Citat:
Ursprungligen postat av
CarlosEstevez
Jag gick upp på keto där jag praktiskt taget konstant höll mig på 80% fetter. Bara animaliska produkter Mycket smör, kan fan hinka shitet. I did it wrong?🤔
Ja har man som mål att direkt gå ner i vikt så har man kanske fel inställning. Carnivore trumfar keto på många områden för övrigt. Först bör man fokusera på hälsa helt, sedan viktminskning. När man väl har perfekt hälsa(som man enbart kan uppnå med en karnivor kost), så är viktminskning enkelt.
Fördelen med att som du säger flatlina insulinet är att Leptin möjliggörs vilket är en fördel vid viktminskning. Insulin suppressar Leptin. Nackdelen är att njurarna dumpar elektrolyter. Så allt för långvarig keto är inte optimalt.
När man har ordning på Leptinhormonet så är längre fastor enkelt. Då har man ingen hunger. Jag har gjort flertalet 5-dagars fastor med absolut noll hungerskänslor. Tom tränat i flera dagar. Har inget större behov idag av det men motsatsen är en högkolhydratkost där dessa personer måste äta var 3:e timme och ändå vara hungriga.
Vet inte exakt vad du gjorde under din lchf men åt du för att du var hungrig eller av vana?
"Mycket smör, kan fan hinka shitet."
Skulle du klara av att skita i att hinka i dig shitet först i 3h, sedan 6h sedan 24h etc etc?
Såg att denna tråden handlar om någon som går till attack mot periodisk fasta vilket är lite humor i sammanhanget.