2025-11-16, 15:15
Medlem
PungiMunninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Snicksnack!
Finns så mycket begagnat att det till och med blivit svårt att sälja saker..

Bara ta sellpy som exempel, finns flera 100 tusen artiklar.

Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos

Som en annan skrev, skitsnack. Det är överflöd på kläder för alla åldrar i secondhand butiker.

Yepp. Jag och min sambo går ofta i second hand-butiker och har lämnat mycket grejer. Saker är så sjukt billigt att det inte är sant. Nästan alla plagg för barn är under hundringen.
Citera
2025-11-16, 15:17
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
japp det är precis vad han gör!

Han vill ha ett sunkigare Sverige helt enkelt med misär och annat
Helt rätt för det kommer alltid finnas folk som garvar och klappar sig på bröstet när andra går på knäna.
Medmänskligheten försvinner mer och mer i landet. Så illa är det men man får hoppas
att det kanske vänder.
Samtidigt kommer det ju alltid att finnas folk som inte tänker med pannan heller.
Citera
2025-11-16, 15:18
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Svara på mina frågor. OM du inte ens kan svara så kan man inte ta dig på allvar heller.
Ditt tänk är ju helt jävla sjukt. Inte så konstigt att sverige ser ut som det gör.
Nej du har faan i mig fel när det gäller soc. Jag har aldrig gått på soc men jag har koll.
Det bästa du kanske kan göra är att stänga igen foderluckan innan du bara kastar skit på folk som har det dåligt.
Du verkar inte vara en bra människa i dagens samhälle. Ditt beteende verkar helt off även ditt tänk.

Du verkar inte ha koll eftersom du inte vet vad du snackar om.

Citat:
socialtjänsten kan ge pengar till kläder som en del av det
ekonomiska biståndet (försörjningsstöd). Pengarna ingår i riksnormen, en summa som fastställs av regeringen och som ska täcka nödvändiga utgifter som kläder, mat, hygien och fritid.

Håll käften nu din jävla nolla.
Citera
2025-11-16, 15:20
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Pinsamt inlägg, är du 14 bast?

Varför duckar du på att soc ger pengar till sånt här? Igen, pengarna har gjorts av på annat. Gå och lägg dig nu ditt missfoster.

Ja pengarna har gjorts av på att köpa mat till hushållet, eftersom socialen bara har gett familjen halva kostnaden mot vad det kostar att äta sig mätt idag
Citera
2025-11-16, 15:22
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ja pengarna har gjorts av på att köpa mat till hushållet, eftersom socialen bara har gett familjen halva kostnaden mot vad det kostar att äta sig mätt idag

Ännu en dum jävel som inte vet vad den snackar om. Sluta ödsla min tid din luffare.

Citat:
socialtjänsten kan ge pengar till kläder som en del av det
ekonomiska biståndet (försörjningsstöd). Pengarna ingår i riksnormen, en summa som fastställs av regeringen och som ska täcka nödvändiga utgifter som kläder, mat, hygien och fritid.
Citera
2025-11-16, 15:22
Medlem
zombie-nations avatar
Somaliska mammor som använder alla socpengar menade för barnen och skickar dessa till släkten i Somalia. Vi VET att somaliska familjer gör så.

De skiter i att ungarna svälter. Har själv sett hungriga barn som inte får mat på helgen och får skolmat tre gånger om dagen. Så om ungarna blir kalla eller måste sitta inne, skiter de i också.

De människorna bryr sig inte om sina ungar.

Nu ska jag väl säga att det finns somalier som är bättre än så, men alldeles för många har riktigt sopigt förhållande till sina barn. Många av mammorna styrs även hårt av en man, så att hon inte får jobba.
Citera
2025-11-16, 15:29
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Du inser att han trollar va? Sluta mata det hungriga trollet så tröttnar han.

Kanske är det bästa. Men blir så hypad på att sätta honom på plats bara
Citera
2025-11-16, 15:36
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Googla på vad? Du har inte motbevisat mig. Socialbidraget räcker inte längre, pga dagens dubblerade matkostnader, ingen har tagit hänsyn till det . Motbevisa mig på annat sätt än att tycka fel

Man behöver inte köpa det dyraste som finns i affären. Folk handlar fortfarande trots att en del varor höjts. Eller har hundratusentals dött utav svält utan att det kommit fram?

Folk som går på soc svälter inte.
Citera
2025-11-16, 15:36
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Kanske är det bästa. Men blir så hypad på att sätta honom på plats bara
Problemet är bara att personen i fråga fattar inte att han har tappat något på vägen.
Han är lite som min granne. Även att man motbevisar min granne med papper och intyg.
Så kommer alltid min granne att ha rätt. Därför har han heller inga kompisar för alla har tröttnat på sånt folk. Chilla imorgon är det en ny vecka med nya utmaningar.
Du ser ju på personens ordspråk som används. Såna ord körde man med när man var 12 och luktade kiss.
Citera
2025-11-16, 15:38
Medlem
scoremaxs avatar
Jag ser inte problemet.

Att en skola har viss utrustning till utlåning är inte ett tecken på att världen håller på att gå under.
Det är snarare en effektivisering.

Debatten brukar framhålla just hur bra det är med allmänna resurser annars, men helt plötsligt, på grund av några regnställ är det helt åt helvete.

Nej.
Citera
2025-11-16, 15:38
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/foraldrar-har-inte-rad-laneklader-infors-pa-forskolan/
.
Är det så illa i dagens Sverige?

Gäller hur man prioriterar,
Kläder till barn är inte dyrt, finns billigare alt som lager 175

Har 5 barn alla har haft en uppsättning på dagis / skola och hemma
För att slippa ta med sig fram å tillbaka .

Till skola / dagis så har vi alltid införskaffat billigare då de slits fort.

Sen lägger vi pengar på deras sporter å budget 200 000 per år ca

Sen är min känsla att dessa föräldrar lägger pengarna på nikotin å sötsaker (om man tänker på personer som har varit med i lyxfällan)
Många prioriterar sitt i stället för barnen
Citera
2025-11-16, 15:42
Medlem
Regnkläder finns på tradera för 10 kr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in