2025-11-16, 15:04
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Jäkla trams rakt av.
Föräldrarna prioriterar annat, som vin varje fredag, ny mobiltelefon eller fika på stan.

Påståendet att man inte har råd att köpa regnkläder till sina ungar köper jag inte överhuvudtaget.

Eller så prioriterar dom att köpa mat för att äta sig mätta, eftersom dom bara får socialbidrag som täcker halva matkostnaderna, eftersom matpriser har dubblerats men socialbidragen ej har ökats nånting. Då blir det inga pengar kvar till regnkläder
Senast redigerad av SoulOfSophia 2025-11-16 kl. 15:06.
Citera
2025-11-16, 15:04
Medlem
PungiMunninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Har man inte råd med regnkläder så ska man inte ha barn.

Jag om min sambo diskuterade precis TS och t om hon tyckte så. Alltså man kan köpa regnkläder på second hand för typ 60 kr. Om mamman skippade en pizza skulle hon ha råd med en jacka och ett par galonisar för ungen.
Citera
2025-11-16, 15:05
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Det är ganska förvånande att inte folk förstår att dålig ekonomi inte bara handlar om dålig planering och bristande sparsamhet. Grunden till dålig ekonomi finns många gånger i funktionsnedsättning, sjukdom, missbruk och (ibland) i oförvållade olyckliga omständigheter.

Sanning.

Jag tror att folk hittar på att dom "inte förstår detta", för att få lov att kunna bete sig illa och slå på dom som redan ligger ned,
Citera
2025-11-16, 15:08
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Så de som inte har råd ska göra sig av med sina barn eller vad menar du?

Då får man låta soc gå in och göra det bästa för barnen.
Citera
2025-11-16, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/foraldrar-har-inte-rad-laneklader-infors-pa-forskolan/
.
Är det så illa i dagens Sverige?

Så har det varit länge. Det fanns när jag gick i skolan på andra sidan millennieskiftet iaf. Hur utbrett vet jag iofs inte.
Citera
2025-11-16, 15:10
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Känner du personen i fråga?
Har du själv gått på soc så att du vet vad som gäller?
Då fattar jag hur du tänker, Om INTE så fattar jag inte hur ditt huvud tänker.
Visst är det så att du älskar att se uteliggare som inte har något?
Du gillar att se på att folk har det dåligt och klappar dig på bröstet och säger.
Haha faan vad jag är bra era jävla looser.

Pinsamt inlägg, är du 14 bast?

Varför duckar du på att soc ger pengar till sånt här? Igen, pengarna har gjorts av på annat. Gå och lägg dig nu ditt missfoster.
Citera
2025-11-16, 15:12
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Det är faktiskt inte så enkelt att köpa begagnat som man kan tro. Sedan det har blivit trendigt med begagnat har priserna skjutit i höjden.

Som en annan skrev, skitsnack. Det är överflöd på kläder för alla åldrar i secondhand butiker.
Citera
2025-11-16, 15:13
Medlem
Jag uppmanar alla ni som inte är tjänstemän att inte skaffa barn. Är ni en arbetare inom LO skaffa inte barn och om du gör det räknar alltid hur mycket pengar du skulle ha kvar om du blir ensamstående eller varannan vecka. Blir det för nära existens minimum när allt är betalt och sparande osv. skaffa ingen barn. Du har inte råd.
Citera
2025-11-16, 15:14
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
För 200kr kan man hitta ett regnställ. Så andrahands priserna behöver ju inte vara så blodiga.

Folk som får socialbidrag har inga 200kr över
Citera
2025-11-16, 15:14
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Pinsamt inlägg, är du 14 bast?

Varför duckar du på att soc ger pengar till sånt här? Igen, pengarna har gjorts av på annat. Gå och lägg dig nu ditt missfoster.
Svara på mina frågor. OM du inte ens kan svara så kan man inte ta dig på allvar heller.
Ditt tänk är ju helt jävla sjukt. Inte så konstigt att sverige ser ut som det gör.
Nej du har faan i mig fel när det gäller soc. Jag har aldrig gått på soc men jag har koll.
Det bästa du kanske kan göra är att stänga igen foderluckan innan du bara kastar skit på folk som har det dåligt.
Du verkar inte vara en bra människa i dagens samhälle. Ditt beteende verkar helt off även ditt tänk.
Citera
2025-11-16, 15:15
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66

Visst är det så att du älskar att se uteliggare som inte har något?

japp det är precis vad han gör!

Han vill ha ett sunkigare Sverige helt enkelt med misär och annat
Citera
2025-11-16, 15:15
Medlem
grungewhores avatar
Det finns massor av möjligheter att köpa billiga saker, på blocket eller på lågprisbutiker som XXL finns regnbyxor för nån hundring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in