2025-11-19, 15:11
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Är nästan helt säker på att en skärpning införts där nyligen och att 2/3-frigivning inte längre gäller om man missköter sig.

Det är väl bara på utredningsstadiet som allt annat?
Citera
2025-11-19, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det är väl bara på utredningsstadiet som allt annat?

Minns inte exakt, men det är bara en tidsfråga innan det blir verklighet. I det här fallet tror jag inte det spelar någon större roll, gärningsmännen lär hålla en mycket låg profil bakom murarna.
Citera
2025-11-19, 15:47
Medlem
Citat:
Varför ska det vara högre straff bara för att det är nazistiskt motiv?

För att det är ett äckligt brott och beteende, det är omoraliskt och fel. Titta på andra världskriget och allt äckligt som gjordes då mot människan av nazister. Där har du anledningen.

Om du inte förstår det så finns det inget att prata om. Detta är alltså ingen "flashback" stil jag håller på med utan detta är alltså vad man bör tycka om man har en hjärna.
Citera
2025-11-19, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Ja, jag tycker det är fel. Att oprovocerat misshandla någon är moraliskt fel, oavsett om det finns ett politiskt motiv eller ej. Dessutom funkar inte lagstiftningen i praktiken heller, eftersom det bara är folk på högerkanten som döms hårdare för politiskt motiverad brottslighet.

Det är ett kontraproduktivt beteende, men det fråntar samtidigt inte deras politiska tillhörighet.

Du tycker det är fel att de får större straff om gärning gjordes p.g.a. deras hudfärg? Förklara hur du tänker eller varför du tycker det är fel att de får större straff för detta?

Jag förstår inte vad du menar med detta svaret nedanför på min fråga om: Vad är det som är nationalistiskt med att attackera någon p.g.a. hudfärg?

Du svarade då:
"Det är ett kontraproduktivt beteende, men det fråntar samtidigt inte deras politiska tillhörighet."

Vad menar du?
Citera
2025-11-19, 16:23
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Det roliga är ju att ni aldrig reagerar när svenskar misshandlas, rånas och våldtas. Men när offren har brun hudfärg så kokar det upp i din lilla slemhjärna. Du är inget annat än en äcklig nazze och borde hålla käften.
Citera
2025-11-19, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare
Det roliga är ju att ni aldrig reagerar när svenskar misshandlas, rånas och våldtas. Men när offren har brun hudfärg så kokar det upp i din lilla slemhjärna. Du är inget annat än en äcklig nazze och borde hålla käften.

TS här.

Va? Var det riktat till mig? Är du seriös med dessa åsikter eller skojar du bara? Det känns som ditt inlägg går isär ganska så ok?

> Jag har alltid röstat på SD, det framgår att jag röstar på SD i tråden allafall.
> Förklara hur man är nazist om man reagerar negativt på att nazister misshandlar folk efter hudfärg?
Senast redigerad av Vintageman 2025-11-19 kl. 16:35.
Citera
2025-11-19, 16:57
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Straffen är helt ok i min bok,
Jag är enig. Rinliga och kännbara straff. Idioterna ska låsas in. Detta ska förstås gälla alla som sysslar med detta, oavsett ursprung.
Citera
2025-11-19, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiffEllerPuff
1. Straffen bör höjas avsevärt när det kommer till våldsbrott generellt, om de är alla överens.
2. Givetvis ska det vara höjda straff om agendan är att misshandla människor av annan hudfärg och/eller ursprung och/eller religion, och för att man anser dem vara mindre värda. Det begriper (och anser) en femåring. Detsamma bör gälla om misshandeln äger rum för att offret är politiskt oliktänkande. Varför? En av anledningarna är för att vi lever i en demokrati?

Varför varför? Ja, varför är månen rund och varför faller regnet och inte stiger? Fler dumma frågor på lut?

