Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2026-01-03, 00:38
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BamseVarBoeg
Återigen, att ligga utanför så missar man garanterat en stor uppgång om den händer, marknaden kommer korrigera kursen innan du hinner hoppa på då alla sådana trades sker när vi dödliga retailers inte kan trada eller att det kommer ett pm/rapport som tar den upp eller ner och sådan justering går på sekunder, som sagt, allt hänger på hur du ser på Klarna om 5 år+ när du räknar in allt dom gör nu och säger.

Personligen så ser jag Klarna ha en fin framtid, men det är allt annat än säkert.

Asså.. Du köper ju mer när Klarna blir billigare. Stolpe ut.. 🙄
Citera
2026-01-03, 01:01
Medlem
BamseVarBoegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Asså.. Du köper ju mer när Klarna blir billigare. Stolpe ut.. 🙄

Ja dollar cost averaging, om du tror på ett bolag så köper du självklart när det också blir billigare aktie om du tror på den långsiktigt.
Citera
2026-01-03, 01:16
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ja dollar cost averaging, om du tror på ett bolag så köper du självklart när det också blir billigare aktie om du tror på den långsiktigt.

DCA är en ursäkt för att ha köpt för dyrt..

Är det inte smartare att köpa det som går upp, typ Cheniere, Nike, Coinbase och Marathon Digital?

Häng mig om 6 mån, Bamse..
Citera
2026-01-03, 01:22
Medlem
BamseVarBoegs avatar
Citat:
DCA är en ursäkt för att ha köpt för dyrt..

Är det inte smartare att köpa det som går upp, typ Cheniere, Nike, Coinbase och Marathon Digital?

Häng mig om 6 mån, Bamse..

Jag tycker inte det är smart att köpa på ATH eller på höga multiplar, men det funkar tills det inte funkar, så kör hårt.

Förövrigt så är Klarna mitt vildaste "bet" som inte har fundament i siffror, men jag tror på företaget, så jag köper gärna när botten är och då är det absolut läge att dutta in sig ju lägre kursen går.
Citera
2026-01-04, 01:09
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Jag tycker inte det är smart att köpa på ATH eller på höga multiplar, men det funkar tills det inte funkar, så kör hårt.

Förövrigt så är Klarna mitt vildaste "bet" som inte har fundament i siffror, men jag tror på företaget, så jag köper gärna när botten är och då är det absolut läge att dutta in sig ju lägre kursen går.

Du köper gärna när botten är..
DCA is dah shit. 🙄
Citera
2026-01-04, 13:10
Medlem
BamseVarBoegs avatar
Citat:
Du köper gärna när botten är..
DCA is dah shit. 🙄

Ja absolut att man köper på botten när man får så hög margin of safety som möjligt, har du druckit?
Citera
2026-01-07, 22:41
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ja absolut att man köper på botten när man får så hög margin of safety som möjligt, har du druckit?

Klarna överraskar med en uppgång på drygt 5% Har jag sålt bort mig nu igen?
Citera
2026-01-07, 23:21
Medlem
DenverAirports avatar
Citat:
Klarna överraskar med en uppgång på drygt 5% Har jag sålt bort mig nu igen?

En underbar tradingaktie. Ofta stora rörelser fram och tillbaka..
Citera
2026-01-07, 23:28
Medlem
ingetbranicks avatar
Då ligger jag på plus, trevligt . En aktie jag iofs tänkt behålla länge även om den skulle gå ner rejält. Jag tyckte att det kunde vara kul att vara med från början s a s om det skulle bli en framgångssaga (eller, inte riktigt från början, jag hoppade över den initiala - och väntade - nedgången direkt efter börsintroduktionen).
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in