2025-11-19, 16:15
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Random ful somalier och en skönhet ja. Det var för att du skulle erkänna att du hellre hånglar med en vacker kvinna än en ful man. Något en man inte skulle göra - alltså hångla med en modellsnygg man istället för en ful kvinna. Detta visar på att män än mycket mer attraherade av kvinnoformen än vad kvinnan är av mansformen. Vi äcklas inte av fula kvinnor som ni äcklas av fula, eller bara medelmåttiga, män. Därmed inte sagt att vi vill hångla med en ful kvinna, om vi inte måste(som i tankeexperimentet).
Erkänn istället för att undvika frågan. Jag kommer inte att ge mig förrän du skriver det.

Det går enkelt att utlösa, framförallt i sista raden, att du söker bad boys. Alltså män som känner sig så berättigade till en kvinna att de besätter dem(likt en demon) och deras fysiska attraktion till kvinnan studsar tillbaka till dem - dvs kvinnan upplever sig vara fysisk attraherad av dem när det egentligen bara är deras attraktion till henne som hon känner, och återgäldar.

Jag vet inte om jag hellre hånglat med en snygg kvinna än en ful man, ärligt talat. Det är lika illa i mina ögon. Nu handlar väl tråden om huruvida manskroppen var ful, inte om att män attraheras av kvinnor mer än vice versa?

Om du vill diskutera det sista påståendet så beror det på att män är mer sexuellt orienterade än kvinnor, det är ingen som förnekar det. Det betyder inte per definition att vi tycker att män är oattraktiva.
Citera
2025-11-19, 16:17
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Jag vet inte om jag hellre hånglat med en snygg kvinna än en ful man, ärligt talat. Det är lika illa i mina ögon. Nu handlar väl tråden om huruvida manskroppen var ful, inte om att män attraheras av kvinnor mer än vice versa?

Om du vill diskutera det sista påståendet så beror det på att män är mer sexuellt orienterade än kvinnor, det är ingen som förnekar det. Det betyder inte per definition att vi tycker att män är oattraktiva.

Du måste välja. Tänk dig att nån riktar en pistol mot dig eller någon i din familj, och tvingar dig välja. Så, Greta Garbo eller ful somalisk man för tio minuters utbyte av orala kroppsvätskor. Svara nu.
Citera
2025-11-19, 16:26
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Gillar inte det jag säger=automatisk bög

Jag tänkte mer på det att vilja komma tillsammans med andra män. Det låter onekligen ganska bögigt
Citera
2025-11-19, 16:26
Medlem
Citat:
Det är väldigt omanligt att syssla med copingstrategier. Men det finns inget män är mer rädda för att erkänna för sig själva än att kvinnor saknar fysisk(visuell) attraktion till män. Bara riktiga män klarar av att erkänna en så obekväm sanning(den mest obekväma sanningen som finns) för sig själv.

Tittar man på kvinnans "attraktion" till mannen genom åren så har den förändrats. Den man som ansågs snygg för 30 år sen, anses bara medelmåttig idag. Så här kommer det att fortgå, till inte ens de snyggaste manliga modellerna lyckas väcka attraktion hos kvinnan. Medan mannens attraktion till kvinnor däremot är helt statisk. En vacker kvinna för tusen år sen anses vacker idag också. Det beror på att kvinnoformen är inherent tilltalande och mansformen inte är det.
Ja det är ynkligt, men jag kan ha viss sympati för det i och med att det är en försvarsmekanism mot avgrundsdjup depression i grund och botten. Det börjar med att män tror de kan vinna kvinnors hjärtan genom att vara snälla killar. Med personligheten. Sen när de tvingas acceptera att det är nonsens så går de över till den här alfaman hypotesen och hoppas de ska bli alfamän LOL. Finns också olika versioner om vad de innebär. Det är dock irriterande att argumentera emot.

Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Antagligen, eftersom du då frodas i misstycke ch missnöjdhet över det. Det lyser rätt tydligt igenom dina inlägg, vad din syn på kvinnor är. För att du tror att de automatiskt ogillar dig av någon anledning.
Haha, jag har haft flera relationer med kvinnor. Kvinnor ogillar inte mig mer än andra män, och jag klandrar absolut inte kvinnor för saker de inte kan rå för. Det är som att jag skulle klandra andra män för att de inte vill ligga med mig.
Citera
2025-11-19, 16:27
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:

Inser ni också att detta är sanningen? Om så, hur påverkar det er? Eller är ni i total förnekelse? Ni kan också skriva fler pinsamma bortförklaringar till kvinnans ytterst svaga attraktion till mannen.

Du resonerar som någon TikTok skadat stolle som inte är säker på sin sexuella identitet eller attraktion och försöker förolämpa män eftersom du inte begriper att kvinnor har ett helt annat format än männen har på vad som är attraktivt i en man, eller kvinna, och inte.

Är du väldig bitter och besviken på något vis ? Riktad mot dig själv ? Eller är du en kvinna ? Det skulle förklar allt
Citera
2025-11-19, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Den tjockare huden gör män fulare än kvinnor. Kvinnor har len hud som blir rynkig ja (även män blir det tillslut) men du kan inte på allvar mena att mäns hy ser bättre ut. Män är av naturen fula. Stora, starka och tål mer stryk men det finns inget med de manliga dragen som är nån sorts skönhet.

Män är kåtare ja. Det är bara på senare tid som kvinnor har haft möjlighet att välja ut män på det sättet du pratar om. Det leder till att kvinnor inte vill ha med män att göra. Alltså de är inte attraherade sexuellt av män. De vill ha resurser från män, egenskaper och attribut de saknar men inte i ett sexuellt syfte. Inget av den här alfaman tramsteorin om att kvinnor väljer den "starka mannen" är nåt som säger emot TS. Det är så uppenbart men jag antar att copingmeknismen ska upprätthållas till varje pris.
Huden är en faktor som kan vara både till mans för eller nackdel när vi pratar om estetisk attraktion beroende igen, på vem du tillfrågar.

Heterosexuella män attraheras t.ex av Neoteni, såsom större ögon, rundare kinder och slätare hud, ofta förknippas med ungdom och fertilitet hos kvinnan. Neoteni gör att personen uppfattas som oskyldigare och syftar till att den sociala gruppen skall beskydda kvinnan precis som yngre barn.

Det är hela grejen med äldre män och yngre kvinnor. Antagligen också att män oftare identifieras som pedofiler eller sexuella förbrytare mot barn än kvinnor.

Så det bevisar endast att du tycker så i egenskap av en heterosexuell man eller lesbisk/bisexuell kvinna, alltså attraherad av den feminina estetiska naturen.

Skönhet som en slags objektiv markör oberoende av betraktarens subjektiva bedömning säger ju sig självt är trams.

Eller ska vi fråga Tigern igen?

https://res.cloudinary.com/djurensratt/image/upload/f_auto,q_auto,c_lfill,g_faces,w_2048/rdk/tiger_hane_liqdsl

Självklart är kvinnor sexuellt attraherade av män, den naturliga attraktionen finns i motsatta polariteter (Jin/Jang simpel logik).

Fråga en heterosexuell kvinna vem hon tycker är sexuellt mest lockande, Prad Pitt eller Aniston/Jolie.
Citera
2025-11-19, 16:35
Medlem
Citat:
Random ful somalier och en skönhet ja. Det var för att du skulle erkänna att du hellre hånglar med en vacker kvinna än en ful man. Något en man inte skulle göra - alltså hångla med en modellsnygg man istället för en ful kvinna. Detta visar på att män än mycket mer attraherade av kvinnoformen än vad kvinnan är av mansformen. Vi äcklas inte av fula kvinnor som ni äcklas av fula, eller bara medelmåttiga, män. Därmed inte sagt att vi vill hångla med en ful kvinna, om vi inte måste(som i tankeexperimentet).
Erkänn istället för att undvika frågan. Jag kommer inte att ge mig förrän du skriver det.

Det går enkelt att utlösa, framförallt i sista raden, att du söker bad boys. Alltså män som känner sig så berättigade till en kvinna att de besätter dem(likt en demon) och deras fysiska attraktion till kvinnan studsar tillbaka till dem - dvs kvinnan upplever sig vara fysisk attraherad av dem när det egentligen bara är deras attraktion till henne som hon känner, och återgäldar.
Ja, vissa är dåliga.

