Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-11-16, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Såg Hampus senaste video som kom ut idag, där han är hemma och vabbar det minsta barnet.
Nu har jag inte barn själv, så är ine så insatt - men jag tyckte inte att han vekade speciellt sjuk? Enligt Hampus hade han "kraxat" kvällen innan, men hade ingen feber, och han verkade ju ändå såpass kry att han kunde vara med och baka bröd, spela piano och liknande.

Tänker bara att det kanske inte är jättebra att lägga ut på YT, med tanke på vad Försäkringskassan kan hitta på? Visserligen påpekade ju Hampus att han i princip aldrig vabbade, och jag tror verkligen inte att han skulle hålla barnet hemma i onödan, men bara en tanke som slog mig.
Om ett barn är så sjukt att det inte orkar hänga med på alla aktiviteter i skolan så ska dom vara hemma. Inte alla barn får feber heller. Att orka vara med och baka en stund och spela Gubben Noa på piano några sekunder betyder inte att man är tillräckligt frisk för att gå till skolan, han låg även en del i soffan. H är inte heller känd för att vara någon fuskare eller någon som skulle låtsas att barnet är sjukt för att själv få vara hemma från jobbet, sådana personer finns absolut men H är säkerligen inte en av dom. Han säger ju till och med att han knappt varit hemma för vab förut.

Det Försäkringringskassan bryr sig om är om man tar ut vab och samtidigt jobbar vilket en del faktiskt gör. Dom lägger ingen större vikt vid om barnet som är hemma orkar vara att vara med och baka en liten stund.
Citera
2025-11-17, 02:35
Medlem
L har ju sagt förr att hon inte har haft något bankomatkort så H och E har väl alltid betalat allt. Så det som kom in på hennes konto blev väl kvar där antagligen medans dom andra 2 betalade. Så då är det inte så konstigt om hon har pengar. Plus att alla deras gemensamma saker har ju L lagt beslag på och säkert säljer av och då får hon in pengar på så vis oxå.
Det är iof helt ointressant egentligen..
Tycker det är mer intressant varför hon väljer att ha barnen så pass lite som hon har men det kommer hon väl aldrig berätta så jag har slutat titta på hennes videos för hon är ju inge intressant som person. Vi har varken samma smak vad gäller kläder el inredning och får inte direkt nå inspo om familjeliv heller så detdär får tanterna 60+ roa sig med att se tror jag. Känns som det är arbetslösa och förtidspensionärer som ser hennes vloggar som själva har haft det trassligt med att hitta kontakt med sina barn så därför höjer dom henne till skyarna. Dom kanske tycker om att se när det skiter sig för nån mer än dom själva.
Citera
2025-11-17, 02:41
Medlem
I Lindas video när hon åker till Ullared, så pinsamt när hon själv tycker att hon är sååå busig som spontant åker till Ullared! Haha, så otroligt löjligt! Jaa oj vad fräckt att spontant göra nåt?! Det gör ju aldrig andra människor?!
(Och må ju säga att kusinen och L är väldigt lik varann, lik varandra på leendet och tänderna.)

Angående alla spekulationer om hennes ekonomi. Är ju rätt troligt att hon är delvis sjukskriven och även har sin stackars mamma som hjälp el som borgenär på lånet, som vissa tror, jag håller med.

Tänk om L kunde vara lika engagerad i hennes 8 barn som av inredning och skitsaker?!
Citera
2025-11-17, 07:46
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marple007
I Lindas video när hon åker till Ullared, så pinsamt när hon själv tycker att hon är sååå busig som spontant åker till Ullared! Haha, så otroligt löjligt! Jaa oj vad fräckt att spontant göra nåt?! Det gör ju aldrig andra människor?!
(Och må ju säga att kusinen och L är väldigt lik varann, lik varandra på leendet och tänderna.)

Angående alla spekulationer om hennes ekonomi. Är ju rätt troligt att hon är delvis sjukskriven och även har sin stackars mamma som hjälp el som borgenär på lånet, som vissa tror, jag håller med.

Tänk om L kunde vara lika engagerad i hennes 8 barn som av inredning och skitsaker?!

Jag tänkte också samma sak när jag såg den videon, hon fnittrar som en tonåring och är sååå nöjd med hur "busiga" de är som åker iväg på roadtrip för att handla en massa skit.

Ta hand om den halva förskoleklass du satt till världen istället, idiot.
Citera
2025-11-17, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Jag tänkte också samma sak när jag såg den videon, hon fnittrar som en tonåring och är sååå nöjd med hur "busiga" de är som åker iväg på roadtrip för att handla en massa skit.

