2025-12-11, 10:50
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Det handlar inte om det, att kvinnor aldrig blir attraherade av män eller att alla män är fula, men män generellt är fula och ingen vill ha dem. De är incels.

Jag håller med om at TS har en del skeva teorier men i grund och botten har han rätt. Det finns mycket färre attraktiva män än kvinnor. Om man jämför två medelmåttiga syskon med liknande genetisk potential så är oftast mannen motbjudande ful medan kvinnan anses helt okej. För att en man ska vara attraktiv, och då menar jag inte att han lyckas doppa discofitta några gånger per år utan så attraktiv att han kan leva på sitt utseende krävs enorm tur i det genetiska lotteriet medan en average kvinna kan sälja bilder på OF eller skaffa en man som försörjer dem.

Att förneka detta är absurt. Det är enkelt observerbart i verkligheten och det finns gott om forskning som stöder det om man vill ha mer bevis.
Men lilla vän blev det för mycket text för dig också??
Jag har försökt förklara att orden attraktion och attraktiv inte riktigt har samma betydelse i denna diskussion.
Kvinnans möjlighet att sälja sin kropp har allt att göra med mannens betingning av att knulla allt med fitta.
Män kan bestiga hur fula fetton som helst bara dom får tömma.
Det finns väl ingen vid sina sinnes fulla som på fullt allvar är attraherade av online luder?
Att sitta o runka framför skärmen är en biologisk drift som bara har att göra med att vederbörande har vagina.

Naturen gick en väg där männen utvecklades att bli större och starkare så de kunde erövra, behålla och skydda sin/sina honor.
Sen vi lämnade knoggångarna bakom oss har människodjurets honor inte haft så mycket stt säga till om.
Tills för några tusen år sedan tog hanen det han ville ha och så är det än i dag i.många kulturer.
Ta dig själv tex, hur skulle din mamma ha kunnat bli befruktad om det handlade om attraktion.
Könsdrift och attraktion är inte samma sak.
Citera
2025-12-12, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Jag har alltid varit en sanningssökare och aldrig varit benägen att ljuga för mig själv. Tyckte redan som barn att pojkar var otroligt fula och flickor söta och att det fanns noll logik i att flickorna var "intresserade" av pojkarna. Jag köper inte det jag ser rakt av om jag inte förstår det. De flesta andra bryr sig inte om orsaken till saker och ting.

Ovanstående bar jag med mig under hela uppväxten. Men det låg mest i bakgrunden fram tills efter gymnasiet. Jag sågs då plötsligt inte på samma sätt av tjejer, och jag var inte ensam om den upplevelsen. Tjejer blir mer kräsna efter gymnasiet(iallafall då, numera kanske de är lika kräsna i skolåldern). Jag såg fortfarande tjejer på samma sätt; en tjej som jag ansåg vara en 6/10 såg jag fortfarande som en 6/10 efter gymnasiet. Det blev så tydligt bekräftat att manligt utseende inte har ett statiskt värde för kvinnor som kvinnans utseende har för män. Och så kan det inte vara om kvinnan är visuellt attraherad av mansformen på riktigt.

Jag förstod, och erkände för mig själv, att kvinnan saknar en äkta, visuell attraktion till mannen. Men det tog ett antal år innan jag började förstå hur uppdelningen man och kvinna, varför den ena är attraherad men inte den andra, passade in i det jag kommit fram till om verkligheten i övrigt - varför vi lever på jorden, varför ondska finns. Det är ännu inte en perfekt pusselbit men det närmar sig.

Det är såklart en positiv egenskap att vara ärlig med sig själv. Men som du säkert förstår blir ju invändningen mot det du säger att du kanske utgår från din egen upplevelse som heterosexuell man? Vilket jag gissar att du är?

Huruvida en kroppsform är motbjudande eller tilldragande är väl ändå både objektivt och subjektivt? Eller menar du att det bara är objektivt med tanke på att du skriver "inherent"? Jag menar att det är subjektivt och bestäms utifrån betraktarens sexualitet och kanske andra personliga preferenser, men sen finns det vissa objektiva element som är evolutionärt bestämda och kopplat till fertilitet, hälsa och överlevnadsförmåga.

Kvinnans attraktion till mannen är lite mer komplex eftersom den både inkluderar kroppsformen i sig, men sen i hög grad egenskaper och förmågor. Men det betyder ju inte att det rent kroppsliga inte spelar någon roll. Massa kvinnor kommer säga att de finner manskroppen tilldragande. Skulle vi alla bara inbilla oss? Varför skulle vi va evolutionärt utvecklade att inte finna manskroppen tilldragande? Det verkar ologiskt

Kan det inte vara så att kvinnor efter gymnasietiden utvecklas och blir mer komplexa i sin personlighet och därmed börjar värdesätta andra saker än bara utseende mer?

Vad menar du då är anledningen till skillnaden i attraktion och hur är det kopplat till livet på jorden och ondska?
Citera
2025-12-12, 17:46
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Det är såklart en positiv egenskap att vara ärlig med sig själv. Men som du säkert förstår blir ju invändningen mot det du säger att du kanske utgår från din egen upplevelse som heterosexuell man? Vilket jag gissar att du är?

