2025-11-17, 19:08
Medlem
brutenbryggas avatar
Jag tycker inte om att diskutera. Men jag tycker om att tänka. Och ibland dela med mig av mina funderingar.

Nu senast såg jag senaste Why Files på youtue idag. Går igenom grunderna och systematiken i en psyop och tar upp många målande exempel.

https://www.youtube.com/watch?v=X46H1dEADJU

Jag reflekterar då över hur det vi i denna tråd funderar och brottas omkring, speglas i synen av just psyops. Och i slutanändan blir jag bara så trött och besviken. För min egen slutsats är att vi nu för alltid - aldrig kommer få ett genuint svar på någonting spännande mer. Det kommer alltid tve-tungas ut från olika faktioner, till och med vetenskapliga grunder är alltså inte alltid en ren sanning att lita på. Om man utgår från tex senaste Why Files ovan som ger flera exempel på hur vetenskap och media hand i hand har rört om grytan oärligt - för att hinna tjäna mera pengar. Inom flera genom åren kontroversiella områden. Inte minst medicin och hälsa (toabksindustrin).

Så nu har jag hamnat i en limbo när jag tror att vi helt enkelt har förlorat racet. Informations-kriget. Upplysandet. Sannignen. Allt kommer dunklas och tvetungas så att ingen individ har tid och energi att komma fram till någon sanningsbaserad slutsats.. Det känns förjävligt.

Kanske ska man låta dom hålla på (dom jävlarna som styr) och bara finna sig i att leva i sin lilla bubbla, oavsett vad man väljer att tro och tycka. Det blir enklare så, om man bara bestämmer sig för att "jag tror/vet/tycker att si är så" och så tar det med sig till graven. Kanske skulle man leva lite lyckligare om man bara kunda vara så. Jag avundas lite dom som lever så. Samtidigt som jag vet att jag själv aldrig kan slita mig från nyfikenheten och undran att förhoppningsvis någon gång, få iaf ett svar. Eller två innan man dör.

PS. Lite roligt sammanträffande att Why Files i ovan länkat avsnitt tar upp just Jake Barber som ett exempel i person. Jag som nyss skrev om honom som en ganska skuggig figur....

PS. Hoppas Disclosure-filmen ger något rått nytt och bra. För jag har tröttnat på allt annat som går i looper utan framgång.

PS (redigering). Den stora poängen i ovan länkade avsnitt angående psyops, är just att få oss att tvivla. Ingen ska veta varken det ena eller andra, allt kan vara sant eller falskt. Levereras från olika håll, även via vetenskapen. Om vi alltid står i tvivel kommer ju ingen veta någon sanning, och vi kommer fortsätta ord-kriga mot varandra. Så att dom vinner tid. Det är poängen i videon. Varför dom vill det, kommer vi aldrig veta. Därför min uppgivenhet.
Senast redigerad av brutenbrygga 2025-11-17 kl. 19:35.
Citera
2025-11-17, 19:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av brutenbrygga
Kanske ska man låta dom hålla på (dom jävlarna som styr) och bara finna sig i att leva i sin lilla bubbla, oavsett vad man väljer att tro och tycka. Det blir enklare så, om man bara bestämmer sig för att "jag tror/vet/tycker att si är så" och så tar det med sig till graven. Kanske skulle man leva lite lyckligare om man bara kunda vara så. Jag avundas lite dom som lever så. Samtidigt som jag vet att jag själv aldrig kan slita mig från nyfikenheten och undran att förhoppningsvis någon gång, få iaf ett svar. Eller två innan man dör.
Går det ens att teoretiskt leva så i dagens kontrollsamhälle?

Det jag vill veta innan jag dör är hur livet uppkom. Finns det ett väsen på jorden som kan förklara det skulle jag välkomna dem ut i ljuset.
Citera
2025-11-17, 19:51
Medlem
brutenbryggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant

Det jag vill veta innan jag dör är hur livet uppkom. Finns det ett väsen på jorden som kan förklara det skulle jag välkomna dem ut i ljuset.

Jag vet faktiskt inte om man kan det. Kanske beror på vilken generation man är från. Men jag tänkte när jag skrev detta på ett antal personer i mitt liv som är helt orubbliga i sina synsätt på det ena och andra. För dom vuxit upp och helt enkelt tänker så (inte inom ufon, utan lite blandade saker bara). Och dom är nöjda med det. Att inte rubba upp sin egen fasta uppfattning. Tänker att det är något jag inte själv klarar av, men som jag avundas för då skulle man slippa tänka över en och annan sak "för mycket". Så egentligen bara en anekdot. Och en brist inom mig själv kanske, att jag kanske bara alltid varit lite dum och flummig egentligen.

