Citat:
Ursprungligen postat av
Hoppsasteg
De höll på att förlora alkoholtillståndet för restaurang Prinsen för det var sån kaos i ekonomin. Misstänker att de löste kaoset genom att låna pengar av en ”brurscha”.
Mm. Låter som det varit ”trassel” i många år. Låter skumt från början. Den där branschen är väl hälften svart enligt någon utredning för många år sedan. Går inte runt utan att man är lite kreativ?
Maffian är ”kreativ” på ett annat sätt. De tjänar pengar hursom (tex på restaurangverksamhet) och om någon familj såg den här koncernen som ett hot mot deras ekonomi så fajtas ju man inte fair längre. Man bränner helt enkelt ned skiten, hotar, misshandlar och till och med mördar.
Har ingen aning hur de här personernas verksamhet har drivits eller vilka de är men det verkar ju ha varit minst sagt rörigt och labilt.
Går ju knappt att gå på restaurang längre utan att ha en skeptisk känsla i bakhuvudet. Det kändes bättre för en sådär tio-15 år sedan. Jag besöker kanske tre restauranger i veckan. En privat och två i jobbet och jag googlar allt oftare vilken som äger stället men det är ofta svårt att göra på kort varsel har jag märkt.
Verkar som om restaurangen klarade sig?