Citat:
Om ett barn är så sjukt att det inte orkar hänga med på alla aktiviteter i skolan så ska dom vara hemma. Inte alla barn får feber heller. Att orka vara med och baka en stund och spela Gubben Noa på piano några sekunder betyder inte att man är tillräckligt frisk för att gå till skolan, han låg även en del i soffan. H är inte heller känd för att vara någon fuskare eller någon som skulle låtsas att barnet är sjukt för att själv få vara hemma från jobbet, sådana personer finns absolut men H är säkerligen inte en av dom. Han säger ju till och med att han knappt varit hemma för vab förut.
Såg Hampus senaste video som kom ut idag, där han är hemma och vabbar det minsta barnet.
Nu har jag inte barn själv, så är ine så insatt - men jag tyckte inte att han vekade speciellt sjuk? Enligt Hampus hade han "kraxat" kvällen innan, men hade ingen feber, och han verkade ju ändå såpass kry att han kunde vara med och baka bröd, spela piano och liknande.
Tänker bara att det kanske inte är jättebra att lägga ut på YT, med tanke på vad Försäkringskassan kan hitta på? Visserligen påpekade ju Hampus att han i princip aldrig vabbade, och jag tror verkligen inte att han skulle hålla barnet hemma i onödan, men bara en tanke som slog mig.
Nu har jag inte barn själv, så är ine så insatt - men jag tyckte inte att han vekade speciellt sjuk? Enligt Hampus hade han "kraxat" kvällen innan, men hade ingen feber, och han verkade ju ändå såpass kry att han kunde vara med och baka bröd, spela piano och liknande.
Tänker bara att det kanske inte är jättebra att lägga ut på YT, med tanke på vad Försäkringskassan kan hitta på? Visserligen påpekade ju Hampus att han i princip aldrig vabbade, och jag tror verkligen inte att han skulle hålla barnet hemma i onödan, men bara en tanke som slog mig.
Det Försäkringringskassan bryr sig om är om man tar ut vab och samtidigt jobbar vilket en del faktiskt gör. Dom lägger ingen större vikt vid om barnet som är hemma orkar vara att vara med och baka en liten stund.