Huruvida en kroppsform är motbjudande eller tilldragande är väl ändå både objektivt och subjektivt? Eller menar du att det bara är objektivt med tanke på att du skriver "inherent"? Jag menar att det är subjektivt och bestäms utifrån betraktarens sexualitet och kanske andra personliga preferenser, men sen finns det vissa objektiva element som är evolutionärt bestämda och kopplat till fertilitet, hälsa och överlevnadsförmåga.

Kvinnans attraktion till mannen är lite mer komplex eftersom den både inkluderar kroppsformen i sig, men sen i hög grad egenskaper och förmågor. Men det betyder ju inte att det rent kroppsliga inte spelar någon roll. Massa kvinnor kommer säga att de finner manskroppen tilldragande. Skulle vi alla bara inbilla oss? Varför skulle vi va evolutionärt utvecklade att inte finna manskroppen tilldragande? Det verkar ologiskt

Kan det inte vara så att kvinnor efter gymnasietiden utvecklas och blir mer komplexa i sin personlighet och därmed börjar värdesätta andra saker än bara utseende mer?

Vad menar du då är anledningen till skillnaden i attraktion och hur är det kopplat till livet på jorden och ondska?

Ja, jag är heterosexuell.

Det är enbart objektivt. Alla finner kvinnoformen tilltalande, oberoende av sexualitet. Och alla finner mansformen motbjudande. Att kvinnor upplever sig attraherade av mansformen har jag gått igenom(och gör igen längre ner). Men, som jag också har skrivit tidigare, så tappar kvinnan alltid attraktionen till sin man - även om han är en s.k hunk. Hon sitter inte och beundrar sin mans utseende i längden som mannen beundrar kvinnans. Hennes attraktion till mannens utseende är en tillfällig illusion.

Det är helt logiskt att kvinnan inte ska vara attraherad av mannen eftersom det inte är meningen att vi ska föröka oss. Det är meningen att "vi" - mannen - ska nå visdom och lämna jorden.

När kvinnan lämnar skolan får hon ett större jämförelsematerial. Och det är mer acceptabelt för äldre killar att dejta henne. Hennes skala för vad hon anser vara "attraktivt" utseende förskjuts då - vilket innebär att de hon ansåg "någorlunda attraktiva" under skoltiden nu anses medelmåttiga eller rentav lite småfula.
Eller ja, egentligen handlar det inte om att "hon" får ett större jämförelsematerial, utan att fler killar ser henne som en potentiell partner(såväl tillfälligt som långsiktigt). Som jag skrivit innan så är det hierarkin män emellan som talar om för kvinnan vilka män hon finner "attraktiva". När hon lämnar skolan är det inte bara skolkillarnas hierarki som bestämmer hennes upplevda attraktionsskala, utan alla killar och mäns hierarki. Kvinnan har som sagt ett begränsat medvetande som är kopplat till, och underordnat mannens.

Det sista(kortfattat): Mannen är den delen av kvinnan(gud) som föll ner till jorden(helvetet) när splittringen, som jag lagt i spoilern nedan, skedde. Gjordes då ful - som en korsning mellan en kvinna och en demon. Så länge han ser kvinnan som en separat del som ska räddas, så fortsätter ondskan existera och han fortsätter vara utseendemässigt motbjudande - och attraherad till den separata delen(kvinnan) som inte vill ha honom.
Kanske svårbegripligt, men jag vill inte skriva för utförligt här. Det får i så fall bli i en annan tråd i en annan forumdel.

Citera
2025-12-12, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Men lilla vän blev det för mycket text för dig också??
Jag har försökt förklara att orden attraktion och attraktiv inte riktigt har samma betydelse i denna diskussion.
Kvinnans möjlighet att sälja sin kropp har allt att göra med mannens betingning av att knulla allt med fitta.
Män kan bestiga hur fula fetton som helst bara dom får tömma.
Det finns väl ingen vid sina sinnes fulla som på fullt allvar är attraherade av online luder?
Att sitta o runka framför skärmen är en biologisk drift som bara har att göra med att vederbörande har vagina.

Naturen gick en väg där männen utvecklades att bli större och starkare så de kunde erövra, behålla och skydda sin/sina honor.
Sen vi lämnade knoggångarna bakom oss har människodjurets honor inte haft så mycket stt säga till om.
Tills för några tusen år sedan tog hanen det han ville ha och så är det än i dag i.många kulturer.
Ta dig själv tex, hur skulle din mamma ha kunnat bli befruktad om det handlade om attraktion.
Könsdrift och attraktion är inte samma sak.
Ja det var lite för många ord utan egentlig substans. Vad i det du nu skrev talar emot det jag skrev?
Citera
2025-12-12, 22:08
Avstängd
Citat:
Jag har alltid varit en sanningssökare och aldrig varit benägen att ljuga för mig själv. Tyckte redan som barn att pojkar var otroligt fula och flickor söta och att det fanns noll logik i att flickorna var "intresserade" av pojkarna. Jag köper inte det jag ser rakt av om jag inte förstår det. De flesta andra bryr sig inte om orsaken till saker och ting.

