Citat:
Ursprungligen postat av
JeffDavis
Möjligt men kontaktade man de två svenskarnas anhöriga direkt?
Troligtvis betydligt fortare iaf.
Det som hela tiden har kommunicerats är att alla de omkomna inte har identifierats. Att då direkt tro att detta betyder att ingen har identifierats och att ingen anhörig har kontaktats är en tolkning som man bara gör om man antingen är lite trög, eller om man vill att det ska varaså att polis och andra myndigheter är inkompetenta.
De två svenska kvinnor som dog har vi ju fått veta vart de jobbade. En på åklagarmyndigheten, en annan på KS. Det verkar ju således som två helt vanliga människor med jobb, kanske en sambo, kanske barn, kompisar, fritidsintressen, kanske en hund osv. Dvs personer vars anhöriga lär ha saknat väldigt fort. Kanske var någon av dem på väg till jobbet och de denna därmed saknad ganska fort. Eller så kanske en av dem skulle hämta barnbarn eller en hund på förskola/dagis och man där direkt undrar varför inte denna person dyker upp. Eller så skulle en av dem kanske träffa en kompis och ta en fika, en kompis som givetvis då undrar varför inte kompisen dyker upp. Eller så var det iaf någon som väntade dem hem runt sådär 17-18 på kvällen.
Kort sagt, dessa två kvinnor lär ha varit saknade av någon eller många rätt tidigt på fredagskvällen. Saknade av folk som givetvis vet att det skett en tragisk händelse med dödsoffer i den stad där dessa kvinnor rör sig. Det är m a o rätt troligt att dessa kvinnors anhöriga själva hör av sig till polisen på fredagen, utom sig av oro. Det är sedan också väldigt stora möjligheter att en eller båda av dessa kvinnor har saker på sig så att de går att identifiera. Ett körkort kanske. Eller ett passerkort med foto och namn in på de atbetsplatser de jobbade på. Eller en mobil som tydligt visar vem ägaren är, en mobil som nu på fredagskvällen också får mängder av oroliga sms eller samtal från anhöriga som undrar varför mobilägaren är spårlöst försvunnen.
Lägg till att inga anhöriga har gått till pressen och sagt "jag undrade var min fru var i över två dygn innan jag blev kontaktad, hur kan det ta sådan tid?".
Så om man tar av sig dumstruten och/eller foliehatten så tycker jag att man kan landa i tanken att de två svenska kvinnornas anhöriga var informerade iaf tidigt på lördagen om vad deras nära hade råkat ut för. Men att det tog tid att identifiera den tredje kvinnan och sedan när detta till slut var gjort, ytterligare tid att i ett annat land, hitta hennes närmaste. Kanske har jag fel i min gissning men den är iaf mer trolig än att man inte skulle fastställt de två svenska kvinnornas identitet på tre dagar och att inte en jävel saknade dem heller.