2025-11-16, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Var jobbar mummy dearest?

Kunskapsskolan Norrköping
Citera
2025-11-16, 05:27
Avslutad
CamoSweden har lagt upp en lite hälsning till Anjo

https://www.youtube.com/watch?v=v7SgtmeI7fE

Dokumentären skall visa hur vissa kreatörer beter sig när dom stöter på motstånd eller blir ifrågasatt. Jocke är en nestor i ämnet och hans kronprins gör allt vad han kan för att hålla jämna steg. Problemet med det Anjo gör nu är att han bekräftar det som tas upp i dokumentären. Idioten trodde verkligen att SVT ville följa honom som framgångsrik kreatör, det visar bara hur verklighetsfrånvänd han är

Lycka till Anjo, lite drygt 2 veckor kvar nu
Citera
2025-11-16, 05:32
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juristus
Nu har det tydligen läckts i en tjejgrupp på facebook om vad det hemliga telefonsamtalet skulle vara. Enligt den personen handlar det ordagrant om

"Anjo får ett samtal från Jocke där det kommer fram att Bo-Göran har kopplingar till Linneas mamma och att hela dokumentären verkar vara till för att rentvå Linnea och hennes familj.
Jocke har planterat ett falskt påstående mitt framför Bo-Göran om att saker ska ha läckt från dokumentären. Jocke har en källa som jobbar på Linneas mammas jobb och som har sagt Linda (Linneas mamma) går runt och säger att Jocke & co kommer sänkas. 2h efter att Jocke planterat den falsk informationen om att de skulle ha en läcka om dokumentären så går Linda bananas och ringer runt till varenda kollega för att förhöra om de är de som har läckt. Dvs att Bo-Göran känner eller har väldigt nära kopplingar till Linneas mamma, Linda och har antagligen kontaktat henne direkt när han hörde Jockes falska påstående. Det bryter grovt mot pressetiken och partiskheten i dokumentären och Jocke & co kommer gör hus i helvete med högre chefer på SVT och troligtvis andra anmälningar efter som SVT är statligt.

haha alltså ska de hålla på och ljuga kan dom väl göra det bra i alla fall? Vad friskt det låter att Joakim har en källa på Linneas mammas jobb förresten!
Jag hoppas verkligen att det inte stämmer.
Om deras enda ”bevis” är att ”Jocke ringde och berättade” och de dessutom inte kan presentera några faktiska underlag som styrker påståendet om att personen bakom dokumentären skulle ha kopplingar till Linneas familj, då kan både Jocke, Anjo och andra inblandade hamna i en besvärlig sits.
Att sprida grova osanningar i syfte att misskreditera en prisbelönt journalist kommer inte sluta väl för gruppen.
Citera
2025-11-16, 05:51
Medlem
`Har knappt sett något av Youtubers men en fråga bara: Hur mycket tjänar dom på ett ungefär? Jag såg att en av dom kanske Anjo har 227 000 gratisprenumeranter. Vad får han för det?
Citera
2025-11-16, 06:28
Medlem
Min take på debaclet hos Motvikt, observera att detta är mina spekulationer och vilda konspirationsteorier.

Det är för många varningsklockor som ringer för mig och ifall detta vore en PR-kupp skulle den innehålla allt dom behöver nu, den ger hajp, opinoonsbildning och interaktion som driver trafik, den innehåller komponenter som skadar såna och sånt dom vill utmåla som klandervärda allra mest i detta nu Bo Göran, SVT, C, L, Jacke och Cluee.

Det började som ett samtal mellan Rask och Anjo där rask berättar det nyaste om förtalsmålet, men eftersom samtalet var negativt och han inte ville gå ut med det kom dom på den briljanta idén att använda samtalet som click bait. Deras kroppsspråk och minspel förändrades drastiskt när Anjo initialt tog emot samtalet. Det var sammanbitet, bekymrat och stressat.
Ett frö till denna misstanke uppkom från att både Rask och Motvikt använt liknande ord för att beskriva samtalet Anjo mottog och samtalet och Rask haft med sin advokat.

