2025-11-19, 12:06
Medlem
Vilken gruppering kommer att vara den härskande? Det finns ju både sunni och shia samt olika etniciteter. Kommer Sverige att delas upp i olika grupperingar eller kommer det vara en härskande?

Vilka finns det flest av i Sverige? Araber, kurder, turkar... ?
Citera
2025-11-19, 12:17
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Är det sånt här FB-are fantiserar om på fritiden? Ifs, ni gillar ju att ta ifrån kvinnor deras rättigheter så förvånar mig inte.
Jag får inte riktigt ihop stringensen här. Någon uttrycker oron för islam, som är kanske den mest kvinnofientliga ideologi som finns, och det betyder att TS vill ta ifrån kvinnor deras rättigheter?

Man borde frånta såna som dig rösträtten, oavsett vilket kön du identifierar dig som.
Citera
2025-11-19, 12:22
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TJUVSVERIGE
Vilken gruppering kommer att vara den härskande? Det finns ju både sunni och shia samt olika etniciteter. Kommer Sverige att delas upp i olika grupperingar eller kommer det vara en härskande?

För Islam utanför den muslimska världen, spelar inte etnicitet särskilt stor roll. Det kommer dessutom pågå en fortsatt konflikt (möjligtvis spelad) mellan flera grupperingar.

En sak vet vi. Socialdemokraterna har sedan 1990-talet öppnat för islamistiska krafter, och dessa har nu etablerat sig. Qatar framstår som representanter för en fredlig Islam, men är wahabister i grunden. De investerar gärna i moskéer utomlands för att bygga "goda muslimer" men blundar helt säkert för predikningar som går stick i stäv med en rättsdemokrati, iranska agenter och IS-ideologer.

Jag skulle säga att med nuvarande fart är vi åtminstone där UK är, inom detta årtionde
Citera
2025-11-19, 12:23
Medlem
Melange5738s avatar
Om sossarna vinner valet antagligen inom en femårsperiod. Muslimska Brödraskapet har redan skrämt upp mainstreammedia till en sån nivå att de inte längre beskriver vad som pågår. Nästa steg är att skrämma upp politikerna. När väl Säpo är infiltrerat är det inte mycket kvar att sätta emot.
Citera
2025-11-19, 12:27
Medlem
Vitiss avatar
I sin helhet gissar jag på 30 - 50 år.
Citera
2025-11-19, 12:53
Medlem
Sagodjurs avatar
islam tar över 2026 och då blir det ordning på torpet.

kriminaliteten minskar till ett minimum då islam inte daltar med kriminella.

kvinnor kommer inte langre kunna kla sig och bete sig som horor.

alkohol förbjuds och darmed försvinner per automatik minst 50% av alla våldsbrott som ar alkoholrelaterade inkl våld i relationer liksom rattfyllor osv.

utan kriminalitet och allt elande alkohol och droger förmed sig så blir det en massa extra pengar i kassan som kan laggas på vettigare saker.

så håll ut, vi ar snart dar!
Citera
2025-11-19, 13:01
Medlem
År 1975 var den muslimska befolkningen ca 0,25%
År 2000 ca 3,5%
och 2025 ca 10%

Så ökningen har ju inte gått lika fort senaste 25 åren och kan nog inte gå lika fort då det inte finns bostäder och jobb till alla immigranter. Muslimerna har fyllt en samhällsnisch men nog svårt att utvidga den hur mycket som helst. Sedan ökar ju motståndet också när en grupp blir för stor och på allvar börjar konkurrera med andra grupper.

År 2050 ser vi nog dock ca 20-25% med muslimsk bakgrund, frågan är väl bara hur pass muslimska resp försvenskade dessa är då.
Citera
2025-11-19, 13:08
Medlem
Möjligtvis när jag är död, innan dess inte.
Citera
2025-11-19, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
I sin helhet gissar jag på 30 - 50 år.
Nej, nej, det är alldeles för lång tid. Enligt en pk-undersökning var det sagt att svenskar blir i minoritet 2040. Då ska man veta att de uppger siffror för att lugna ursprungsbefolkningen.
Citera
2025-11-19, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TJUVSVERIGE

Kan faktiskt förstå grundtanken flashback-eliten har. Det finns mycket muslimer i Sverige som får mycket mer barn än svenskar men jag tror också man glömmer att Svenskar kommer vara i majoritet i lång tid framöver, röstar mer, besitter fortfarande maktpositioner inom näringsliv, politik, försvar och dylikt så det ni måste fråga er är hur detta skulle gå till i praktiken. Kommer andelen bokstavstrogna öka relativt över tid? Hur många från muslimska länder skulle vilja se ett sånt övertagande osv? Om det osannolikt nog skulle bli våldsamma etniska konflikter vilka kommer vara den starkare gruppen och vilken grupp komer vara mest incentiverade att sticka? Tänker man kritiskt så framstår det som extremt osannolikt och inte nära i tid. Jag är mer oroad för att segregationen ska bli värre och värre och att detta kommer leda till viss osämja utan stora konflikter och ett kontrollsamhälle.
Senast redigerad av fruktfabrik 2025-11-19 kl. 14:01.
Citera
2025-11-19, 13:59
Medlem
Citat:
Nej, nej, det är alldeles för lång tid. Enligt en pk-undersökning var det sagt att svenskar blir i minoritet 2040

Svenskarna är redan i minoritet på många ställen i landet, och riktigt mörkt blir det när man tittar på åldersgruppen Män 14-44. Blir det vänsterregering i höst så är Sverige förlorat. Då är det dags att lämna landet åt orcherna...
Se:
https://www.migrationskartan.se/
Citera
2025-11-19, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
År 1975 var den muslimska befolkningen ca 0,25%
År 2000 ca 3,5%
och 2025 ca 10%

Så ökningen har ju inte gått lika fort senaste 25 åren och kan nog inte gå lika fort då det inte finns bostäder och jobb till alla immigranter. Muslimerna har fyllt en samhällsnisch men nog svårt att utvidga den hur mycket som helst. Sedan ökar ju motståndet också när en grupp blir för stor och på allvar börjar konkurrera med andra grupper.

År 2050 ser vi nog dock ca 20-25% med muslimsk bakgrund, frågan är väl bara hur pass muslimska resp försvenskade dessa är då.

Detta är vad dom undersökningarna som finns också säger ungefär. Har dock sett 8% som den vanligaste siffran i dagsläget men som sagt så kommer det också komma ett mer utbrett motstånd ju högre den siffran klättrar så undrar hur mycket kalkylen baseras på barns som föds till muslimer kontra migration.

Kort sagt så tror jag chansen att Islam "tar över" Sverige är noll. Största chansen är nog att Islam skulle vara den sanna religionen och det kommer en profet i våran livsstid.
Senast redigerad av fruktfabrik 2025-11-19 kl. 14:10.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in