Citat:
Om vi utgår från att det som sägs i dokumentären är sant så tycker jag nog att det låter mer troligt att de här visselblåsarna i vart fall tror på det de säger än att myndigheterna skulle slå knut på sig själva i något slags dubbeltvist för att dölja det de i så fall vill eller inte (?) vill avslöja. Om det nu finns något utomjordiskt kraschlandat föremål i förvar på jorden så spelar det ändå ingen roll vad någon visselblåsare säger, tror jag. Hur många visselblåsare de än får ihop. Se bara vilket lamt intresse det tycks vara för denna dokumentär. Så länge inte myndigheterna själva går ut och avslöjar något så förblir eventuella hemligheter hemliga. Tänker att det är folket, den stora massan man i så fall vill vilseleda och då räcker det nog med att hålla det väldigt enkelt. En lögn som innehåller en halvsanning. Ja, vi ägnar oss åt militära tester men inget om vad man testar förstås. Det är ju inget konstigt med att militär verksamhet är hemligstämplad. Ja, du har nog rätt. Man kan lätt snöa in sig i detta ämne. Lite intressant ändå att svaret på vissa frågor finns här på vår egen planet. Någonstans finns det någon som skulle kunna bekräfta vad som finns eller i vart fall inte finns i hemligt förvar. Om de inte var satta under strikt sekretess dvs. Så nära men ändå så långt bort..
Ja nog är det spännande och det är det som förenar oss i den här tråden och ufologin. För att flika in något lite mer positivt så läste jag att filmen ändå har slagit stora rekord på Prime Videos topplista. Så det säger ändå att intresset faktiskt varit ganska stort. Jag har även personer i min närhet, som jag aldrig trodde, som sett filmen. För dom är också nyfikna. Kanske låter tystnaden högst, för att filmen är svår att tala om. Som ämne. Alla är rädda för stigmatiseringen, och sådär...