2025-11-12, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Hon bor numera i villa i Virsbo, Västmanland med man och 4 barn. Mannen Peter har sin byggfirma men uppenbarligen inga jobb. Enl skvallret så har inte heller "isprinsessan" något jobb men hon försvinner av och till från villan i husbil. Villan ägs av hennes mamma.

Ojojoj. Tack. Men pluggade inte hon till nåt?
Citera
2025-11-12, 13:34
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
hur kan det här pissprogrammet och förnedrings tv få fortsätta sändas år efter år

är det för folk är så förbannad glada över andras olycka?

vet inte vilka människor som är värst, dom som gör programmet eller dom som tittar
Tycker det fungerar som en slags public service på riktigt.

Första gången jag såg lyxfällan tänkte jag - sådär vill jag aldrig någonsin i hela mitt liv ha det.

Så jag förstod ännu mer värdet av att spara och inte ta saker på avbetalning eller låna pengar , och att om man måste låna, kolla på räntan och villkor.
Citera
2025-11-13, 11:52
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalend
Hur gick det för skridskoåkerskan med familj? Har för mig hon började plugga nåt med spel?

Var det inte spelutvecklare/designer? Märkligt val av utbildning för en i hennes åldern och som hwllwr inte verkar vara intresserad av spel. Nu utgår jag dock enbart från avsnittet i lyxfällan och hennes ig när jag hade tillgång till det. Hur attrakriv kan hon vara på arbetsmarknaden? Hon är 50, var hemna långa perioder och ja hon har lyxfällan i bagaget. Då syftar jag främst på hennes agerande och inte att hon haft skulder.

Hitta denna sidahttps://www.avegenkraft.com/arkiv-julia-andersson/ Har hon verkligen ADD, blev det någon bok. Får vibbar av att hon är mytoman.
Citera
2025-11-13, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Var det inte spelutvecklare/designer? Märkligt val av utbildning för en i hennes åldern och som hwllwr inte verkar vara intresserad av spel. Nu utgår jag dock enbart från avsnittet i lyxfällan och hennes ig när jag hade tillgång till det. Hur attrakriv kan hon vara på arbetsmarknaden? Hon är 50, var hemna långa perioder och ja hon har lyxfällan i bagaget. Då syftar jag främst på hennes agerande och inte att hon haft skulder.

Hitta denna sidahttps://www.avegenkraft.com/arkiv-julia-andersson/ Har hon verkligen ADD, blev det någon bok. Får vibbar av att hon är mytoman.

Tack, kollade länken.

http://www.avegenkraft.com/arkiv-julia-andersson/

ADHD-diagnosering för vuxna har ändrats sedan några år tillbaka. (Minns ej exakt vilket år ändringen gjordes). Det krävs mindre kriterier för att få en diagnos ”än tidigare”.

https://www.fokus.se/veckans-fokus/sjukdomen-som-blev-en-miljardindustri/

(Tyvärr betalvägg)

Jag vet ingenting om arbetsmarknaden för spelutvecklare. Är den tuff?

Kan ibland också vara svårare få CSN-lån som äldre har jag för mig, men då har hon nog lyckats med det. Är hon verkligen 50, jag trodde hon var yngre.
Citera
2025-11-13, 13:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kloge
Jag har sett några avsnitt nu och jag undrar hur folk tänker igen?
Nu senast var det en kille som tokköpte elprylar,men var det inte lite riggat när han köpte väderstationen?
Ekonomkillen fick spel iaf.

Någon som känner några av de medverkande?

Ja staffaera är en av dem som är med han är helt jävla dum i huvudet. Staffan i säsong 9 är han
Citera
2025-11-13, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer

Jo, du hade rätt, spelutveckling.

” När Hänt nåt Julia Andersson berättar hon att hon har fullt upp med sina studier. Nästa år tar hon en kandidatexamen i mediateknik och planerar att fortsätta plugga spelutveckling därefter. Även Peter vill studera och frilansar inom bygg.”

” Trots att varken Peter eller Julia är skuldfria har de fått en paus från Kronofogden för tillfället.

– Vi lever fortfarande under existensminimum eftersom jag går på CSN och min man frilansar då och då. ”

” Julia Andersson har onekligen en optimistisk syn på framtiden och tror att familjen kommer att hamna på fötter igen när hon och Peter har pluggat klart och kan börja frilansa ordentligt.”

https://www.hant.se/noje/julia-och-peter-hemlosa-efter-lyxfallan-tvingas-flytta-till-foraldrarna/10383437

Vad är spelutveckling egentligen? Vad innebär det att man utvecklar spel?
Citera
2025-11-17, 07:15
Medlem
Citat:
Hon bor numera i villa i Virsbo, Västmanland med man och 4 barn. Mannen Peter har sin byggfirma men uppenbarligen inga jobb. Enl skvallret så har inte heller "isprinsessan" något jobb men hon försvinner av och till från villan i husbil. Villan ägs av hennes mamma.

5 barn är det numera….
Citera
2025-11-17, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -MLK-
5 barn är det numera….

Aj då. Eller räknar du Peter som ett barn?
Citera
2025-11-17, 19:54
Medlem
Citat:
Aj då. Eller räknar du Peter som ett barn?
6 med Peter. Senaste tillskottet namngavs Storm.
Citera
2025-11-18, 12:56
Medlem
Citat:
Villan ägs av mamma och husbilen bor hon kanske i när hon åker dit hon pluggar. Det står att Peter ’frilansar’ inom bygg. Och att hon kommer frilansa. Måste man inte ha företag då. Trodde alla deras företag gick i konken? Men de är kanske skuldfria med hjälp av alla bidrag. Eller fått skuldsanering? Någon som vet?
Citera
2025-11-18, 13:18
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3000
Villan ägs av mamma och husbilen bor hon kanske i när hon åker dit hon pluggar. Det står att Peter ’frilansar’ inom bygg. Och att hon kommer frilansa. Måste man inte ha företag då. Trodde alla deras företag gick i konken? Men de är kanske skuldfria med hjälp av alla bidrag. Eller fått skuldsanering? Någon som vet?
Ingen aning. Men Julias föräldrar har väl räddat dem gånger flera så vitt jag fatta i tråden här. Undrar hur mycket pengar de har? De är väl även till åren komna, intressant när de väl ärver sedan hur det blir då. Hela deras situation känns rätt rörig.
Citera
2025-12-22, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tilikum
Han flyttar runt som en zigge i alla fall.. Bor hos mamma nu..
Zannie Hahn bodde tidigare på Nygatan 37 i Kungshamn.
Han har även bott på Vallgatan 1 i Smögen, Malmövägen 20 i Tomelilla, Byvägen 8 i Östra ljungby, Tunnbindarvägen 9 i Smögen, Storgatan 38 i Smögen, Tegelvägen 7 i Smögen, och Skolgatan 2 i Hunnebostrand.
har dom några sociala medier eller liknande man kan snoka på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in