Låt Anjo och Jocke fortsätta gräva! De är hysteriska nu.Anjos fallär nära förestående (Jocke klarar sig naturligtvis, han är såpass stor-men han lär förmodligen påverkas).
Japp, Bo-Göran har mött större fiskar än Jocke och Anjo.
Det kommer dyka upp flera personer i dokumentären som varken Jocke eller Anjo vill se där. Människor som kan göra allt väldigt problematiskt för Kennelägaren och hans avelshanne. Att Anjo blir nojjig över att det finns folk som tycks veta mer än han och Jocke är för att det finns normalbegåvade människor som tänker på riktigt, och inte låter youtube-narrativet styra deras liv.
Ser att flera i tråden ifrågasätter att skilleras ligger lågt? Tänk ett steg till, ni tror inte det finns en baktanke på det? Anjos barnsliga strikes rör honom i ryggen. Anjo har bjudit upp till dans, förvissad om att Axel skulle sitta ner, istället tackade Axel ja till inbjudan så nu skall Anjo få dansa
Jepp, Axel är slipad och som gjord för att dansa med Anjo.
Axel ligger alltid steget före så det här är en ren njutning att skåda.
Senast redigerad av offerkoftan08 2025-11-16 kl. 08:31.
Lögn och förbannad dikt. Detta är något Jocke och Anjo själva spridit för att skapa problem. Jocke har ingen källa på hennes jobb, och hon har definitivt ingen nära koppling till Bo-Göran Bodin. Ju mer och fortare Anjo och Jocke gräver i detta ju djupare faller dom, det kommer finnas plats till fler i den gropen. Jag ser fram emot denna dokumentärserie som kommer visa alla, även dom miljoner som inte har en aning om dramat, hur mörkt och ruttet det kan gå till på Youtube
Den anonyme skribenten i den Facebookgruppen. Hoppas hen är medveten om att gruppens admins ser vem hen är - o inte har någon skyldighet att inte berätta det om någon frågar. Skulle faktiskt vara kul om SVT kollade upp det (vilket jag tvivlar på att de bryr sig om) o att det sedan framgick i dokumentären vem som ligger bakom spridandet att sådan desinformation.
Min take på debaclet hos Motvikt, observera att detta är mina spekulationer och vilda konspirationsteorier.
Det är för många varningsklockor som ringer för mig och ifall detta vore en PR-kupp skulle den innehålla allt dom behöver nu, den ger hajp, opinoonsbildning och interaktion som driver trafik, den innehåller komponenter som skadar såna och sånt dom vill utmåla som klandervärda allra mest i detta nu Bo Göran, SVT, C, L, Jacke och Cluee.
Det började som ett samtal mellan Rask och Anjo där rask berättar det nyaste om förtalsmålet, men eftersom samtalet var negativt och han inte ville gå ut med det kom dom på den briljanta idén att använda samtalet som click bait. Deras kroppsspråk och minspel förändrades drastiskt när Anjo initialt tog emot samtalet. Det var sammanbitet, bekymrat och stressat.
Timestamp för att förstå vad jag såg https://www.youtube.com/watch?v=W9Ai81qKjEs
1:09:30-1:10:00 En märkbart sammanbiten Anjo, Motvikt har lämnat för en stund men det förekommer ett klipp, och då ser både han och Anjo väldigt bekymrade och pressade ut. Motvikt får djupa bekymmersrynkor för första gången under hela videon, när han hör samtalet.
Ett frö till denna misstanke uppkom från att både Rask och Motvikt använt liknande ord för att beskriva samtalet Anjo mottog och samtalet och Rask haft med sin advokat.
I beskrivningen till Motvikts video står följande
"Det är mycket prat om den kommande SVT-dokumentären som Chrippa & Linnéa gått ut med kommer att få korthuset att falla. Jag vill prata igenom allt med Anjo och han bestämde sig för att läcka mer än vi tidigare sett. Mitt under intervjun kom ett samtal som både förändrade och bekräftade massor. "
Alldeles i början av Rasks video säger han
"Idag ska vi prata om nåt vi inte pratat om alls, för att Igår fick jag kännedom om information som jag inte har haft kännedom om innan och jag tänkte att vi ska snacka om det idag, för att det förändrade mitt perspektiv *paus* inte så jättemycket *skrattar* ganska mycket tänkte jag säga, men egentligen kanske inte så jättemycket.