Dom planerar med Rask att göra det hela till en click bait, men Anjo och Motvikt ändrar sig efter överenskommelsen. Dom kom på att dom kunde använda det oplanerade samtalet till att väcka misstankar och spekulationer om SVT. Klippningen började efter nästan en och en halv timme, i samband med samtalet avvika väldigt mycket från det "normala", då han knappt klippt en enda gång tidigare i videon, han hade nästan bara ändrat kameravyer.

Samtidigt ändras både Anjos och Motvikts kroppsspråk från klipp till klipp, från sammanbitet, till nåt jag upplever forcerat och skådespelat, klassiska tecken på att nån ljuger är uppenbara och även nåt smirk kan skönjas här och där.
Dom gör en hel grej av att Motvikt visar upp ett blurrat förmodligen fejkinstagramkonto
Följande sägs i dom delar jag upplever skådespelade

Citat:
Anjo: "Oh my fucking god vad fan gör vi, asså dethär är ju jättesjukt."
Anjo: "Ja det är ju helt jävla stört. Frågan är ska du ringa *pip* nu eller tror du inte *pip* svarar nu eller? "
Motvikt: "Höru, denhär personen la till mig på instagram två timmar innan, två timmar efter att jag mejlade *pip*"
Anjo spelar över och ser extremt "förvånad" ut
"Nej, nej du skojar?"
Motvikt nickar och säger
"Jo."

Motvikt: "Okej, det sjukaste hände."
Anjo: "Ja jag fick ett stört samtal precis som jag inte kan berätta vad det handlar om ens."
Motvikt: "Nej och det är ju lite det jag känner, att vi skulle ju prata lite grann om, utifrån att vi inte vet allt och inte vet nåt skulle jag vilja säga egentligen."
Anjo: "Ja spekulera väldigt mycket egentligen."
Motvikt: "Ja och helt plötsligt kommer, i intervjun så inger så kom ett samtal och nu sitter både du och jag och vet...
Anjo: "För mycket."
Motvikt: "Jättemycket. Det här är så sjukt. Det här går inte att prata om, det går inte. Utan dethär kommer ju bli, det här kommer bli
Anjo: "Katastrof."
Motvikt: "Katastrof. Det kommer bli så stort att det är sinnessjukt, så jag känner lite att det blir konstigt att vi ska sitta och skådespela nu och prata som att vi inte vet nåt och bara.:"
Anjo: "Vad tror du att det är?"
Motvikt: "Tror du att det är objektivt, eller är det subjektivt eller. Ja jag vet ju inte vad jag ska säga för jag kan ju inte säga nånting nu för då försäger man sig."
Anjo: "Jag tycker vi gör så, jag tycket vi stänger av kamerorna så kan vi prata om vad som faktiskt hände.
Det är märkligt att dom insinuerar väldigt mycket, i "bästa fall" mynnar det ut i konspirationsteorier och ett drev mot SVT eller Bo Göran Bodin, som dom i ett senare skede kan friskriva sig ansvaret från genom att hävda att dom inte sagt nåt alls om det.

Nåt jag lärt mig är att när Anjo berättar om en persons avsikter med nåt, så är det ett sätt för honom att manipulera tittarna. Här har Motvikt fått axla den rollen. Jag tror att dom använder detta för att dra igång konspirationer eller ett hatdrev mot SVT eller Bo Göran Bodin.

Problemet med PR-tricket är att dom inte kan gå ut med lögner om SVT eller Bo Göran utan att behöva stå till svars för det och problemet med att insinuera utan att göra det tydligt nog vart man vill komma, är att det riskerar att landa i att publiken bara blir förvirrade och nyfikna, utan att konspirera.

