Citat:
Ursprungligen postat av
Finnvedssonen
Måste bara förtydliga att mitt första stycke avsåg Maja som distansåkare. Framgår kanske inte särskilt tydligt.
Det tycker jag framgick. Och är inte något jag berörde, då jag avsåg Majas prestationer som sprintåkare.
Och jag får väl förtydliga att jag delvis syftade tillbaka till dr skalmanskis inlägg om Maja på dekis, en känsla jag också känt litegrann, då kopplat till hennes sprintåkning. Men det är ju inte fel att du försöker visa på en annan sida av saken, med uppsidan som då blir hennes senaste säsong.
Majas distansåkning är nog för de flesta av oss ett litet sidospår, men som givetvis då och då har kommit i blickfånget genom hennes uttagningar att åka stafettsträckor. Vilket för övrigt blir lite otacksamt för en distansåkare av Majas kaliber, då det egentligen är ganska rimligt att hon ska tappa alltför mycket för att vi ska vara nöjda med insatserna..