Jag tycker skrattet talar för att det bara är en överenskommelse dom haft att säga dom orden om samtalet
Dom planerar med Rask att göra det hela till en click bait, men Anjo och Motvikt ändrar sig efter överenskommelsen. Dom kom på att dom kunde använda det oplanerade samtalet till att väcka misstankar och spekulationer om SVT. Klippningen började efter nästan en och en halv timme, i samband med samtalet avvika väldigt mycket från det "normala", då han knappt klippt en enda gång tidigare i videon, han hade nästan bara ändrat kameravyer.
Samtidigt ändras både Anjos och Motvikts kroppsspråk från klipp till klipp, från sammanbitet, till nåt jag upplever forcerat och skådespelat, klassiska tecken på att nån ljuger är uppenbara och även nåt smirk kan skönjas här och där.
Dom gör en hel grej av att Motvikt visar upp ett blurrat förmodligen fejkinstagramkonto
Det går att urskilja att kontot följer färre än 100 personer, jag tror att han visar upp ett slumpmässigt fejkkonto för en riktig person som följer färre än 100 personer inte skickar följarförfrågningar till folk till höger och vänster.
Följande sägs i dom delar jag upplever skådespelade
Det är märkligt att dom insinuerar väldigt mycket, i "bästa fall" mynnar det ut i konspirationsteorier och ett drev mot SVT eller Bo Göran Bodin, som dom i ett senare skede kan friskriva sig ansvaret från genom att hävda att dom inte sagt nåt alls om det.
Nåt jag lärt mig är att när Anjo berättar om en persons avsikter med nåt, så är det ett sätt för honom att manipulera tittarna. Här har Motvikt fått axla den rollen. Jag tror att dom använder detta för att dra igång konspirationer eller ett hatdrev mot SVT eller Bo Göran Bodin.
Problemet med PR-tricket är att dom inte kan gå ut med lögner om SVT eller Bo Göran utan att behöva stå till svars för det och problemet med att insinuera utan att göra det tydligt nog vart man vill komma, är att det riskerar att landa i att publiken bara blir förvirrade och nyfikna, utan att konspirera.
Det tänkte dom på, därför la motvikt upp videon och raderade den snabbt igår, som en skenmanöver. För idag när videon släpps idag skriver Anjo en kommentar som pinas högst upp i kommentarsfältet så att alla ska se den.
Ett konto (som startades en timme tidigare) svarar snabbt på den kommentaren
Efter det skriver ett par andra att dom såg det, men ska hålla hemlisen, kommentarer som dessa väljs ut och lajkas och sen är spridningen av lögnen om att det var ett samtal som avslöjade SVT ett självspelande piano
Dessa hjärtade kommentarer har jag sparat så det kan användas för att visa att dom medvetet vilselett följarna.
Anjo replikerar sen, för att "förtydliga":
Anjo är inte så detaljerad om händelser som hänt på riktigt, han målar upp en historia som följarna kommer tro på. Samtalet hade läckts på flashback samma minut den låg uppe, men flera som såg videon har vittnat om att den bröts efter nån minut, när han tog ner den. Det är så det fungerar.
Edit: Är det Lisens favoritgrupp på facebook, (som slängde ut henne för att hon vevade om Anjo), Pink room, som ska få en känga för detta, när det uppdagas att dom tillåtit desinformation på sin sida.
Jockes namn anges, väl uträknat, för att ge legitimitet till ryktet men också för att skrämma redaktionen. Jocke är ju såklart vaken när detta postas och skulle i 11/10 fall gå ut på sina sociala medier och dementera detta direkt, ifall han inte var med på PR-kuppen.
Inlägget som påstås ligga där.
Vi kryddar väl PR-tricket med att förstärka att Jocke har hundar på flashback som han har kontakt med varje vaken timme (men är jätte jätte jätteoinblandad i detta). Jocke sover inte om nätterna, det har han själv berättat vid otaliga tillfällen.
Varför går inte Anjo ut med att det är lögn? Han var aktiv på Messenger flera timmar efter ryktet började spridas. Han är med på det.
Ögonblicket när Anjo spärrar upp ögonen och spelar förvånad är så dåligt skådespelat att det gör ont. En person som dessutom aldrig någonsin blivit imponerad, förvånad eller inspirerad av någon annan än sin mästare, skulle plötsligt tappa hakan av något MOTVIKT skulle säga. Tillåt mig skratta. Som att motvikt dessutom skulle hålla på något så viktigt som de vill få det att framstå det som hemligt fram till intervjun, är helt osannolikt.
