2025-11-18, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Varför? Tycker du inte att fakta eller vetenskapliga studier förtjänar något mer än Youtube?
Men varför skulle de inte också kunna finnas på YT ?
Citera
2025-11-18, 13:30
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Det finns nämligen massvis av vittnesmål och då måste det ju vara sant?
Bilder, vittnesmål, konfirmering från en regering, vad är det som saknas?
Citera
2025-11-18, 13:33
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Tror du på Bigfoot, små gröna män, Lochnessodjuret samt olika gudar från andra religioner än kristendom?
Om du visar vittnesmål, bilder och offentliga uttalanden om detta så kanske?
Citera
2025-11-18, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
https://www.livescience.com/multiverse
Vad är det i den artikeln som bekräftar något av dina påståenden?

Citat:
Det är en teori eller hypotes, som förespråkas av i princip bara ateister.
Lögn. Den finns gudstroende som förespråkar den och det finns ateister som inte förespråkar den.
Dessutom är det irrelevant, då ateism inte har ett jävla skit med saken att göra. Den är baserad på teoretisk fysik.
Förmodligen är det väldigt många utav de som förespråkar hypotesen som inte spelar golf. Betyder det att multiversum är en hypotes för av och för icke-golfspelare?

Citat:
Om det är en "ateistisk hypotes" vet jag inte om det är officiellt sett, jag tror inte att ett sånt begrepp finns
Den är det varken officiellt eller inofficiellt.

Citat:
Men du borde väl se vad jag menar?
Japp. Och du har fel.
Citera
2025-11-18, 13:44
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Vad är det i den artikeln som bekräftar något av dina påståenden?

Lögn. Den finns gudstroende som förespråkar den och det finns ateister som inte förespråkar den.
Dessutom är det irrelevant, då ateism inte har ett jävla skit med saken att göra. Den är baserad på teoretisk fysik.
Förmodligen är det väldigt många utav de som förespråkar hypotesen som inte spelar golf. Betyder det att multiversum är en hypotes för av och för icke-golfspelare?

Den är det varken officiellt eller inofficiellt.

Japp. Och du har fel.
"The short answer: very little direct evidence exists for the multiverse, and most of what’s discussed is theoretical or indirect."

Det här är meningslöst, du säger bara vad som helst som du kan komma på för stunden för att inte ha fel till varje pris och du vill bara vinna och bryr dig inte om sanning

Du bara trixar med orden nu för att köpa tid
Citera
2025-11-18, 13:44
Medlem
Citat:
Om du visar vittnesmål, bilder och offentliga uttalanden om detta så kanske?
YouTube är fullproppat med intervjuer med folk som är helt övertygade om att de sett Bigfoot.
Vill du se bilder är det bara att googla. Bigfoot har en egen Wikipediasida där du kan se fotografier av honom.
Vad menar du med ”offentliga uttalanden”?

Om vittnesmål ska accepteras som bevis gällande extraordinära påståenden av det här slaget, så kommer det resultera i att du måste tro på precis allting som någonsin har påståtts. Alla religioner är sanna och alla magiska väsen existerar.
Senast redigerad av Tickelitu 2025-11-18 kl. 13:48.
Citera
2025-11-18, 13:48
Medlem
Citat:
"The short answer: very little direct evidence exists for the multiverse, and most of what’s discussed is theoretical or indirect."
Ja? Och hur i hela friden är detta relevant?
Det är tredje gången nu som jag påpekar att dina påståenden kan avfärdas helt fristående från hypotesen om multiversum. Det spelar ingen roll om den stämmer eller inte. Magi blir inte ett mer legitimt svar om den hypotesen är felaktig.

Citat:
Det här är meningslöst, du säger bara vad som helst som du kan komma på för stunden för att inte ha fel till varje pris och du vill bara vinna och bryr dig inte om sanning

Du bara trixar med orden nu för att köpa tid
Du hade inget svar på det jag faktiskt skrev?
Citera
2025-11-18, 14:04
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
YouTube är fullproppat med intervjuer med folk som är helt övertygade om att de sett Bigfoot.
Vill du se bilder är det bara att googla. Bigfoot har en egen Wikipediasida där du kan se fotografier av honom.

