2025-11-16, 17:26
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Det är en annan sak. Där finns det skevt makförhållande chef-arbetstagare.
Även kvinnliga chefer trakasserar manliga anställda.
Läs texten i trådstarten sakta och noggrant. Upplever att vissa svar här inte verkar förstå vad jag menar.

Nä, jag fattar nog inte vilka situationer du menar. Kanske aldrig varit med om dem.
Citera
2025-11-16, 17:28
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Vem bestämmer när man ska använda lite civilkurage?

Läs trådstarten igen. Det är inte civilkurage det handlar om.
Det är det som är själva grejen.
Det finns inget att skydda mot.
Det är en manipulation av en situation.
Det finns ingen kränkning eller bad guy, men sneacky fucker konstruerar en för att ta en hjälteroll.
Alltså personen som blir uppläxad kanske är mycket mer respektfull än personen som gör detta.

Du kan tänka på grundskolan. Mobbaren brukar ofta mobba folk aggressivt verbalt.
Men du har nog också sett hur denna i vissa situationer kommer in skarpt och läxar upp folk som inte är överens. De tar chansen att framstå som moraliska och dominanta.
De flesta har nog sett detta utan att reflektera över det.
Senast redigerad av UppmarksamhetsHora 2025-11-16 kl. 17:35.
Citera
2025-11-16, 17:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Men vart ska man dra gränsen för vad som är att bli "riktigt utsatt"? Det är väl bättre att kvinnor får för mycket (och enligt dig "onödig" hjälp) än att hjälpen uteblir?

Som kvinna tycker jag det är nice med överbeskyddande män och skulle gärna hitta en sådan make. Kan du inte unna oss kvinnor det?

Men skärp dig.
Du svarar ju inte på det jag skrev.
Det handlar inte om överbeskydd.

Kapten Klänning gjorde detta under sina föreläsningar. Han läxade upp män hela dagarna vilka skitstövlar de var som pratade över kvinnor osv.
Fast de kanske inte ens gjorde det.
Kvinnorna reagerade som ni två nu gör. Tack för hjälpen typ.
Sedan visade det ju sig att allt det där bara var ett spel. Grova våldtäkter till höger och vänster. Orkar inte ens prata om allt äckligt.
Citera
2025-11-16, 17:30
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Men skärp dig.

Ställer frågan igen, kan du inte unna oss kvinnor det?
Citera
2025-11-16, 17:32
Avstängd
Citat:
Ställer frågan igen, kan du inte unna oss kvinnor det?

Fast vi pratar ju om olika saker.
Det är inte alltid ens kvinnorna som vill ha detta och det finns inte ens någon kränkande behandling att beskydda från.
Tjejerna där i videon har fattat vad som sker.

Om vi vänder på det. Du har ett samtal med en man. Du gör inget fel.
En annan kvinna kommer in och skäller ut dig för att hon menar att du gjort något fel.
Hon gör det för att imponera på mannen.
Skulle det vara kul?

Återigen, läs TS långsamt och förstå den avgörande skillnaden mellan att stå upp för någon som blir utsatta och att påstå att någon gjort något fel som de inte gjort för att kunna ta rollen som beskyddare. Det är helt olika saker.
Nu skall jag ut en sväng. Har sagt det jag skall.
Senast redigerad av UppmarksamhetsHora 2025-11-16 kl. 17:37.
Citera
2025-11-16, 17:35
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Men skärp dig.

Kapten Klänning gjorde detta under sina föreläsningar. Han läxade upp män hela dagarna vilka skitstövlar de var som pratade över kvinnor osv.
Fast de kanske inte ens gjorde det.
Kvinnorna reagerade som ni två nu gör. Tack för hjälpen typ.
Sedan visade det ju sig att allt det där bara var ett spel. Grova våldtäkter till höger och vänster. Orkar inte ens prata om allt äckligt.

Hur kan du jämföra överbeskyddande män med Kapten Klänning, som var typ den mest brutala kvinnohatande sadisten som någonsin levt i vårt land? Tycket du inte det är orättvist mot oss tjejer att jämföra just den mannen med män som vill ge oss "mer hjälp än som behövs?"
Citera
2025-11-16, 17:37
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Fast vi pratar ju om olika saker.
Det är inte alltid ens kvinnorna som vill ha detta och det finns inte ens någon kränkande behandling att beskydda från.
Tjejerna där i videon har fattat vad som sker.

