Citat:
Ursprungligen postat av
BombaySaphire
Verkar som Svt plankat av min förra beräkning från i lördags, jag fick 42m men gjorde bort mig på ett foto med kraftig tele så jag trodde då att bussen sen girat över till andra sidan.
Nu har jag kollat all data en gång till och funnit en intressant detalj. Efter det att chaffisen släppt av alla från Vaxholm skulle han köra och parkera för rast, han saktar in och kör igenom u-svängen på 180*, när han påbörjat denna sväng ser han att en likadan buss står inne direkt efter svängen så han tar ut svängen maximalt, när han sen passerat denna dubbeldäckare så korrigerar han svagt höger i framriktning för att komma rätt, det är här som han då insjuknar/tuppar av /etc och busssen går då exakt i rak linje snett mot trottoaren och går över trottoarkanten precis efter övergångsstället, där bussen sen klipper båda båsen vid hållplatsen halvvägs på djupet, detta medför att balkarna river med precis hela båsen. Sen kör bussen in i två träd efter varandra som då drar ned hastigheten och det blir sen tvärstopp på den grova lyktstolpen. Det som förvärrat här är alla jävla cyklar som försvårat för folk att kasta sig åt sidan, de 3 döda på olika foton låg c:a 10-15m efter båsen i bussens färdriktning.
Hastigheten har legar nånstans runt 15-20km/tim i rullhastighet, sen har båsen bromsat in lite grann där då ev automatlådan per automatik dragit på motorvarvet lite för att hålla varvtalet på motorn konstant, där sen 2 träd efter varandra medfört mjuk inbromsning på en 18 tons koloss.
Här bild, klicka på den för förstoring.
https://postimg.cc/Ny51Z3T8
Eftersom jag själv drabbats av "synkope" och varit borta i c:a 20-25 sekunder, vågar jag påstå att chaffisen återfick medvetandet ev samtidigt som bussen slog i belysningsstolpen vilket här är 23 sekunder efter det att han tuppat av vid passagen av den 2:a bussen.
Hoppas ni hänger med på beräkningarna.