2025-11-16, 12:54
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/foraldrar-har-inte-rad-laneklader-infors-pa-forskolan/
Citat:
Det regnar och förskolegården gapar tom – för barnen har inga regnkläder.

På en förskola i Lövgärdet i Göteborg inför man nu lånekläder.

– Vi vill att alla barn ska kunna vara med oavsett ekonomi, säger rektorn Fia Neldemo.
.
Är det så illa i dagens Sverige?
Citera
2025-11-16, 12:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/foraldrar-har-inte-rad-laneklader-infors-pa-forskolan/
.

Så är det i många länder allmänheten skriver inte alltid om det. I Storbritannien går barn hungriga hela dagarna om dom inte går i skolan och får skolmat.
Citera
2025-11-16, 13:17
Medlem
Jäkla trams rakt av.
Föräldrarna prioriterar annat, som vin varje fredag, ny mobiltelefon eller fika på stan.

Påståendet att man inte har råd att köpa regnkläder till sina ungar köper jag inte överhuvudtaget.
Citera
2025-11-16, 13:18
Medlem
Fia bor i Billdal och där kan jag lova dig att barnen har dubbla uppsättningar regnställ med Helly Hansen-logga på. I Lövgärdet är det mer.. djungelns lag - barnen får klara sig bäst de vill inshallah. Föräldrarna bryr sig nog inte direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Jäkla trams rakt av.
Föräldrarna prioriterar annat, som vin varje fredag, ny mobiltelefon eller fika på stan.

Påståendet att man inte har råd att köpa regnkläder till sina ungar köper jag inte överhuvudtaget.
Nja, det tror jag är haram.
Citera
2025-11-16, 13:21
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Har man inte råd med regnkläder så ska man inte ha barn.
Citera
2025-11-16, 13:35
Medlem
Citat:

Ja, det är så illa i dagens Sverige. Men inte för att föräldrarna saknar pengar, utan för att de prioriterar annat än nödvändiga kläder till barnen. Vad de prioriterar istället kan säkert variera: festa med sina egna kompisar, köpa en häftigare bil än grannens, skicka pengar till släkten i Långtbortistan...
Citera
2025-11-16, 13:38
Avstängd
Snusfris avatar
Citat:
.

Troligtvis importerat skräp det handlar om.
Citera
2025-11-16, 13:40
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Jäkla trams rakt av.

Exakt. Får ju för fan till och med barnbidrag.
Citera
2025-11-16, 13:44
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Har man inte råd med regnkläder så ska man inte ha barn.
Det kan inte ske saker kanske förminskad arbetstid under barns upväxt?
Man kanske aldrig blir sjuk så man tappar massa inkomster,
Kuksverige knullar ju alla arbetslösa genom att man ger mindre bidrag.
Man kanske skiljer sig helt plötsligt ändrar sig livets situation. Ditt tänk är sjukt och skrämmande.
Citera
2025-11-16, 13:49
Medlem
Mailmanss avatar
Finns massvis med begagnat man kan köpa.

Klart dom har råd - dåliga föräldrar med dåliga prioriteringar.
Citera
2025-11-16, 13:52
Medlem
Citat:
.

Det skulle verkligen inte förvåna mig!
De senaste åren har priserna dragit iväg på exakt allt.
Förr så kunde man ju handla billigt på loppis, men nu när det har blivit trendigt och för att rädda klimatet, så är priserna höga även där.
Sedan så växer ju barn med, så det skulle inte heller förvåna mig om invandrarna med massa ungar snålar på kläderna också av den anledningen.
Citera
2025-11-16, 14:11
Medlem
Föräldrarna tycker att det är viktigare att skicka pengar till hemlandet än att köpa regnkläder till sina barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in