Om vi vänder på det. Du har ett samtal med en man. Du gör inget fel.
En annan kvinna kommer in och skäller ut dig för att hon menar att du gjort något fel.
Hon gör det för att imponera på mannen.
Skulle det vara kul?

Jag skulle känna att ok fair game, 1-0 till henne. Nu går jag vidare och gör mitt för att visa vem som är den tuffaste katten i djungeln av oss. =)

Varför känner inte du något liknande fast för er hanar sinsemellan?
Citera
2025-11-16, 17:40
Avstängd
Citat:
Hur kan du jämföra överbeskyddande män med Kapten Klänning, som var typ den mest brutala kvinnohatande sadisten som någonsin levt i vårt land? Tycket du inte det är orättvist mot oss tjejer att jämföra just den mannen med män som vill ge oss "mer hjälp än som behövs?"

Du förstår fortfarande inte.
Det förekommer inte ens något att försvara mot.
En oskyldig person blir tryckt på näsan för att en narcissistisk manipulativ egogalning skall få dominera.
Det är det som det handlar om. De skapar dessa situationer för att lyfta sig inför kvinnorna.
Det är skitstövlar till män som medvetet använder det här som strategi för att få kontroll.
I de situationer jag talar om.
Citera
2025-11-16, 17:42
Avstängd
Citat:
Jag skulle känna att ok fair game, 1-0 till henne. Nu går jag vidare och gör mitt för att visa vem som är den tuffaste katten i djungeln av oss. =)

Varför känner inte du något liknande fast för er hanar sinsemellan?

Ok, det är ju ett helt sjukt sätt att tänka.
Du bryr dig alltså varken om sanning eller moral.
Du bara ser det som en tävling. Moral och vad som är sant är helt oväsentligt då.
Ok, då vet inte jag om jag är intresserad av att prata så mycket med dig.
För mig är sanning och moral det viktigaste som finns.
Manipulation det värsta som finns.
Hej då.
Citera
2025-11-16, 17:47
Medlem
Citat:
Skadar det dig verkligen mer än vad det kan skada att sprida sån här propaganda, så att risken blir att en kvinna blir utebliven hjälp när hon behöver det? För att "folk på flashback säger så"

Och hur skadar det dig ens förresten? Är det att du tror att white knight vinner pluspoäng före dig att få ligga eller hur menar du?
Det handlar nog mer om att ni kvinnor låter er luras av fullblodspsykon som spelar "vita riddare" offentligt hur kommer det sig annars att vissa brudar ramlar in i förhållande med kvinnoboxare time and time again.
Citera
2025-11-16, 17:47
Medlem
Citat:
Exempel: I en debatt på Twitter/X eller Reddit där någon kritiserar en kvinna, hoppar en "white knight" in och försvarar henne aggressivt, även om hon inte behöver hjälp.

Citat:
Även när de andra männen inte gjort något konstigt.

Citat:
Saken här är att dessa män ramar in saker så de skall få en hjälteroll i relation till andra män som inte gjort något fel.

Dessa exempel bygger ju på att det skulle vara ett faktum att andra män inte gjort något fel i dessa situationer. Det kanske bara är så enkelt att dessa män delar inställning med kvinnan ifråga i vissa situationer. Till exempel att de båda tycker att en man begår ett övertramp, men att du inte tycker det.

Det bygger också på att du kan avgöra ifall kvinnan känner att hon behöver hjälp, vilket det är rätt svårt att veta ifall man inte är kvinnan ifråga.

Jag säger däremot inte emot att fenomenet existerar; Kapten klänning är ju ett utmärkt exempel på någon som utger sig för att värna om utsatta kvinnor, men som i själva verket är det största förövaren själv.

Nu glömde jag citera, men du nämnde något om att det är ett fikarum på en arbetsplats, både kvinnor och män avbryter varandra, men det uppstår en situation där en white knight ingriper till en kvinnas försvar, men inte tar inte hänsyn till att kvinnan ifråga kanske själv har begått samma övertramp?

Ja, du, jag har faktiskt aldrig varit med om det själv, men det är ju mycket möjligt att det finns en medveten manipulation, och att han vill vinna poäng hos kvinnan.
Citera
2025-11-16, 17:48
Medlem
Citat:
Men vart ska man dra gränsen för vad som är att bli "riktigt utsatt"? Det är väl bättre att kvinnor får för mycket (och enligt dig "onödig" hjälp) än att hjälpen uteblir?

Som kvinna tycker jag det är nice med överbeskyddande män och skulle gärna hitta en sådan make. Kan du inte unna oss kvinnor det?
Om du tänker efter lite så vill du nog inte det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in