Ingen annan än Anjos dummaste hundar kan fortfarande fallas för hans lögner.
Senast redigerad av 223355 2025-11-16 kl. 08:46.
Det är slående när man skummar igenom kommentarsfälten att många tycks ha svårt att skilja på statstelevisionens krav på opartiskhet kontra "vinkel".
Självklart måste ett granskande reportage ha någon form av infallsvinkel. Att ett granskande reportage om hat på Youtube är vinklat utifrån några anhörigas perspektiv låter som alldeles utmärkt journalistik.
Detta innebär alltså INTE att SVT för att vara opartiska har ett krav på sig att intervjua samtliga inblandade i dramat och vara nån form av domare om vem som är värst.
Plot : En grabb törs inte gå till skolan pga hat som i direkt nedstigande led kan härledas till en känd nöjesprofil/barnfavorit som dessutom är högaktuell i största konkurrentens lekprogram "Körslaget" = Perfekt infallsvinkel.
Intressant ämne, bra tajming. Att det dessutom finns en helt genomvidrig chatt där barnfavoriten hänger är förstås fin extra krydda till det hela.
Det bästa barnfavoriten Lundell kan göra är att ligga lågt. Att noga analysera programmet när det sänds och utvärdera dess konsekvenser tillsammans med en mediarådgivare och sedan gå ut med antingen avbön eller bemötande. Eller inte gå ut med nånting alls.
Att ta hjälp av Anjo med att försöka föregå SVT och framställa journalisten som klandervärd är lika med medialt självmord. Det kommer inte fungera.
Låt konspirationsteorierna stanna i skobutiken. Tydligen ville inte ens Anjo ha konspirationsteorierna i sin egen studio utan han pissade neråt så Motvikt fick bli ansvarig för det hela, på sin arbetsplats dessutom. Snyggt.
Troligen är butikens största problem nu inte att Axel Öhman ramlar in utan snarare ett team med betydligt dyrare kamerautrustning.
Senast redigerad av ruskinarms 2025-11-16 kl. 09:09.
Det är slående när man skummar igenom kommentarsfälten att många tycks ha svårt att skilja på statstelevisionens krav på opartiskhet kontra "vinkel".
Självklart måste ett granskande reportage ha någon form av infallsvinkel. Att ett granskande reportage om hat på Youtube är vinklat utifrån några anhörigas perspektiv låter som alldeles utmärkt journalistik.
Detta innebär alltså INTE att SVT för att vara opartiska har ett krav på sig att intervjua samtliga inblandade i dramat och vara nån form av domare om vem som är värst.
Plot : En grabb törs inte gå till skolan pga hat som i direkt nedstigande led kan härledas till en känd nöjesprofil/barnfavorit som dessutom är högaktuell i största konkurrentens lekprogram "Körslaget" = Perfekt infallsvinkel.
Intressant ämne, bra tajming. Att det dessutom finns en helt genomvidrig chatt där barnfavoriten hänger är förstås fin extra krydda till det hela.
Det bästa barnfavoriten Lundell kan göra är att ligga lågt. Att noga analysera programmet när det sänds och utvärdera dess konsekvenser tillsammans med en mediarådgivare och sedan gå ut med antingen avbön eller bemötande. Eller inte gå ut med nånting alls.
Att ta hjälp av Anjo med att försöka föregå SVT och framställa journalisten som klandervärd är lika med medialt självmord. Det kommer inte fungera.
Låt konspirationsteorierna stanna i skobutiken. Tydligen ville inte ens Anjo ha konspirationsteorierna i sin egen studio utan han pissade neråt så Motvikt fick bli ansvarig för det hela, på sin arbetsplats dessutom. Snyggt.
Troligen är butikens största problem nu inte att Axel Öhman ramlar in utan snarare ett team med betydligt dyrare kamerautrustning.
Anmärkningsvärt att Anjo inte släpper det till rask, som ändå har fler följare
Låt Anjo och Jocke fortsätta gräva! De är hysteriska nu.Anjos fallär nära förestående (Jocke klarar sig naturligtvis, han är såpass stor-men han lär förmodligen påverkas).
Dom har tagit in en caterpillar 8.67, det går undan nu.