Ta hand om den halva förskoleklass du satt till världen istället, idiot.

Exakt samma förtjusning var det varje gång familjen var på Gekås. Hon blev en helt annan människa varje gång de var där. Lite samma kom fram första gången de var på Costco eller vid storköp på Ikea.
Hon har ett sjukt förhållande till shopping.

Om hon visade samma intresse och glädje för barnen som hon gör för shopping så skulle den här tråden inte finnas.
Citera
2025-11-17, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Tittar du på föregående årsbokslut, så är det katastrof. Jag har väldigt svårt att se att det bolaget får några större krediter.

Det är för mig mer troligt att hon gör OnlyFans eller t o m prostituerar sig. Två boenden, varav det ena i princip bara rymmer en stor säng... Märkligt.

Citat:
Ursprungligen postat av lesan
Kanske OF, men sen de gjorde köp av privata filmer på OF olagligt så verkar flera ha lämnat den branschen. Men inte tillräckligt insatt för att veta hur det fungerar.
Varför var föregående års bokslut katastrof ? Kan inte det vara just ett tecken på hon lever upp pengar som inte finns , därav minus siffror? Sen fortsätter hon leva så tills pengarna är slut . Konsekvenstänk verkar inte vara hennes starkaste sida
Precis som Luftis säger, så var den senaste årsredovisningen ingen succé. Negativt resultat (-58 704 kr) och ett förbrukat aktiekapital:
Citat:
"Det egna kapitalet är förbrukat sedan oktober och är, som framgår av balansräkningen, fortfarande förbrukat per balansdagen. En kontrollbalansräkning borde ha upprättats vid misstanke om förbrukat eget kapital men detta har inte skett. Styrelsen och ägaren är medveten om att bolaget bedrivs under personligt betalningsansvar."
Lån lär bli svårt att få på företaget. Personalkostnaderna påvisar vad som motsvarar en knaper månadslön.
Citera
2025-11-17, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Precis som Luftis säger, så var den senaste årsredovisningen ingen succé. Negativt resultat (-58 704 kr) och ett förbrukat aktiekapital:

Lån lär bli svårt att få på företaget. Personalkostnaderna påvisar vad som motsvarar en knaper månadslön.

Men just det tyder väl på att någon använder upp mer pengar än vad som kommer in ? Och denna någon är då Linda , som lever på pengar som inte är hennes , handlar i företagets namn etc. Att man sen inte kan göra det för alltid förstår jag också, men tänker ändå att det är så
hon fått pengar
Citera
2025-11-17, 16:44
Medlem
Citat:
Men just det tyder väl på att någon använder upp mer pengar än vad som kommer in ? Och denna någon är då Linda , som lever på pengar som inte är hennes , handlar i företagets namn etc. Att man sen inte kan göra det för alltid förstår jag också, men tänker ändå att det är så
hon fått pengar
Eller så är det pengar från annat jobb som dräller in på kontot, pengar som inte syns.
Hursomhelst så går inte hennes leverne ihop med de jobb hon gör som syns.
Citera
2025-11-17, 17:06
Medlem
Citat:
hon fått pengar
Nu är det ju dock långt ifrån alltid så enkelt som att bara köpa vad som helst på företaget. Privata utgifter är i regel just privata.
Citat:
Summa rörelseintäkter, lagerförändringar m.m.: 314 805 kr.
Summa rörelsekostnader -373 004 kr.
varav personalkostnader: -184 940 kr (brutto).
Citera
2025-11-17, 21:09
Medlem
Hon får väl även in pengar på youtubekontot hon tagit över. När folk tittar på gamla videos från när alla tre var tillsammans som fam. Så går ju pengarna till henne
Citera
2025-11-18, 18:20
Medlem
Läser jag rätt, att människan Linda inte hade ett bankomatkort?! Vad är det för prinsess-fasoner? Jösses det blir ett hårt slag tillbaka till jorden från den höga häst hon ridit på.
Citera
2025-11-18, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kahlashnikovkamrat
Läser jag rätt, att människan Linda inte hade ett bankomatkort?! Vad är det för prinsess-fasoner? Jösses det blir ett hårt slag tillbaka till jorden från den höga häst hon ridit på.
Det stämmer och fallet har redan börjat men hon märker inte det. Eller så håller hon sig kvar så länge mamma betalar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in