Ovanstående bar jag med mig under hela uppväxten. Men det låg mest i bakgrunden fram tills efter gymnasiet. Jag sågs då plötsligt inte på samma sätt av tjejer, och jag var inte ensam om den upplevelsen. Tjejer blir mer kräsna efter gymnasiet(iallafall då, numera kanske de är lika kräsna i skolåldern). Jag såg fortfarande tjejer på samma sätt; en tjej som jag ansåg vara en 6/10 såg jag fortfarande som en 6/10 efter gymnasiet. Det blev så tydligt bekräftat att manligt utseende inte har ett statiskt värde för kvinnor som kvinnans utseende har för män. Och så kan det inte vara om kvinnan är visuellt attraherad av mansformen på riktigt.

Jag förstod, och erkände för mig själv, att kvinnan saknar en äkta, visuell attraktion till mannen. Men det tog ett antal år innan jag började förstå hur uppdelningen man och kvinna, varför den ena är attraherad men inte den andra, passade in i det jag kommit fram till om verkligheten i övrigt - varför vi lever på jorden, varför ondska finns. Det är ännu inte en perfekt pusselbit men det närmar sig.
Du kanske bara var ett hyfsat gulligt pojkbarn som utvecklades till en synnerligen ful tonårskille?
Det händer.
Citera
2025-12-12, 22:24
Medlem
Prat, jag älskar min mans håriga kropp.

Det betyder dock inte att jag skulle känna mig bekväm att gulla upp med vilken man somhelst.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2025-12-12 kl. 22:26.
Citera
2025-12-12, 22:45
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Prat, jag älskar min mans håriga kropp.

Det betyder dock inte att jag skulle känna mig bekväm att gulla upp med vilken man somhelst.

Du tror dig älska den för att du älskar honom. Du älskar inte hans kropp i sig. Ta bort det känslomässiga bandet och du ser hans utseende för vad det är - motbjudande.
Citera
2025-12-12, 23:01
Medlem
Citat:
Du tror dig älska den för att du älskar honom. Du älskar inte hans kropp i sig. Ta bort det känslomässiga bandet och du ser hans utseende för vad det är - motbjudande.

Nej jag älskar hans håriga rumpa. <3
Citera
2025-12-12, 23:09
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Nej jag älskar hans håriga rumpa. <3
Roligt att du väljer just hans håriga rumpa som exempel. Det du pratar om är kink, pervers lust. Du gillar inte hans håriga rumpas utseende i sig(och det tror jag t.om du förstår).

Kanske finns ett element av att du gillar den likt du gillar ett barns rumpa(mannen är ett barn). Har fortfarande ingenting med uppskattning av utseende att göra.
Citera
2025-12-12, 23:33
Medlem
Citat:
Roligt att du väljer just hans håriga rumpa som exempel. Det du pratar om är kink, pervers lust. Du gillar inte hans håriga rumpas utseende i sig(och det tror jag t.om du förstår).

Kanske finns ett element av att du gillar den likt du gillar ett barns rumpa(mannen är ett barn). Har fortfarande ingenting med uppskattning av utseende att göra.

Att du inte finner mäns kroppar tilltalande är för att du är en heterosexuell man, du tänder på kvinnors kroppar. Vilket bara är normalt för en heterosexuell man.

Som heterosexuell kvinna tänder jag på mäns kroppar. Det är ingen parafili.

Men du är ett troll så nu avslutar jag diskussionen.
Citera
2025-12-12, 23:49
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Att du inte finner mäns kroppar tilltalande är för att du är en heterosexuell man, du tänder på kvinnors kroppar. Vilket bara är normalt för en heterosexuell man.

Som heterosexuell kvinna tänder jag på mäns kroppar. Det är ingen parafili.

Men du är ett troll så nu avslutar jag diskussionen.

Jag är inte ett troll för att du saknar djup(det gör alla kvinnor). Det är uppenbart att sanningen provocerar, och inte bara män.

Jag noterar ditt ordval, "tänder". Framförallt tycker jag kvinnoformen är vacker. Att du använder "tänder" beror på att den enda dragning du känner till din man är strikt lustbaserad.
Senast redigerad av kulturstrateg 2025-12-12 kl. 23:51.
Citera
2025-12-13, 02:03
Medlem
Citat:
Jag är inte ett troll för att du saknar djup(det gör alla kvinnor). Det är uppenbart att sanningen provocerar, och inte bara män.

Jag noterar ditt ordval, "tänder". Framförallt tycker jag kvinnoformen är vacker. Att du använder "tänder" beror på att den enda dragning du känner till din man är strikt lustbaserad.

Som de flesta män tror du dig veta bättre och när någon säger emot dig kommer du med ytterligare "sanningar" du själv intalat dig stämmer så som att man gillar barns rumpor och annat svammel.

Nej du är inte unik, nej du är inte intelligent, nej du besitter inte någon högre vetande.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2025-12-13 kl. 02:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in