2025-11-12, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Nej går inte och oroar mig för något mer än att det kan bli halt i helgen och kanske dags för vinterdäck före helgen.

Lova att lägga in mig på närmsta psykiatri mottagning dagen jag börjar konversera på den här nivån om saker jag inte begriper mig på.

Tur man vart cannabis rökare istället för en enslig individ som lider av sådan trisstess att man utvecklar en hobby i att gå in i konversationer om saker man inte begriper sig på.

20% av dina svar har iallafall tidigare relaterat till det aktuella ämnet, nu är du nere på 0% men är ändå kvar här inne, varför? Har du någon form av diagnos?
Citera
2025-11-12, 14:51
Medlem
TongLongLCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kutis123
Om jag inte fått fel information så var det en person inom hälsoministret som påstod att han skulle genomföra detta, men iomed att han sitter häktad för korruption så blev det aldrig av och kommer nog antagligen inte bli heller.

Thailands dåvarande hälsominister, nuvarande Premiärminister, Anutin Charnvirakul avkriminalserade cannabis med stort fokus på medicinskt bruk bakom beslutet.

Det blev vilda western då inga lagar och regleringar gick igenom parlamentet, utan blev nedröstade istället.
Citera
2025-11-12, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TongLongLC
Thailands dåvarande hälsominister, nuvarande Premiärminister, Anutin Charnvirakul avkriminalserade cannabis med stort fokus på medicinskt bruk bakom beslutet.

Det blev vilda western då inga lagar och regleringar gick igenom parlamentet, utan blev nedröstade istället.

Ja precis det är jag medveten om.

Men visst gick en person därifrån ut och påstod att han skulle förbjuda reaktionellt bruk och enbart tillåta medecinsk användning i början av detta året?

Sedan läste jag att den personen sedan vart häktad för korruption.

Då det är andra sidan världen har det väl inte legat med varmast om hjärtat att följa detta slaviskt men det är så jag uppfattat det hela iallafall med förbehåll att jag är ute och cycklar.
Citera
2025-11-12, 15:05
Medlem
TongLongLCs avatar
Citat:
Ja precis det är jag medveten om.

Men visst gick en person därifrån ut och påstod att han skulle förbjuda reaktionellt bruk och enbart tillåta medecinsk användning i början av detta året?

Sedan läste jag att den personen sedan vart häktad för korruption.

Då det är andra sidan världen har det väl inte legat med varmast om hjärtat att följa detta slaviskt men det är så jag uppfattat det hela iallafall med förbehåll att jag är ute och cycklar.

Du tänker nog på Srettha Thavisin, roligt nog så var Anutin Charnvirakul justitieminister under denna period och hade "sista" ordet om det skulle klassas som narkotika igen.

Efterträdaren Paetongtarn Shinawatra var inte bättre själv.
Citera
2025-11-12, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TongLongLC
Du tänker nog på Srettha Thavisin, roligt nog så var Anutin Charnvirakul justitieminister under denna period och hade "sista" ordet om det skulle klassas som narkotika igen.

Efterträdaren Paetongtarn Shinawatra var inte bättre själv.

Jag kollade upp det själv nu, slutet av Juni ändrade man så att det behövdes läkarintyg för att få handla cannabis, dock hade väl alla dispensarys omgående anställt egna läkare så läkarintyget ingår om man handlar cannabis idag. Alltså i praktiken ingen skillnad mot tidigare om än lite krångligare.

Och den premiärministern som lyckades få igenom det här vart ju avsatt här i september, och mannen som först släppte det fritt 2022 är nu tillbaka som premiärminister.
Citera
2025-11-12, 15:33
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Lova att lägga in mig på närmsta psykiatri mottagning dagen jag börjar konversera på den här nivån om saker jag inte begriper mig på.

Tur man vart cannabis rökare istället för en enslig individ som lider av sådan trisstess att man utvecklar en hobby i att gå in i konversationer om saker man inte begriper sig på.

20% av dina svar har iallafall tidigare relaterat till det aktuella ämnet, nu är du nere på 0% men är ändå kvar här inne, varför? Har du någon form av diagnos?
Nej jag har till skillnad från dig ingen diagnos alls.
Gillar du inte mina inlägg så kan man låta bli att läsa dem och undvik att röka på för det är inte lagligt i Sverige och kommer nog dröja rätt länge till innan det blir tillåtet.
OBS glöm inte dina piller nu som du ordinerats av doktorn. Troligen starkt lugnande.
Citera
2025-11-12, 15:46
Medlem
TongLongLCs avatar
Citat:
Jag kollade upp det själv nu, slutet av Juni ändrade man så att det behövdes läkarintyg för att få handla cannabis, dock hade väl alla dispensarys omgående anställt egna läkare så läkarintyget ingår om man handlar cannabis idag. Alltså i praktiken ingen skillnad mot tidigare om än lite krångligare.

Och den premiärministern som lyckades få igenom det här vart ju avsatt här i september, och mannen som först släppte det fritt 2022 är nu tillbaka som premiärminister.

Anutins plan från början var att ha något liknande system som de har i dagsläget.

Pheu Thai backade Anutins förslag gällande cannabis, förutsatt att Bhumjaithai backade deras förslag om "digital 10 000 bath handout scheme".

Man får ge och man får ta.
Nåväl, tillbaka till topic.
Senast redigerad av TongLongLC 2025-11-12 kl. 15:57.
Citera
2025-11-12, 17:26
Medlem
Flaskpostenss avatar
Som vi alltid hört minst 10-15 år. Sen 10 till. Sen när alla legalisera så blir vi föregångsland med NOLLTOLERANS och KRIG mot dödsknarkare 😏
Citera
2025-11-16, 17:09
Avstängd
Room531s avatar
Få bryr sig om du inte röker framför farbror o fru blå eller framför ungar/barnfamiljer. Det doftar fan gräs överallt... skulle du mot förmodan "åka fast" för att ha förtärt en jävla blomma till ingen annans fördärv - så bränn polisbrevet då. Du har inte fått något, du har inte gjort något fel, eller hur? Skulle alla göra så, vad fan skulle dom göra?

De skulle behöva prioritera riktiga brott istället när denna löjliga hetsjakt efter denna för det mesta poänglösa blomma (när det kommer till berusning) inte bar frukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in