Flashback bygger pepparkakshus!
2025-11-18, 07:14
Medlem
Varken Charlie eller Ania följer Emilly på Instagram och vice versa.

Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
Intressant berätta mer.
Citera
2025-11-18, 07:41
Medlem
Tillägg: personligen hoppas jag att det är Charlie och Ania som får kniven i ryggen av Emilly. Hejar mer på henne än de två, och hoppas att hon allierar sig med gamla nord. Vad tror ni?

Citat:
Ursprungligen postat av sockerhicka
Citera
2025-11-18, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Secretdesire
I slutscenen på gränslandet avsnittet där man ser vad som händer i nästa avsnitt så tror jag de spoilar.

Ser ut som du har rätt.

Citera
2025-11-18, 12:17
Medlem
Emily är k#t på Matteo och kommer inte svika honom, däremot patetiska 4an.
Citera
2025-11-18, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetbutcrazy
Ser ut som du har rätt.

Citera
2025-11-18, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Secretdesire

Citera
2025-11-18, 13:30
Medlem
Hur tror ni ö-rådet kommer gå till nu när det blir utröstade parvis? Om urnan hamnar på duell, kan det inte vara så att duellen står mellan de 2 personer som blir utröstade?

Om det skulle bli så, så tror jag det blir såhär:

Citera
2025-11-18, 14:02
Medlem
Citat:
Hur tror ni ö-rådet kommer gå till nu när det blir utröstade parvis? Om urnan hamnar på duell, kan det inte vara så att duellen står mellan de 2 personer som blir utröstade?

Om det skulle bli så, så tror jag det blir såhär:

Var min tanke också eller ska de skicka två till gränslandet?
Citera
2025-11-18, 14:04
Medlem
Loikkaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja
Var min tanke också eller ska de skicka två till gränslandet?
De röstar tillsammans o belönas/straffas tillsammans denna vecka.
Citera
2025-11-18, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Hur fan tänker produktionen? Är det helt hands off? Det fuskas i tävlingar och inget händer. Sydpakten får fördelar på fördelar och alla andra måste kämpa i motvind hela tiden och blir utkastade till sämsta gränslandet sedan mannaminne.

Nej nu räcker det med Robinson för mig. Urtråkig säsong när syd kan glida räkmacka genom hela säsongen

Känns trist att polskan fick fuska i två tävlingar i rad och dessutom vinna dem.
Citera
2025-11-18, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sockerhicka

Emilly sa i en TikTok att hon bara har kontakt med Kevin.
Citera
2025-11-18, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Håller med om att den här säsongen varit något av en besvikelse.

Jag stör mig på alla överraskningarna som kommer titt som tätt för att försvåra pakter.
Och alla extra moment i örådet. Om man är ute är man väl ute?

Varför massa dueller och ett gränsland?
Robinson är extremt produktionsstyrt. Hur kul hade det varit med schack-VM om de ändrar reglerna mellan varje drag beroende på hur brädet ser ut? Nej, nu får damen plötsligt bara flytta två steg i det här draget, nu ska bönderna flyttas parvis i ett drag, nu får du plötsligt välja vilken pjäs motspelaren ska få tillbaka igen och så vidare. Hade det blivit en roligare tävling med ett sånt upplägg? Svar nej. Ingen hade kunnat planera någon strategi alls flera drag framåt och alla hade bara spelat defensivt, ungefär som de gör på Robinson nu.

Robinson hade varit perfekt utan gränsland med raka utröstningar där deltagarna sätts direkt på flyget hem till Sverige, enbart två lag som sedan slås ihop till ett och alltid med två immunitetsidoler som är i spel och varken mer eller mindre, och sedan en jury av utröstade deltagare som bestämmer vinnaren i slutet så att medlöpare är chanslösa att vinna. Plankan kan de köra vid topp 4 istället för att göra upp eld. Då hade folk kunnat ha en strategi och planera framåt och det hade varit intressant att fundera kring det och vi hade sluppit att det bara handlar om fysisk styrka i finalveckan vilket gör att det är meningslöst att 90% av deltagarna ens är med från första början.

Citat:
Ser ut som du har rätt.

TV4 är hemska med spoilers i sina reklaminlägg. De visade t ex helt öppet att Per skulle ta sig in i Robinson igen hela veckan innan han hade genomfört tävlingen där man skulle försöka undvika att komma sist, de kör t o m den reklamen på TV4 Play medan man kollar på Robinson så att man fick spoilern upprepad en gång var tionde minut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in