2025-11-19, 14:59
Medlem
Du låter som Elaine i Seinfeld. Hon var rolig. Du emellertid, not so much..
Citera
2025-11-19, 15:08
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Min första tanke när jag läste det här var att fan vad jag önskar att vi män kunde komma tillsammans och förgöra den västerländska kvinnan och ersätta henne med asiater eller annat som inte är såna värdelösa uppkäftiga batikhäxor som hittar på allt möjligt för att göra det så jävligt som möjligt för mäns existens

Börjar bli trött på den västerländska kvinnans skitsnack

Ja vi män förlorar med att mixa våra gener men fifan vad man blir apatisk ibland

Kanske det ultimata svaret blir att förgöra er från jordens yta så man kanske kan få någon sense of normalcy tillslut

DET ÄR INTE FEL ATT VARA EN MAN.

Gå då på bögklubb och kom tillsammans med andra män. Du behöver inte utplåna den svenska kvinnan bara för att du är bög
Citera
2025-11-19, 15:09
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Starkt argument, verkligen. När man inte vill diskutera saken kan man ju dra en sådan.

Jag är för övrigt tillfreds. Jag lever inte i en fantasivärld där kvinnor attraheras av mitt utseende. Det hjälper både mig och kvinnor jag möter.

Svårt att diskutera med någon som säger "jag tror inte på det du säger". Du har uppenbarligen din egen världsbild som du inte är intresserad av att byta, och den enda personen det skadar, är dig själv. Och potentiellt kvinnor du möter.
Citera
2025-11-19, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Svårt att diskutera med någon som säger "jag tror inte på det du säger". Du har uppenbarligen din egen världsbild som du inte är intresserad av att byta, och den enda personen det skadar, är dig själv. Och potentiellt kvinnor du möter.
Det skadar kvinnor, att jag inte tror de är attraherade av mig?
Citera
2025-11-19, 15:37
Medlem
Citat:
Skönhet är inte subjektivt. Det handlar som du säger om symmetri/harmoni och välutvecklad bensstruktur. En undervecklad underkäke till exempel, är inte skönhet. Väldigt objektivt.

Testosteron skyddar inte hudbarriären. Det ger oljig hud vilket kan ge upphov till acne och rödhet. Män med välutvecklad benstuktur i ansiktet kan åldras väl för att deras ben sträcker ut den föråldrade huden så den inte hänger ned och ser livlös ut. De flesta män har dock inte det och ser ut som skit hela livet. Titta på män som missbrukar androgener så ser du att de ser ut som skit i huden, de kan lätt se 10-20 år äldre ut.

Testosteronet och dess metabolit dihydrotestosteron ger upphov till kroppsbehåring, skäggväxt samt håravfall. Det är något som med tiden har associerats med något fult. Män ska raka sig i ansiktet, och män med bara överkroppar i modetidningar etc är helt släta. Håravfall ska stoppas osv. Är det en slump att mannens sekundära könskarekteristika anses motbjudande av gemene man? Finns ju de som gillar det, men i minoritet får man säga.

Man kan ju orda om det ena och det andra, men ett väldigt enkelt bevis för detta är att en kvinna, nästan oavsett utseende (gravt missbildad undantagna) kan få sex på en kvart medan en helt normal man kan kämpa i åratal för att ha sex en enda gång.
Män har tjockare hud än kvinnor, främst på grund av högre nivåer av hormonet testosteron, vilket ökar kollagendensiteten. Denna hormonella skillnad, som uppstår från puberteten, leder till att mäns hud är cirka 25 % tjockare och hårdare, med mer kollagen.

På grund av högre testosteron och lägre östrogennivåer tenderar män att ha mer kollagen, vilket gör deras hud mindre benägen för fina linjer och rynkor fram till senare i livet jämfört med kvinnor.

Män har också högre nivåer av talg, den naturliga oljan i huden, vilket kan leda till egenskaper som stora porer och en större känslighet för täppa och finnar.

Summa summarum. Män åldras bättre än kvinnor på grund av fysiska faktorer som tjockare hud, mer kollagen och en långsammare, mer gradvis minskning av hormoner som testosteron jämfört med kvinnors mer abrupt minskning av östrogen under klimakteriet.

Citat:
Man kan ju orda om det ena och det andra, men ett väldigt enkelt bevis för detta är att en kvinna, nästan oavsett utseende (gravt missbildad undantagna) kan få sex på en kvart medan en helt normal man kan kämpa i åratal för att ha sex en enda gång.
Det beror dock inte på att kvinnor är vackrare, utan för män är avsevärt kåtare i genomsnitt, det gäller även bögar vs lesbiska par etc.