Det tänkte dom på, därför la motvikt upp videon och raderade den snabbt igår, som en skenmanöver. För idag när videon släpps idag skriver Anjo en kommentar som pinas högst upp i kommentarsfältet så att alla ska se den.
Citat:
"Fattar att MÅNGA vill veta vad som just hände. Men vi KAN verkligen inte slänga ut det just nu innan dokumentären är ute. Men alla KOMMER få höra det där samtalet när tiden är inne 🙏🏻❤️"
Ett konto (som startades en timme tidigare) svarar snabbt på den kommentaren
Citat:
Jag såg också hela igår. Det här är så jäkla sjukt. Ni som tror att C,L & Jacke är oskyldiga, ni kommer skämmas när ni får höra det jag hörde och såg igår.
Cluee du litade på fel människor och du kommer nog vara arbetslös snart.
Efter det skriver ett par andra att dom såg det, men ska hålla hemlisen, kommentarer som dessa väljs ut och lajkas och sen är spridningen av lögnen om att det var ett samtal som avslöjade SVT ett självspelande piano

Anjo replikerar sen, för att "förtydliga":
Citat:
Det som hände igår var att Daniel laddade upp den klippta videon men något knas gjorde så att själva originalinspelningen blev uppladdad. Alltså den oredigerade videon. När Daniel insåg de så raderade han videon och det bröts. Men för några få så var videon kvar och dom personerna fick höra hela samtalet. Uppskattar om alla som såg de snälla håller det för sig själva. Se de som att ni är med i en hemlig klubb 🤣🤣🤣🤣 haha skoja 🤫 men som sagt, tacksam om man håller de för sig själv just nu!

Edit: Är det Lisens favoritgrupp på facebook, (som slängde ut henne för att hon vevade om Anjo), Pink room, som ska få en känga för detta, när det uppdagas att dom tillåtit desinformation på sin sida.

Jockes namn anges, väl uträknat, för att ge legitimitet till ryktet men också för att skrämma redaktionen. Jocke är ju såklart vaken när detta postas och skulle i 11/10 fall gå ut på sina sociala medier och dementera detta direkt, ifall han inte var med på PR-kuppen.

Inlägget som påstås ligga där.
Citat:
Anjo får ett samtal från Jocke där det kommer fram att Bo-Göran har kopplingar till Linneas mamma och att hela dokumentären verkar vara till för att rentvå Linnea och hennes familj.
Jocke har planterat ett falskt påstående mitt framför Bo-Göran om att saker ska ha läckt från dokumentären. Jocke har en källa som jobbar på Linneas mammas jobb och som har sagt Linda (Linneas mamma) går runt och säger att Jocke & co kommer sänkas. 2h efter att Jocke planterat den falsk informationen om att de skulle ha en läcka om dokumentären så går Linda bananas och ringer runt till varenda kollega för att förhöra om de är de som har läckt. Dvs att Bo-Göran känner eller har väldigt nära kopplingar till Linneas mamma, Linda och har antagligen kontaktat henne direkt när han hörde Jockes falska påstående. Det bryter grovt mot pressetiken och partiskheten i dokumentären och Jocke & co kommer gör hus i helvete med högre chefer på SVT och troligtvis andra anmälningar efter som SVT är statligt.

Vi kryddar väl PR-tricket med att förstärka att Jocke har hundar på flashback som han har kontakt med varje vaken timme (men är jätte jätte jätteoinblandad i detta). Jocke sover inte om nätterna, det har han själv berättat vid otaliga tillfällen.
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
För det första Jocke kan inte spridit detta då han sovit i flera timmar men han kanske gått i sömnen.
Det skulle inte ens ligga här eller i andra trådar det är någon som har läckt på. Facebook men det var inte Jocke, Anjo eller vi i mod hos Anjo.
Varför går inte Anjo ut med att det är lögn? Han var aktiv på Messenger flera timmar efter ryktet började spridas. Han är med på det.
Senast redigerad av Pallal 2025-11-16 kl. 07:09.
Citera
2025-11-16, 07:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rimligsnowflake
Hur många brukar delta i din idols streams.... Som han för övrigt verkar ligga väldigt lågt med nu, varför?
vem syftar du på?
Citera
2025-11-16, 07:19
Medlem
JimmySoffas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.1
Anjo är så jävla ball att han slänger sina pepsiburkar i brännbart istället för att panta dem idåntgivafakkkk osv. Jag har aldrig sett en människa bry ihjäl sig så mycket tidigare hur mycket tabletter äter karln egentligen?? Anjos instagram är som en härdsmälta i realtid....

