2025-11-16, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbar12345
Dina förklaringar till att de inte va han är hjärndöd. Hon skulle väl göra slut med vippe hört rykten om det, det är väl därför han nästan slog ihjäl henne? Och det var väl runt 2007 någonstans han tog livet av sig i samband med att dom gjorde reportage om det i tidningen. Så de var han som gjorde det. Bra för barnen dock annars hade väl dom blivit slagna o växt upp med en alkolist.

Det va slut sen länge. Hon va ju redan förlovad med annan.
Och han hade vittnen för hela kvällen och natten.
Har du lyssnat på något annat än rykten? Tex podden eller faktiska inblandade (de du här i tråden bortser från för ”vad du hört”)?
Citera
2025-11-17, 01:08
Medlem
Fattar inte hur du kan skydda en sån vidrig människa.. dina svar får mig bara att tro det är han mer haha. Han skulle aldrig slå henne så mkt och låtit barnen hitta henne tex hur vet du det liksom? För att polisen inte har bevis betyder det inte att det inte va han? Kännd kvinnomisshandlare svartsjuk och alkolist och så har hon träffat ny. Tror tråden behöver lite nytt input, för man är ju bra blåst om man tror något annat änn att det var pappan. Case closed tack o godnatt
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic
Det va slut sen länge. Hon va ju redan förlovad med annan.
Och han hade vittnen för hela kvällen och natten.
Har du lyssnat på något annat än rykten? Tex podden eller faktiska inblandade (de du här i tråden bortser från för ”vad du hört”)?
Citera
2025-11-18, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbar12345
Fattar inte hur du kan skydda en sån vidrig människa.. dina svar får mig bara att tro det är han mer haha. Han skulle aldrig slå henne så mkt och låtit barnen hitta henne tex hur vet du det liksom? För att polisen inte har bevis betyder det inte att det inte va han? Kännd kvinnomisshandlare svartsjuk och alkolist och så har hon träffat ny. Tror tråden behöver lite nytt input, för man är ju bra blåst om man tror något annat änn att det var pappan. Case closed tack o godnatt

Som sagt: du går efter rykten och nekar allt som sägs av människor som är insatta.
Uppenbarligen noll insatt själv och har fördomar mot V*ppe.
Om du va de minsta insatt skullle du inse att de finns värre män i den här historien och veta VARFÖR v*ppe blev avskriven.
Citera
2025-11-26, 17:43
Medlem
Vem är denna S?
Någon som känner honom?
Citera
2025-12-06, 00:17
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasskekott
Vissa släkter vet man ju om, som gotlänning, är värre än andra. Ser att Hederste*tsläkten varit uppe på tapeten tidigare här i tråden, det är ju några som iallafall jag hört genom hela mitt liv att akta mig för och om man råkat hamna i något sådant sällskap har det ju enbart varit sinnessjuka grejer man fått se. Finns ju en del otroligt otäcka varianter utav dem (som både figurerar nu och som figurerat förr). Även En*erborgsläkten.

De flesta mig veterligen fullkomligt vidriga mot kvinnor, hänsynslösa, samt inte svåra att ta till våld och tillhyggen hej vilt, att trycka i sig både sprit och annat är ju också en självklarhet. Båda efternamnen finns det ju en del representanter för i flashbacktrådar bara senaste åren. Tex Te* vet jag inte hur mycket skit han lyckats med, L”if, H”nrik, samt även den där festen i alskog var väl också någon En*erborg tillochmed? Alla har väl säkerligen trauma med det ena och det andra som förs vidare i generationer.

Näst i tur på ostabilitet-sjuka-i-huvudet-prispallen-från-sudret vore ju någon ur Jacobssonarna, men de är ju såklart för unga.

Jag har dålig koll på denne St”fan. Vad vet man om honom?

Hur många är det som är topsade och vet tex barnet och Gärdek vilka? Hur länge sparas dessa? Man hoppas ju detta helt genomgående fruktansvärda fall kunde lösas likt tex dubbelmordet i Linköpings DNA-profilering. Borde te sig lätt om det så vore en gotlänning på så sätt som att de flesta är ju faktiskt släkt med varandra på något sätt och visa. Svårare om det är en fastlänning. Bra att lysa nytt sken på fallet och hoppas det öppnar upp för säkert mkt välvilliga människor, för att få skipa rättvisa för denna stackars kvinna och de stackars barnen. Förjävligt att det tagit sådan tid.

Folk vet saker, det är ett litet ställe och med mycket folk som varit i närheten. Jag gissar närstående och gjort med hat. Fullkomligt vidrigt och ungarna ska ha allt fint i världen efter att ha varit med om något sådant traumatiskt.

*=d ” =e

Vilken T*d pratar du om här? Har du efternamnet?
Citera
2025-12-06, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vilken T*d pratar du om här? Har du efternamnet?

H*derst*dt.
Han som svingade yxa mot polis 😂
Citera
2026-01-08, 11:31
Medlem
Robotrons avatar
Först och främst. Vad var det som pågick på Gotland på 90-talet?=) århundraden av inavel?

Monica var ju såklart en högst olämplig människa att yngla av sig. Hon verkade också ha en hobby av att utsätta sig och sina barn för dom värsta galningar hon kunde hitta.

Uppenbart att det var exmaken S som genomförde mordförsöket
Citera
2026-06-18, 08:51
Medlem
Händer lite nytt nu
https://www.helagotland.se/nyheter/stanga/artikel/dna-traff-i-utredningen-om-mordforsoket-i-stanga/rgoe22xj
Citera
2026-06-18, 14:41
Medlem
tempeZZts avatar
Våren 2025 säkrades DNA på material från brottsplatsen.

Nu har NFC lyckats matcha detta DNA mot en i dag levande person.

Det kommer nu att bli förhör, både med den person man fått träff på och med andra.

Dock betyder inte DNA-träffen att den person som matchats är gärningspersonen.
Citera
2026-06-18, 16:02
Medlem
Är det inte märkligt att man inte valt att frihetsberöva en misstänkt gärningsman?

Den personen kan ju följa utredningen och prata med de som polisen nu kommer prata med osv.

Det upplevs som kallt fall när det är hetare än någon..
Citera
2026-06-18, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morales
Är det inte märkligt att man inte valt att frihetsberöva en misstänkt gärningsman?

Den personen kan ju följa utredningen och prata med de som polisen nu kommer prata med osv.

Måste finnas grund för frihetsberövande. Kan vara svårt om tex DNA sitter på ett ställe många kan ha kommit i kontakt med. Man kan ju inte häktas bara för att polisen vill det.
Citera
2026-06-18, 17:36
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morales

Man har ingen misstänkt gärningsman (än i alla fall). Man har fått en DNA-träff, that's it.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in