Om vittnesmål ska accepteras som bevis gällande extraordinära påståenden av det här slaget, så kommer det resultera i att du måste tro på precis allting som någonsin har påståtts. Alla religioner är sanna och alla magiska väsen existerar.
Visste ingenting om bigfoot, så kollade upp hela grejen och sökte igenom bevis och sånt nu.
Det finns faktiskt en del vittnesmål tydligen? eller något? Inte så många dock, och några få suddiga bilder som skulle kunna vara något annat.

https://www.reddit.com/r/Cryptozoology/comments/1ewf6j9/i_examined_over_100_pieces_of_bigfoot_evidence_ama /

Bevisen är inte så starka överlag tror jag? kan vara att de sett en björn eller något, men vad vet jag?
Länken går till någon som gick igenom alla bevis och dens åsikt var att det var en hoax troligen eller ett missförstånd

I alla fall, om du faktiskt undersöker our lady of zeitoun så var det lite annorlunda än bigfoot om du nu vill jämföra med det
Citera
2025-11-18, 14:09
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ja? Och hur i hela friden är detta relevant?
Det är tredje gången nu som jag påpekar att dina påståenden kan avfärdas helt fristående från hypotesen om multiversum. Det spelar ingen roll om den stämmer eller inte. Magi blir inte ett mer legitimt svar om den hypotesen är felaktig.

Du hade inget svar på det jag faktiskt skrev?
Jag vet faktiskt inte om jag orkar längre, din arrogans är så hög att det blir riktigt utmattande
Citera
2025-11-18, 14:19
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:

hittade det här om bigfoot:
"Expert consensus is that allegations of the existence of Bigfoot are not credible.[7][126] Belief in the existence of such a large, ape-like creature is more often attributed to hoaxes, confusion, or delusion rather than to sightings of a genuine creature.[23] In a 1996 USA Today article, Washington State zoologist John Crane said "[t]here is no such thing as Bigfoot. No data other than material that's clearly been fabricated has ever been presented."

så här står det om our lady of zeitoun:

"The apparitions were also allegedly witnessed by President Gamal Abdel Nasser,[5] and images photographed by newspaper photographers and Egyptian television. Investigations performed by the police could find no apparent explanation. No device was found within a radius of fifteen miles capable of projecting the image, and many photos were taken of the alleged apparition by independent photographers. With no alternative explanation and approval from religious and political officials, the Egyptian government accepted the apparitions as true."
Citera
2025-11-18, 14:19
Medlem
Citat:
Visste ingenting om bigfoot, så kollade upp hela grejen och sökte igenom bevis och sånt nu.
Det finns faktiskt en del vittnesmål tydligen? eller något? Inte så många dock, och några få suddiga bilder som skulle kunna vara något annat.

https://www.reddit.com/r/Cryptozoology/comments/1ewf6j9/i_examined_over_100_pieces_of_bigfoot_evidence_ama /

Bevisen är inte så starka överlag tror jag? kan vara att de sett en björn eller något, men vad vet jag?
Länken går till någon som gick igenom alla bevis och dens åsikt var att det var en hoax troligen eller ett missförstånd
Det är precis detta som är min poäng. Konstigt nog så kan du tydligen se på saken rationellt när det gäller extraordinära påståenden som inte bekräftar dina religiösa föreställningar.
Men handlar det om Jesus eller något annat som är i linje med just kristendom, så påstår du att vittnesmål är ett bevis för att Gud finns. Du kör med dubbla måttstockar. Anekdotisk bevisföring är lika dåligt som bevisning vare sig det gäller Bigfoot eller Gud.

Citat:
I alla fall, om du faktiskt undersöker our lady of zeitoun så var det lite annorlunda än bigfoot om du nu vill jämföra med det
Hur var det annorlunda? För att fler trodde på det?
Det finns påstådda religiösa mirakel som massvis av människor säger sig ha bevittnat, som bekräftar alla möjliga olika religioner.
Igen, du kör med dubbla måttstockar.
Citera
2025-11-18, 14:21
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Det är precis detta som är min poäng. Konstigt nog så kan du tydligen se på saken rationellt när det gäller extraordinära påståenden som inte bekräftar dina religiösa föreställningar.
Men handlar det om Jesus eller något annat som är i linje med just kristendom, så påstår du att vittnesmål är ett bevis för att Gud finns. Du kör med dubbla måttstockar. Anekdotisk bevisföring är lika dåligt som bevisning vare sig det gäller Bigfoot eller Gud.

Hur var det annorlunda? För att fler trodde på det?
Det finns påstådda religiösa mirakel som massvis av människor säger sig ha bevittnat, som bekräftar alla möjliga olika religioner.
Igen, du kör med dubbla måttstockar.
(FB) Varför är ateister så känslostyrda?

Nu är du bara oärlig
Dom är inte alls jämförbara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in