Citat:
Ursprungligen postat av
guderi
Jag tycker inte att tusentals nyfikna människor trumfar familj och anhöriga. Jag tycker inte det varit någon brist i kommunikation, att det var tre döda och tre skadade framkom redan under fredagen, att det är ett förmodat sjukdomsfall likaså.
HUNDRATUSENTALS Stockholmare fick nog en klump i halsen, hög pulls och lite smått panik när de först läste om olyckan. Ju mer info de får ut, desto fler kan lugna sig. Att det var 3st kvinnor 55+ borde INTE ta särskilt lång tid, inte längre än att bekräfta 3 döda personer, får de ut det på en gång så kan plötsligt en STOR majoritet lugna sig. Då vet många okej det var inte en manlig släkting eller vän, inte min fru, inte min dotter, inte min syster. Några kan tänkta "ånej var det min mamma eller min mormor" och vissa så klart gäller fru/syster/dotter MEN den klara majoriteten får i alla fall ett svar att det inte var X antal personer de känner som drabbats.
ELLER om möjligt, ta deras ID, kolla vad de heter, publicera namnen. Varför inte? Varför behöver det vara så hemligt att din anhöriga har dött, inte så de publicerar bilder på kropparna. Om min farmor blivit påkört av den bussen, klart som fan de ska skriva det, om tusentals, tusentals andra människor då kan lugna sig och veta att deras älskade inte är drabbade. Tänk mer på majoriteten!