Citat:
Absolut menar jag allvar. Det intressanta nu är att du bidrar med en tidslinje för Boforsarna, utifrån synkade bankomatklockor och en mordtid på 23.18.28, med de parametrar som du hävdar är sanning. Så kan vi andra också kan ta del av det hela och se hur pass kompatibelt det är med den mordtid du föreslår.
Tidslinje Boforsarna var beställt.
Utgångspunkt från tidpunkt pre mord de måste passera Dekorimahörnan duger?
Åsa påbörjar sin bankomataktivitet 23.15.39.Mordplatsen ligger cirka 20 meter söderut bankomaten och Boforsarna har först fått slå in kod för att glasdörrarna till bankomaten skall öppnas.
11 sekunder för den korta promenaden samt väntetid innan Åsa kan påbörja sitt bankomatuttag..summa summarum 20 sekunder minus.Boforsarna passerar den kommande mordplatsen cirka 23.15.20.
Med bakgrund av mordtiden 23.18.28 så innebär då detta att Bofors passerar mordplatsen lite drygt tre minuter innan dådet begås.
Okay,nu tittar vi på när Boforsarna är klara vid bankomaten och påbörjar sin vidare promenad norrut.
Claes tar sitt kort från springan klockan 23.16.49..sedan antager jag att det tar cirka sex sekunder för trion att förflytta sig ut på gatan.Boforstrion lämnar bankomaten lite drygt 20 meter norr om den kommande mordplatsen cirka 23.16.55..med andra ord ungefär 95 sekunder innan skotten faller i korsningen söderut.
Allt material indikerar att Boforstrion promenerat norrut i rask eller mycket rask takt.Jag antager därför att de gått nära 2 meter per sekund..de hinner således gå norrut i denna hastighet i 95 sekunder innan skotten faller.De är dessutom redan i utgångsläget 95 sekunder 20 meter norr om mordplatsen.
På 95 sekunder så förflyttar sig således Boforstrion cirka 180-190 meter norrut.När skotten ljuder så befinner de sig därmed 200-210 meter norr om mordplatsen.De befinner sig före Nicola F och de passerar makarna Palme någonstans 80 till 90 meter norr brottsplatsen in spe.
Så här bör det se ut vad Boforsarna anbelangar.De inträder i förloppet pre mord vid den kommande mordplatsen lite drygt 3 minuter innan mordet,och de försvinner från scenariot pre mord cirka 200-210 norr om mordplatsen i mordögonblicket.