Citat:
Ursprungligen postat av
Pripps0.0
Du tar det här på allt för stort allvar, vilket dödar tråden.
Självklart ska man kunna spåna och spekulera i en tråd om en tv-serie. Det är ju det som är tjusningen med sådana här trådar. Man är ju intresserad av att få höra hur andra uppfattar saker och tänker om utvecklingen. För dig verkar allt handla om att ha rätt, samt att styra vad andra får tycka och tänka. Trist.
Är inte vad vi ser i serien på dessa tre avsnitten vad vi baserar vår diskussion om?
Jag håller med om att min spekulation om Zosia och hur hon reagerar på handgranaten är just en spekulation.
Det jag inte förstår och inget som stödjer min eller giants spekulation, varför min måste vara fel och när inget som stödjer någon av våra spekulationer.
Så nej, jag säger inte jag har rätt där, jag ser giants spekulation som trolig också, även om jag känner min ärr ätt.
Men den är aldrig rätt innan serien berättar vilket det är.
Dock har jag rätt om att frågan om hur många som dog tog längre tid att svara på än att få en atombomb, och då är vi inne på saklig fakta.
Och inget tyckande och tänkande ändrar tiden där.
Det är då man inser att du anser allt jag säger är fel och bara för det är jag, och inte för för fakta säger annat.
Eller som spekulation inse det finns mer än en spekulation.
Så frågan är, varför accepterar du inte faktum att en spekulation så finns det flera, och med tiden så finns det fakta?
Känner som att ditt problem är av ad hominem art, och inte vad vi ser i rutan och saklighet.