2025-10-02, 21:37
Medlem
Intressant att Sebbe sa att dom ett tag hade nettomarginal på 25 procent och han fick frågan från styrelsen varför dom tjänar så mycket pengar istället för att expandera. Det lät på honom som att övergången till hög lönsamhet kan gå mycket snabbare än folk tror.
Citera
2025-11-19, 12:13
Medlem
Lite växtvärk i Klarna som fular ner siffrorna. Själv tror jag det är en överreaktion och jag gillar den extrema tillväxten i rapporten. Tror det är dags att köpa lite Klarna
Citera
2025-11-19, 12:18
Medlem
BamseVarBoegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frokenoken
Lite växtvärk i Klarna som fular ner siffrorna. Själv tror jag det är en överreaktion och jag gillar den extrema tillväxten i rapporten. Tror det är dags att köpa lite Klarna

Som värdeinvesterare så finns det inte så mycket att gå på men det är ett kul case att äga över tid som kan bli riktigt bra.
Citera
2025-11-25, 23:13
Medlem
DenverAirports avatar
Klarna has launched the stablecoin KlarnaUSD.

The move makes Klarna the first bank to launch a stablecoin on Tempo, a new independent blockchain started by Stripe and Paradigm that’s purpose-built for payments. With cross-border payments generating an estimated $120 billion in transaction fees annually, Klarna sees stablecoins as a way to dramatically reduce costs for both consumers and merchants.

KlarnaUSD is currently limited to Tempo’s testnet and is not publicly traded. Official updates will be shared once it goes live on klarna.com and Klarna’s other channels.
https://www.klarna.com/international/press/klarna-launches-klarnausd-as-stablecoin-transactions-hit-usd27-trillion/
Citera
2025-12-04, 21:06
Medlem
DenverAirports avatar
Record Black Friday Lifts Klarna to 45% November Growth in the US
https://investors.klarna.com/News--Events/news/news-details/2025/Record-Black-Friday-Lifts-Klarna-to-45-November-Growth/default.aspx
Klarna Launches Premium and Max Memberships in the US

Premium cost $19.99 a month

Max cost $44.99 a month
https://investors.klarna.com/News--Events/news/news-details/2025/Klarna-Launches-Premium-and-Max-Memberships-in-the-U-S--Offering-Lounge-Access-and-Premium-Perks-Wit hout-Spending-Requirements-as-Americans-Face-1-23-Trillion-in-Credit-Card-Balances/default.aspx
Citera
2025-12-04, 21:21
Medlem
BamseVarBoegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport
Record Black Friday Lifts Klarna to 45% November Growth in the US
https://investors.klarna.com/News--Events/news/news-details/2025/Record-Black-Friday-Lifts-Klarna-to-45-November-Growth/default.aspx
Klarna Launches Premium and Max Memberships in the US

Premium cost $19.99 a month

Max cost $44.99 a month
https://investors.klarna.com/News--Events/news/news-details/2025/Klarna-Launches-Premium-and-Max-Memberships-in-the-U-S--Offering-Lounge-Access-and-Premium-Perks-Wit hout-Spending-Requirements-as-Americans-Face-1-23-Trillion-in-Credit-Card-Balances/default.aspx

Nu snackar vi, där finns pengarna.

Istället för just another bank card, ett Netflix subscription fast för bank/kort, han är genial den där Sebbe
Senast redigerad av BamseVarBoeg 2025-12-04 kl. 21:30.
Citera
2025-12-19, 15:20
Medlem
Ringhals3s avatar
Ner ≈25% sedan start, känns rimligt och lite floppigt.
Citera
2025-12-19, 16:11
Medlem
BamseVarBoegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Ner ≈25% sedan start, känns rimligt och lite floppigt.

Den får gärna gå ner mer, then it is time to pick up the truck and buy heavy.
Citera
2026-01-02, 20:50
Medlem
EgoistNs avatar
Dubbla upp eller sälja skrotet?
Flashback, ge mig en hint..🙏
Citera
2026-01-02, 22:19
Medlem
BamseVarBoegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Dubbla upp eller sälja skrotet?
Flashback, ge mig en hint..🙏

Tror du på klarna om 5 år?
Att en aktie går ner blir ett bra köp om man köper så lågt som möjligt, om företaget har en fin framtid, många besvikna säljer och tar förlusten medans dom borde hållt, men allt grundar sig ifall du tror på Klarna som företag.

Personligen så håller jag lång och kommer köpa mer när den blir billigare, men jag vill samtidigt ha en reassurance på att företaget jobbar för vinst och inte bara växer med växande skulder.
Citera
2026-01-02, 22:38
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BamseVarBoeg
Tror du på klarna om 5 år?
Att en aktie går ner blir ett bra köp om man köper så lågt som möjligt, om företaget har en fin framtid, många besvikna säljer och tar förlusten medans dom borde hållt, men allt grundar sig ifall du tror på Klarna som företag.

Personligen så håller jag lång och kommer köpa mer när den blir billigare, men jag vill samtidigt ha en reassurance på att företaget jobbar för vinst och inte bara växer med växande skulder.

Tack för svar. Jag köpte sent och ligger ”bara” 2,18% back.

Hur det går framöver har jag ingen aning om, men det lutar åt att jag säljer med viss förlust för att eventuellt köpa in mig till en lägre kurs. Grafen ser hemsk ut..
Citera
2026-01-03, 00:31
Medlem
BamseVarBoegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Tack för svar. Jag köpte sent och ligger ”bara” 2,18% back.

Hur det går framöver har jag ingen aning om, men det lutar åt att jag säljer med viss förlust för att eventuellt köpa in mig till en lägre kurs. Grafen ser hemsk ut..

Återigen, att ligga utanför så missar man garanterat en stor uppgång om den händer, marknaden kommer korrigera kursen innan du hinner hoppa på då alla sådana trades sker när vi dödliga retailers inte kan trada eller att det kommer ett pm/rapport som tar den upp eller ner och sådan justering går på sekunder, som sagt, allt hänger på hur du ser på Klarna om 5 år+ när du räknar in allt dom gör nu och säger.

Personligen så ser jag Klarna ha en fin framtid, men det är allt annat än säkert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in