Den feminina naturen är selektiv när det kommer till partnern, för det är hon som bär konsekvensen av samlaget vilket i sin tur är syftet med attraktionen.

För en man är det bara att spruta och be done with it, för en kvinna kan det innebära en graviditet ( evolutionen och instinkter tar ingen hänsyn till moderna preventivmedell)

Kvinnans sexualitet är inte skapt som mannens och kvinnor som beter sig som männen får därför ett dåligt rykte. Det är bara naturen som uppmanar hanarna att konkurrera om honorna för att friskaste generna ska föras vidare till nästa generation. I slutändan handlar sexualitet om överlevnadsinstinkter och har inget att göra med vilket kön som är fult/snyggt.
Citera
2025-11-19, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Det är ungefär lika få kvinnor som skulle knulla vilken man som helst, som det är män som inte skulle knulla vilken kvinna som helst under 70.

Men om vi talar ren romantiskt attraktion, så är skillnaden ännu större. Mannen har en väldigt stark, romantisk dragning till skönhet(som är en inherent kvinnlig egenskap), kvinnan tycker i bästa fall om mannen som ett barn. Mannen är jätteattraherad av kvinnans ansikte, medan kvinnan i bästa fall har en platonisk kärlek till mannen - som en mamma har till sina barn.

Det är en sån illusion att det skulle finnas ömsesidig attraktion mellan könen. Att inte fler män vågar erkänna detta för sig själva. Rätt patetiskt.

Eftersom jag inte söker en man att bilda familj med tittar jag på andra attribut och egenskaper.

För mig är det attraktion som gör att jag vill vara med en man. Rätt utseende och attraktion.

Har förstått att vissa kvinnor letar efter en bästa vän typ, dessa har inte förstått något om hur män fungerar
Citera
2025-11-19, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imladris
Män har tjockare hud än kvinnor, främst på grund av högre nivåer av hormonet testosteron, vilket ökar kollagendensiteten. Denna hormonella skillnad, som uppstår från puberteten, leder till att mäns hud är cirka 25 % tjockare och hårdare, med mer kollagen.

På grund av högre testosteron och lägre östrogennivåer tenderar män att ha mer kollagen, vilket gör deras hud mindre benägen för fina linjer och rynkor fram till senare i livet jämfört med kvinnor.

Män har också högre nivåer av talg, den naturliga oljan i huden, vilket kan leda till egenskaper som stora porer och en större känslighet för täppa och finnar.

Summa summarum. Män åldras bättre än kvinnor på grund av fysiska faktorer som tjockare hud, mer kollagen och en långsammare, mer gradvis minskning av hormoner som testosteron jämfört med kvinnors mer abrupt minskning av östrogen under klimakteriet.

Det beror dock inte på att kvinnor är vackrare, utan för män är avsevärt kåtare i genomsnitt, det gäller även bögar vs lesbiska par etc.

Den feminina naturen är selektiv när det kommer till partnern, för det är hon som bär konsekvensen av samlaget vilket i sin tur är syftet med attraktionen.

För en man är det bara att spruta och be done with it, för en kvinna kan det innebära en graviditet ( evolutionen och instinkter tar ingen hänsyn till moderna preventivmedell)

Kvinnans sexualitet är inte skapt som mannens och kvinnor som beter sig som männen får därför ett dåligt rykte. Det är bara naturen som uppmanar hanarna att konkurrera om honorna för att friskaste generna ska föras vidare till nästa generation. I slutändan handlar sexualitet om överlevnadsinstinkter och har inget att göra med vilket kön som är fult/snyggt.
Den tjockare huden gör män fulare än kvinnor. Kvinnor har len hud som blir rynkig ja (även män blir det tillslut) men du kan inte på allvar mena att mäns hy ser bättre ut. Män är av naturen fula. Stora, starka och tål mer stryk men det finns inget med de manliga dragen som är nån sorts skönhet.