Ja livet på jorden är ju en av frågorna jag med vill ha svar på. Helt klart!
Citera
2025-11-17, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant

Jag tror att även om bevis presenteras så kommer vi inte att tro. Västvärlden och speciellt Sverige har blivit så trolös att vi inte ens tror på oss själva. Forskning visar att det är på ett särskilt sätt. Pöbeln skriker - Källa på det, AI. Och visar en obskyr yuetube-kanal från föregångslandet usa där allt som sägs och görs dör är sant. För visst finns det microchip i vaccin? Det har jag ju sett i USA att de säger är sant och riktigt.

Tur att man börjar bli gammal så man slipper ifrån eländet nån gång.
Citera
2025-11-18, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutenbrygga
PS. Hoppas Disclosure-filmen ger något rått nytt och bra. För jag har tröttnat på allt annat som går i looper utan framgång.

PS (redigering). Den stora poängen i ovan länkade avsnitt angående psyops, är just att få oss att tvivla. Ingen ska veta varken det ena eller andra, allt kan vara sant eller falskt. Levereras från olika håll, även via vetenskapen. Om vi alltid står i tvivel kommer ju ingen veta någon sanning, och vi kommer fortsätta ord-kriga mot varandra. Så att dom vinner tid. Det är poängen i videon. Varför dom vill det, kommer vi aldrig veta. Därför min uppgivenhet.
Det har redan blivit konstaterat att dokumentären inte innehåller något direkt nytt, inga nya bevis.

Hoppet ligger i att det blir en större snöbollseffekt och fortsätter öka i styrka tills det inte längre går att stoppa. En psyop kan inte bortses från, självklart.

Filmen har hypats till skyarna. Med sina 34 senior insiders från den amerikanska regeringen och släpp över biografer i hela USA kommer debatten vakna till liv som aldrig förr, ryktet går också att Trump kommer ge sig in i leken, troligtvis när Epstein hysterin lagt sig.

Snöbollseffekten verkar eskalera innan filmen ens är släppt.

https://www.youtube.com/watch?v=OttbtfqfUxI
Top Gun Pilot Breaks Silence after 45 years:
Citera
2025-11-18, 01:25
Medlem
De går bland oss.

Citera
2025-11-18, 04:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imladris
Med sina 34 senior insiders från den amerikanska regeringen och släpp över biografer i hela USA kommer debatten vakna till liv som aldrig förr,..

Var har du hört detta? Vad jag läst handlar det om totalt 3 biografer som ska visa den. En i respektive N.Y, L.A och Washington DC.
Samtidigt släpps den dock även på Amazon Prime (hyrvideo 20 USD eller köp för 25 USD).
Citera
2025-11-18, 05:54
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren2021
De går bland oss.

Så är det helt säkert. De har nog roligt åt den retarderade mänskligheten. Krig, nedskräpning och förstörelse.
Citera
2025-11-18, 09:58
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Var har du hört detta? Vad jag läst handlar det om totalt 3 biografer som ska visa den. En i respektive N.Y, L.A och Washington DC.
Samtidigt släpps den dock även på Amazon Prime (hyrvideo 20 USD eller köp för 25 USD).

Tv4 har köpt in filmen. Den kommer visas i mitten av Dec, ev Jan - fick jag info om. Oklart om det var tv4+
Citera
2025-11-18, 11:28
Medlem
Citat:
Tack för rättelsen angående den lilla detaljen.

Gist of the story är att alla kommer se den på det ena eller andra sättet.
Citera
2025-11-18, 12:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Tv4 har köpt in filmen. Den kommer visas i mitten av Dec, ev Jan - fick jag info om. Oklart om det var tv4+
Det låter ju jättebra - men samtidigt väldigt konstigt att amazon skulle gå med på det eftersom de sitter på streamingrättigheterna. Toppen om det stämmer dock.
Citera
2025-11-18, 12:52
Avslutad
Citat:
Det låter ju jättebra - men samtidigt väldigt konstigt att amazon skulle gå med på det eftersom de sitter på streamingrättigheterna. Toppen om det stämmer dock.
Sverige är en extremt liten marknad så det är inte helt otroligt att Amazon tjänar på den lösningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in