här tre personerna är fascister, inte nationalister. En nationalist är någon som lyfter sitt land så högt som möjligt, inte misshandlar andra människor för att de har en annan hudfärg.
Citera
2025-11-20, 10:59
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
Nästan fyra år för misshandel av normalgraden? Jösses.

Straffvärdet för en grov misshandel ligger på mellan ett och sex år. Gissar på att om förövarna hetat Mohammed, Abdhulla och Achmed och offret Nisse hade straffet legat på 1 år och sex månader, även om de i sedvanlig ordning sparkat mot huvudet medan offret ligger ner
Aftonbladet publicerade nyheten med omaskade bilder, samt fullständiga namn och ålder.
Lite ovanligt 🙄
Citera
2025-11-20, 11:06
Medlem
Är ju snarare extremt hårda straff för att vara i Sverige. Betydligt grövre fall döms lindrigare dagarna i ända. Det här är politiskt motiverat för att de är just etniska svenskar som utsatt utlänningar specifikt. Samtidigt har man inte ens börjat titta på alla rasistiskt motiverade dåd mot svenskar. Man pratar inte ens om dessa.
Citera
2025-11-20, 11:15
Medlem
Citat:
För det är fel att ge sig på någon enbart p.g.a. deras hudfärg.

Oprovocerat våld är alltid fel, därför är det orimligt att döma någon hårdare pga ett specifikt motiv. En man som misshandlar sin hustru av oklar anledning kan således komma lindrigare undan än en man som av förmodat politiska skäl slår ner en slumpmässigt utvald invandrare på stan.
Citera
2025-11-20, 11:43
Medlem
Vansterpartiets avatar
Har du sett negervåldet mot svenskar klassas som "rashat"? Nej, tänkte väl det, varför ska då detta klassas som dödsknarkarnazistiskt.

Inte konstigt att SD har blivit ett litet bögparti med väljare som TS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in