2025-11-19, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrebChim
Jag skrev det ovan. Kollade igen efter mitt inlägg, så registrerades nog in i systemen idag för kollade senast igår 😂
Ja den har bara haft företag som ägare, så det är ju positivt.

Men är det bra att den varit hyrbil? Känns som den gått en del mil då men jag kan inte hitta uppgifter. Kommer kanske efter nästa besiktning.
Citera
2025-11-19, 15:17
Medlem
motyls avatar
Bra filmat på gymmet idag Hanna, mer sånt 👍
Citera
2025-11-19, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Men är det bra att den varit hyrbil? Känns som den gått en del mil då men jag kan inte hitta uppgifter. Kommer kanske efter nästa besiktning.

Mja. Den ägdes inte av det företaget så himla länge så jag tror inte det har så stor betydelse ändå. Tror de köpt en bra bil faktiskt.
Tycker alltid det känns bättre när de ägts av företag än av privatpersoner
Citera
2025-11-19, 15:27
Medlem
Varför kallar hon barnet för ’fröken’ hela tiden? Kanske bara är i mitt huvud men känns som att det sägs med en viss ”ton”. Typ ”idag skulle fröken prompt ha pannkakor”, en viss fröken vägrade somna” etc.
Citera
2025-11-19, 15:29
Medlem
Citat:

Något som däremot var kul som jag såg nu är att deras gamla bil har ägts av Kevin två gånger med två månaders mellanrum. Undrar varför? Såld till bilfirma och sen tillbakaköpt av samma ägare, alltså Kevin, två månader senare
Citera
2025-11-19, 15:41
Medlem
Citat:
Något som däremot var kul som jag såg nu är att deras gamla bil har ägts av Kevin två gånger med två månaders mellanrum. Undrar varför? Såld till bilfirma och sen tillbakaköpt av samma ägare, alltså Kevin, två månader senare
Det är för att dom fick reklamera förra bilen dom köpte då den bara krånglade och då fick dom köpa tillbaka sin gamla bil igen!
Citera
2025-11-19, 15:41
Medlem
Citat:
Mja. Den ägdes inte av det företaget så himla länge så jag tror inte det har så stor betydelse ändå. Tror de köpt en bra bil faktiskt.
Tycker alltid det känns bättre när de ägts av företag än av privatpersoner

Ett år stod det väl? Så det är ju nästan hela bilens ålder. Men jag kan ha läst fel, skummade bara.

Citat:

De sålde ju den och köpte en ny bil, den som de skulle campa i. Den startade inte med jämna mellanrum så de lyckades häva köpet sen köpte de tillbaka sin gamla bil 😄
Citera
2025-11-19, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Det är för att dom fick reklamera förra bilen dom köpte då den bara krånglade och då fick dom köpa tillbaka sin gamla bil igen!

Inte den bilen. Menar deras hyundai.
Det var Skodan de fick reklamera. Men hade ovan nämnda stämt på den så hade det ju varit ännu konstigare om han köpte den igen efter reklamationen 😂
Citera
2025-11-19, 15:52
Medlem
Citat:
Ett år stod det väl? Så det är ju nästan hela bilens ålder. Men jag kan ha läst fel, skummade bara.

De sålde ju den och köpte en ny bil, den som de skulle campa i. Den startade inte med jämna mellanrum så de lyckades häva köpet sen köpte de tillbaka sin gamla bil 😄

Svarade en annan här. Är hyundai:n jag kollade. Skodan hävdes ja. Den bilen ”finns inte” längre. Är avregistrerad, så den var nog verkligen skit på riktigt
Citera
2025-11-19, 15:59
Medlem
Citat:
Inte den bilen. Menar deras hyundai.
Det var Skodan de fick reklamera. Men hade ovan nämnda stämt på den så hade det ju varit ännu konstigare om han köpte den igen efter reklamationen 😂

Jag är lite förvirrad hur du menar nu. De ägde ju den gamla bilen två gånger på grund av att de hade köpt den nya skitbilen mellan som inte startade.
Citera
2025-11-19, 16:00
Medlem
Citat:
Jag är lite förvirrad hur du menar nu. De ägde ju den gamla bilen två gånger på grund av att de hade köpt den nya skitbilen mellan som inte startade.

Jaha okej. Ja men då hade det ju en logisk förklaring. Då är jag med 😅
Fattade inte att de köpte tillbaka sin gamla bil igen.
Citera
2025-11-19, 16:20
Medlem
Citat:
Dom bytte in den när dom köpte ny bil men fick problem med den nya, hävde köpet och fick tillbaks den gamla bilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in