Du har alltså inga bra svar mer än att du grundar resonemanget på ditt eget tycke och smak?
Citera
2025-11-19, 17:17
Avstängd
PiffEllerPuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decimal1
Du har alltså inga bra svar mer än att du grundar resonemanget på ditt eget tycke och smak?

Allt här i livet och sedan begynnelsen handlar om tycke och smak. Lär dig det. Utgå.
Citera
2025-11-19, 17:18
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman
För att det är ett äckligt brott och beteende, det är omoraliskt och fel. Titta på andra världskriget och allt äckligt som gjordes då mot människan av nazister. Där har du anledningen.

Om du inte förstår det så finns det inget att prata om. Detta är alltså ingen "flashback" stil jag håller på med utan detta är alltså vad man bör tycka om man har en hjärna.

Vad som är omoraliskt är subjektivt. Din moral är inte nödvändigtvis samma som någon annans moral. En misshandel är en misshandel och det ska inte ha någon betydelse ifall det är ett nazistiskt motiv eller om man hatar människorna personligen.

Andra världskriget var 80 år sedan och helt irrelevant idag.

Dessutom var motivet inte ens nazistiskt utan dessa var helt enkelt trötta på de brott som invandrare begår mot svenskar på löpande band och tyvärr fick oskyldiga betala priset för detta.
Senast redigerad av Ganonito 2025-11-19 kl. 17:21.
Citera
2025-11-19, 17:30
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiffEllerPuff
Du skrev en huvud- och historielös kommentar av stora mått mätt. Givetvis får du mothugg och en förolämpning. En förolämpning som inte är märkvärdigare än de förolämpningar du skiter ur dig i parti och minut. Gilla läget - sluta grina. Väx upp. Bilda dig.

Jag grinar inte, men uppenbarligen kunde du inte komma på några argument till vad jag skrev eftersom allt du skrev var en av flashbacks äldsta förolämpningar.
Citera
2025-11-19, 17:33
Medlem
Citat:
Vad som är omoraliskt är subjektivt. Din moral är inte nödvändigtvis samma som någon annans moral. En misshandel är en misshandel och det ska inte ha någon betydelse ifall det är ett nazistiskt motiv eller om man hatar människorna personligen.

Andra världskriget var 80 år sedan och helt irrelevant idag.

Dessutom var motivet inte ens nazistiskt utan dessa var helt enkelt trötta på de brott som invandrare begår mot svenskar på löpande band och tyvärr fick oskyldiga betala priset för detta.

Vilket fullständigt idiotiskt inlägg. Förstår du hur korkad du är? Genom att tillåta låga straff för extremism vare sig den är höger, vänster eller religiös är ingenting som gagnar oss. Låser man in dessa på långa straff så håller man samhället fredat och man sätter ner foten mot extremism och det som brukar vare de mest omoralisk människorna i samhället.

Man kan likställa dessa med pedofiler, våldtäktsmän, eller folk som kidnappar och torterat oskyldiga människor till döds.

Att du överhuvudtaget säger att andra världskriget var för 80 år sedan och vad som hände då är irrelevant är helt sjukt. Tycker du kommunism är irrelevant eller ser du det som ett problem också?

Förmodligen ja. Varför skulle nazism inte va ett problem då heller? Att slå hårt på dessa organisationer vare sig de är nazzar, afa eller islamister är någonting som vi kommer tjäna på och andra med genom att de inte blir slagna och utsatta för trauman.

Motivet var inte nazistiskt som de gjorde? Hur tänkte du då? De är bokstavligt talat medlemmar i aktiv klubb Sverige och anföll folk med annat ursprung för att de just hade annat ursprung.

Att du säger att några oskyldiga kom i kläm tyder ju bara på att det är viktigt att lagstifta så folk som gör dessa handlingar bara för att de ser en svart människa också åker dit ordentligt så de inte misshandlar oskyldiga människor. Om det nu är så att de var "trötta på invandrare som begår brott".

Är det ens något de gav som anledning? Eller något du lagt till själv??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in