Nåt jag reagerade på är att mutemute123 sa att Jocke inte ens var vaken när det fejkade inlägget började spridas på Facebook, för att kunna veta det har hen kontakt med Jocke varje sekund Jocke är vaken eller får ett godnatt meddelande varje kväll från Jocke - han som hatar flashbackare. Inlägget i tjejgruppen började spridas runt 01-snåret. Jocke har berättat i var och varannan podcast att han alltid är uppe på nätterna och att han bara sover fyra timmar per natt. I natt har han minst dubblerat det. Så tokigt det kan bli va? Just när nån sprider all denna desinformation utanför Flashback.
Det är ytterst märkligt att herr dementi inte har skovat på Instagram om vilken fruktansvärd desinformation som sprids och att det är fruktansvärt att han ska behöva bli indragen i nåt han planerat, eh, inte haft att göra med menade jag.
Han låter desinformationen marinera in sig varje cell i foliehattsarmén, sen kommer han dementera, men först när misstron har satt sig och följarna har börjat hota och dreva mot SVT och Bo Göran.
Detta är inget annat än en kalkylerad desinformationskampanj.
Senast redigerad av Pallal 2025-11-16 kl. 10:18.
Anmärkningsvärt att Anjo inte släpper det till rask, som ändå har fler följare
Nja, de är ju båda två aktuella i förtalsmålet så att distansera sig från den porrskadade ÄckelBaronen är vettigt. Då är deltidsskoförsäljaren den ende kvar.
Det kommer dyka upp flera personer i dokumentären som varken Jocke eller Anjo vill se där. Människor som kan göra allt väldigt problematiskt för Kennelägaren och hans avelshanne. Att Anjo blir nojjig över att det finns folk som tycks veta mer än han och Jocke är för att det finns normalbegåvade människor som tänker på riktigt, och inte låter youtube-narrativet styra deras liv. Ser att flera i tråden ifrågasätter att skilleras ligger lågt? Tänk ett steg till, ni tror inte det finns en baktanke på det? Anjos barnsliga strikes rör honom i ryggen. Anjo har bjudit upp till dans, förvissad om att Axel skulle sitta ner, istället tackade Axel ja till inbjudan så nu skall Anjo få dansa
Han ligger inte långt bara folk som vill tuta i andra det uppenbarligen då det går enkelt att kolla upp. Han körde live senast onsdag och har live idag. Släppt 5 videos sen liven i onsdag blandannat "Dags att få bort badbollen från YouTube" om anjo. Han streamar mån, tis, ons och fredagar.. så att att påstå att han ligger lågt stämmer inte. Han kör som planerat med sina live om Anjo med flera.
Dom har tagit in en caterpillar 8.67, det går undan nu.
Nåt jag reagerade på är att mutemute123 sa att Jocke inte ens var vaken när det fejkade inlägget började spridas på Facebook, för att kunna veta det har hen kontakt med Jocke varje sekund Jocke är vaken eller får ett godnatt meddelande varje kväll från Jocke - han som hatar flashbackare. Inlägget i tjejgruppen började spridas runt 01-snåret. Jocke har berättat i var och varannan podcast att han alltid är uppe på nätterna och att han bara sover fyra timmar per natt. I natt har han minst dubblerat det. Så tokigt det kan bli va? Just när nån sprider all denna desinformation utanför Flashback.
Det är ytterst märkligt att herr dementi inte har skovat på Instagram om vilken fruktansvärd desinformation som sprids och att det är fruktansvärt att han ska behöva bli indragen i nåt han planerat, eh, inte haft att göra med menade jag.
Han låter desinformationen marinera in sig varje cell i foliehattsarmén, sen kommer han dementera, men först när misstron har satt sig och följarna har börjat hota och dreva mot SVT och Bo Göran.
Detta är inget annat än en kalkylerad desinformationskampanj.
Undrade också över hur mutemute123 kan veta när Jocke sover. Kanske har flyttat in för att kunna hålla ett öga på Mr. Lundell.
Nja, de är ju båda två aktuella i förtalsmålet så att distansera sig från den porrskadade ÄckelBaronen är vettigt. Då är deltidsskoförsäljaren den ende kvar.
Anjo är slug nog att utnyttja den ointelligenta Anjo-och-Jocke rövslickaren Motvikts desperata vilja att bli kändis, för att publicera sina lögner och konspirationsteorier inför sina följare. Motvikt är en nyttig idiot med total avsaknad av kritiskt tänkande.