Citat:
Ursprungligen postat av
Tervull
Fattar inte hur man kan gnälla och tycka att det är tråkigt och inte händer nåt. Är det roligare när alla sökande väljer att åka hem eller när bonden skickar hem allihop direkt vilket har hänt ett antal gånger. Själv tycker jag att detta är en av de bästa säsongerna av bonde då det är svartsjuka och känslor hos alla bönderna, det lipas till höger och vänster så ska det vara.
Undrar varför Rasmus ens tog med Emma Kajsa till den här ön. Han hade ju inte mål i mun och satt och kramade om sig själv. Han var ju helt stel och jag tror att hans känslor för henne har svalnat av rejält. Usch denna hemska Wilma ställer till en scen i nästa avsnitt. Skönt att man slapp se henne igår hon går mig på nerverna. Den karl som står ut med henne är en mycket stark man. Hoppas hon åker nästa vecka.
Christian ser ut att vara minst 55 år, tror sjukdomstiden satte sina spår. Hon som han var med igår på dejt är ju både snyggast och vettigast men jag tror ändå på näsringen. Han gillar att bli uppläxad av henne.
Viktor kommer skicka hem Sara i nästa avsnitt för att ångra sig direkt och få panik. Det låter som om han ska anställa en dräng utifrån hur han tänker. Han har känslor för Sara men vågar inte agera på dom pga av tidigare erfarenheter. Så blir man aldrig lycklig och i slutändan så tror jag att Sara kommer tillbaka (om hon får åka hem).
Elin känns bara desperat. Nu när hon ratat de andra så är det plötsligt Lucas som är bäst. Övernattningsdejten såg sååå tråkig och krystad ut. Hon kommer inte finna långvarig kärlek i det där gänget det sätter jag en peng på. Gillar henne inte längre för hon känns inte äkta och har sjunkit som en sten i mina ögon.
Nej, Emma-Kajsa är nog inte den rätta för den charmige Rasmus. Stel, osexig och forcerad när hon väl ska säga något. Klart att han blev lika stel själv. Men hon lade plötsligt ena handen väldigt högt upp på hans lår, det överraskade! Sedan tittade hon bort från honom. Han visste väl inte var han skulle göra av sig men höll god min eftersom hon är så konstig. Dessa två verkar komma från olika världar.
Övernattningsdaten med Elin verkade vara en flopp, men kanske bäst så för alla. Denne man måste nog vara en av världens mest osexiga top-ten nördar (duh!?). Tror aldrig han haft en tjej på riktigt. Han sov väl gott direkt, kanske med kepsen på. Elin måste ha varit lättad att "slippa". Tänk att ha honom som enda sällskap (förutom kossor?) under låååånga, mörka vinterkvällar ute på vischan......
Då gäller det för Elin att ladda upp med massor av filmer, musik och böcker.
Vad gäller Christian, tror jag inte att boxnings-kopian kommer att passa honom om han inte gillar att bråka. Hon verkar ha svårt för att kompromissa för det allra minsta. Han kommer att bli galen på henne och kanske vådaskjuter henne i skogen när han inte orkar med hennes humörsvängningar mer. Men å andra sidan kanske han gillar att få höra var skåpet ska stå eller att få sig litet smisk (?).
Tror inte Viktor kommer att stå ut med Sara som redan verkar tro sig ha pinkat in sitt revir (lånat hans tröja m.m.). Efter ett par gånger i sänghalmen kommer han att tröttna. Hoppas han hittar någon trevlig gotländska istället. Fast han måste vara rädd om flinten när han går till stranden. Får inte glömma att smörja in solcreme. Kanske inspirerar någon av tjejerna till en ny aktivitet.