Citat:
Ursprungligen postat av
bakelsernassmak
Okej du är faktiskt inte så smart här.
Om jag har en konstick manick, som jag inte vet det är, sen tappar jag bort den, då har jag tappat bort något som jag inte vet vad det är.
Varför måste man veta vad något är för att tappa bort det wtf hur tänker du
sen vet jag inte riktigt vad du menar heller, vad är din poäng? försöker du attackera mig för att jag inte vet hur själen fungerar på djupet? vad är det med dig?
Nej min vän! Problemet här är att
du inte ens själv verkar veta vad du själv ens tänker, och ditt svar visar klart att du inte ens förstår vad diskussionen ens handlar om.
Det spelar ingen roll om man kan tappa bort något okänt. Du måste ändå visa att jag har det innan du kan påstå att jag tappat det. Om du påstår att någon "kastar bort sin själ" så måste du först kunna visa att en själ ens existerar. Och för att göra det måste du kunna definiera vad en själ är för något.
Låt oss ta din egen analogi här för att förklara vad ditt problem är.
Du säger alltså: "
Du har tappat eller slängt bort en konstig manick (själ)."
Jag svarar:
"Nej! Det oroar mig inte, för jag äger inte ens vad jag vet någon sådan manick att tappa bort."
Du säger:
"Jo, jo! Det gör du! Det gör ju alla!"
Jag säger: "
Okej, då är jag rätt säker på att du får visa vad den här manicken är. Kan du beskriva den? Hur ser den ut? Vad består den av? Om jag nu ska oroa mig för att inte tappa den? Vad är det jag ska leta efter?"
Och svara du: "Det vet jag inte! Jag har ingen aning!??"
Så här är problemet: Jag tänker inte gå runt som du och ägna tid åt att oroa mig för att tappat något som
du inte ens klarar av att definiera, beskriva eller bevisa att jag ens har!
Därför är det du säger inte relevant och inget som går att ta på allvar! Det saknar helt innehåll och i nuläget bara trams.