Jag dras till väldigt vackra män. Och de dras till mig ofta.

Utan den fysiska attraktionen ser jag ingen anledning att vara tillsammans med en man.

Då kan man vara vänner
Citera
2025-11-19, 16:38
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Ja, vissa är dåliga.

Jag dras till väldigt vackra män. Och de dras till mig ofta.

Utan den fysiska attraktionen ser jag ingen anledning att vara tillsammans med en man.

Då kan man vara vänner

Du får gärna länka bild till vad du anser vara en s.k "vacker man".

Och "de dras till mig ofta" - med det menar du väl att de använder dig som sexleksak?
Citera
2025-11-19, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imladris
Självklart är kvinnor sexuellt attraherade av män, den naturliga attraktionen finns i motsatta polariteter (Jin/Jang simpel logik).

Fråga en heterosexuell kvinna vem hon tycker är sexuellt mest lockande, Prad Pitt eller Aniston/Jolie.
Haha nej, det finns tom studier som visar att kvinnor tänder på nakna kvinnor trots att de är "hetero".

https://academic.oup.com/jsm/article/22/1/57/7906528

Kvinnor kan säga vad de vill, vetenskapen säger annorlunda. Kvinnor vet ju att borde vara attraherade av män så de säger att de tänder på män. De kommer gifta sig och skaffa barn med män.
Citera
2025-11-19, 16:43
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Det är alltid på pinsamt när det diskuteras varför kvinnor har en så svag attraktion till män jämfört med mäns attraktion till kvinnor. Alltid dessa trötta bortförklaringar, som t.ex att kvinnan är kräsen av biologiska skäl(hon bär barnet, färre ägg än spermier osv)...När den enkla, och mest uppenbara anledningen är att mansformen är inherent motbjudande.

Jag förstår att det aldrig talas om detta då hela samhället vilar på lögnen om ömsesidig attraktion mellan könen. Men på ett forum som flashback, där obekväma sanningar lyfts, kan vi väl hålla oss till sanningen om detta också?

Inser ni också att detta är sanningen? Om så, hur påverkar det er? Eller är ni i total förnekelse? Ni kan också skriva fler pinsamma bortförklaringar till kvinnans ytterst svaga attraktion till mannen.

Varför bre ut sej med påhittade begrepp som inherent motbjudande ?

Du kan inte ta ett engelsk ord och addera ett svenskt , obegripligt korkat eller bara pompöst ?
Citera
2025-11-19, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Haha nej, det finns tom studier som visar att kvinnor tänder på nakna kvinnor trots att de är "hetero".

https://academic.oup.com/jsm/article/22/1/57/7906528

Kvinnor kan säga vad de vill, vetenskapen säger annorlunda. Kvinnor vet ju att borde vara attraherade av män så de säger att de tänder på män. De kommer gifta sig och skaffa barn med män.
PÅ vilket sätt menar du att det motbevisar heterosexuella kvinnors sexuella attraktion för män?

Det i sin tur har inget att göra med attraktionen för det motsatta könet.
Citera
2025-11-19, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imladris
PÅ vilket sätt menar du att det motbevisar heterosexuella kvinnors sexuella attraktion för män?
https://www.google.com/amp/s/www.bbc.com/news/health-34744903.amp

The University of Essex study concluded that no woman is "totally straight".

Det bevisar att kvinnor tänder på kvinnor, män tänder på kvinnor.

Det bevisar mycket riktigt inte att kvinnor inte tänder på män, men det bevisar (eller pekar på) att kvinnor besitter en skönhet som män inte gör, för att alla tänder på dem.

Om man sen använder sin slutledningsförmåga lite så kan man dra några enkla slutsatser:

Män tänder i regel inte på män (bara några få procent bögar), kvinnor tänder på saker som dominans (50 shades of grey tex) mao det ska till extra lull lull och perversiteter för att de ska gå igång på män. De tänder inte på synen av Brad Pitt eller lönnfeta Olle. Män däremot kan se en kvinna och få ett omedelbart sexuellt begär även om kvinnan är nån medelmåtta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in