Män är kåtare ja. Det är bara på senare tid som kvinnor har haft möjlighet att välja ut män på det sättet du pratar om. Det leder till att kvinnor inte vill ha med män att göra. Alltså de är inte attraherade sexuellt av män. De vill ha resurser från män, egenskaper och attribut de saknar men inte i ett sexuellt syfte. Inget av den här alfaman tramsteorin om att kvinnor väljer den "starka mannen" är nåt som säger emot TS. Det är så uppenbart men jag antar att copingmeknismen ska upprätthållas till varje pris.
Citera
2025-11-19, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Gå då på bögklubb och kom tillsammans med andra män. Du behöver inte utplåna den svenska kvinnan bara för att du är bög
Gillar inte det jag säger=automatisk bög

Jag tror jag börjar förstå varför vi har krig och konflikter i världen
Citera
2025-11-19, 16:06
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Du länkade ju Greta Garbo som är en av tidernas största kvinnliga ikoner av skönhet, samt en random neger? Människor ser olika ut, det finns både fula män och fula kvinnor. Fan jämför du äpplen och päron för.

Random ful somalier och en skönhet ja. Det var för att du skulle erkänna att du hellre hånglar med en vacker kvinna än en ful man. Något en man inte skulle göra - alltså hångla med en modellsnygg man istället för en ful kvinna. Detta visar på att män än mycket mer attraherade av kvinnoformen än vad kvinnan är av mansformen. Vi äcklas inte av fula kvinnor som ni äcklas av fula, eller bara medelmåttiga, män. Därmed inte sagt att vi vill hångla med en ful kvinna, om vi inte måste(som i tankeexperimentet).
Erkänn istället för att undvika frågan. Jag kommer inte att ge mig förrän du skriver det.

Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Eftersom jag inte söker en man att bilda familj med tittar jag på andra attribut och egenskaper.

För mig är det attraktion som gör att jag vill vara med en man. Rätt utseende och attraktion.

Har förstått att vissa kvinnor letar efter en bästa vän typ, dessa har inte förstått något om hur män fungerar

Det går enkelt att utlösa, framförallt i sista raden, att du söker bad boys. Alltså män som känner sig så berättigade till en kvinna att de besätter dem(likt en demon) och deras fysiska attraktion till kvinnan studsar tillbaka till dem - dvs kvinnan upplever sig vara fysisk attraherad av dem när det egentligen bara är deras attraktion till henne som hon känner, och återgäldar.
Citera
2025-11-19, 16:06
Medlem
Fantens avatar
Jag kommer ju inte helt osökt att tänkta på den här lilla kornet av filmtrivia; https://www.youtube.com/shorts/ImABTgTTkOg

Hon ser verkligen utan att känna äckel.
Citera
2025-11-19, 16:11
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Den tjockare huden gör män fulare än kvinnor. Kvinnor har len hud som blir rynkig ja (även män blir det tillslut) men du kan inte på allvar mena att mäns hy ser bättre ut. Män är av naturen fula. Stora, starka och tål mer stryk men det finns inget med de manliga dragen som är nån sorts skönhet.

Män är kåtare ja. Det är bara på senare tid som kvinnor har haft möjlighet att välja ut män på det sättet du pratar om. Det leder till att kvinnor inte vill ha med män att göra. Alltså de är inte attraherade sexuellt av män. De vill ha resurser från män, egenskaper och attribut de saknar men inte i ett sexuellt syfte. Inget av den här alfaman tramsteorin om att kvinnor väljer den "starka mannen" är nåt som säger emot TS. Det är så uppenbart men jag antar att copingmeknismen ska upprätthållas till varje pris.

Det är väldigt omanligt att syssla med copingstrategier. Men det finns inget män är mer rädda för att erkänna för sig själva än att kvinnor saknar fysisk(visuell) attraktion till män. Bara riktiga män klarar av att erkänna en så obekväm sanning(den mest obekväma sanningen som finns) för sig själv.

Tittar man på kvinnans "attraktion" till mannen genom åren så har den förändrats. Den man som ansågs snygg för 30 år sen, anses bara medelmåttig idag. Så här kommer det att fortgå, till inte ens de snyggaste manliga modellerna lyckas väcka attraktion hos kvinnan. Medan mannens attraktion till kvinnor däremot är helt statisk. En vacker kvinna för tusen år sen anses vacker idag också. Det beror på att kvinnoformen är inherent tilltalande och mansformen inte är det.
Citera
2025-11-19, 16:13
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Det skadar kvinnor, att jag inte tror de är attraherade av mig?

Antagligen, eftersom du då frodas i misstycke ch missnöjdhet över det. Det lyser rätt tydligt igenom dina inlägg, vad din syn på kvinnor är. För att du tror att de automatiskt ogillar dig av någon anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in