Citat:
Ursprungligen postat av
Kammadaj
Jag tror även att de där inte heller är så bra på att planera. Grejen är ju den att om ungarna växer så det knakar, så får man ju köpa lite större från början för att ha framförhållning. Själv var jag ju uppväxt på hippietiden, så när man växte då, så sydde morsan på ett band längst ner på byxorna med blommor eller vad det nu kunde vara, så var det problemet löst.
Tänkvärt. Det där med märkesfixering kommer och går. Vissa perioder kan det vara helt rätt bland 13-åringar att gå i vintage eller noname för att deras favoritcontentskapare (och pedofil) dansat runt i batiktrasor på TikTok och ett halvår senare får ungjävlarna japp någon på kolgrillen för att få råd med just den bögigaste varianten av Guccikeps som alla salafister på gården har.
Lattemorsorna som nöjde sig med 1,5 barn för att kunna jobba 75% som konsult på kommunen (läs bedrägeri och 5 timmars fika om dagen) behöver såklart inte ha samma framförhållning eller kostnadsplanering. Sitter jackan tight köper man bara en ny i den lokala, och skitdyra, Intersportbutiken.
För många salafistmammor verkar barns tillväxt komma som en chock - eller om det är inaveln som plockat bort det sista av förmågan att långsiktsplanera längre än till nästa bingetittade på "Dubai Bling".
Den stora utjämnaren är inte kläder utan sport- och fritidsgrejer. För det har fan ingen råd med till sina barn. Det prylarna tar slut innan alla barnkläderna på de loppisar och byt-o-sälj jag varit på.