Det är tydligt att tjockisen inte mår bra iallafall. Han kanske har insett att han och sina kumpaner sannerligen har skitit i det blå skåpet den här gången?

Lite off-topic kanske men helvete vilken tönt Motvikt är. Om man googlar ”nyttig idiot” sä får man upp en bild på skoförsäljaralkisen som första resultat
Citera
2025-11-16, 08:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av juristus
Nu har det tydligen läckts i en tjejgrupp på facebook om vad det hemliga telefonsamtalet skulle vara. Enligt den personen handlar det ordagrant om

"Anjo får ett samtal från Jocke där det kommer fram att Bo-Göran har kopplingar till Linneas mamma och att hela dokumentären verkar vara till för att rentvå Linnea och hennes familj.

haha alltså ska de hålla på och ljuga kan dom väl göra det bra i alla fall? Vad friskt det låter att Joakim har en källa på Linneas mammas jobb förresten!

Lögn och förbannad dikt. Detta är något Jocke och Anjo själva spridit för att skapa problem. Jocke har ingen källa på hennes jobb, och hon har definitivt ingen nära koppling till Bo-Göran Bodin. Ju mer och fortare Anjo och Jocke gräver i detta ju djupare faller dom, det kommer finnas plats till fler i den gropen. Jag ser fram emot denna dokumentärserie som kommer visa alla, även dom miljoner som inte har en aning om dramat, hur mörkt och ruttet det kan gå till på Youtube
Citera
2025-11-16, 08:02
Medlem
Miys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JimmySoffa
Det är tydligt att tjockisen inte mår bra iallafall. Han kanske har insett att han och sina kumpaner sannerligen har skitit i det blå skåpet den här gången?

Ja, när kameran är avslagen så tror jag inte det är så mycket ajjdåntgiveafuck attityd därborta tvärtom så tror jag det är riktigt svettigt under hoodien.

Får för mig att Anjo med sitt psykopat-ego är rätt jobbig att leva med när saker och ting brakar åt helvete från alla håll runt honom, det kanske slutar i en skilsmässa på riktigt med Lisengrisen denna gången.
Citera
2025-11-16, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Min take på debaclet hos Motvikt, observera att detta är mina spekulationer och vilda konspirationsteorier.

Det är för många varningsklockor som ringer för mig och ifall detta vore en PR-kupp skulle den innehålla allt dom behöver nu, den ger hajp, opinoonsbildning och interaktion som driver trafik, den innehåller komponenter som skadar såna och sånt dom vill utmåla som klandervärda allra mest i detta nu Bo Göran, SVT, C, L, Jacke och Cluee.

Det började som ett samtal mellan Rask och Anjo där rask berättar det nyaste om förtalsmålet, men eftersom samtalet var negativt och han inte ville gå ut med det kom dom på den briljanta idén att använda samtalet som click bait. Deras kroppsspråk och minspel förändrades drastiskt när Anjo initialt tog emot samtalet. Det var sammanbitet, bekymrat och stressat.
Ett frö till denna misstanke uppkom från att både Rask och Motvikt använt liknande ord för att beskriva samtalet Anjo mottog och samtalet och Rask haft med sin advokat.

Dom planerar med Rask att göra det hela till en click bait, men Anjo och Motvikt ändrar sig efter överenskommelsen. Dom kom på att dom kunde använda det oplanerade samtalet till att väcka misstankar och spekulationer om SVT. Klippningen började efter nästan en och en halv timme, i samband med samtalet avvika väldigt mycket från det "normala", då han knappt klippt en enda gång tidigare i videon, han hade nästan bara ändrat kameravyer.

Samtidigt ändras både Anjos och Motvikts kroppsspråk från klipp till klipp, från sammanbitet, till nåt jag upplever forcerat och skådespelat, klassiska tecken på att nån ljuger är uppenbara och även nåt smirk kan skönjas här och där.
Dom gör en hel grej av att Motvikt visar upp ett blurrat förmodligen fejkinstagramkonto
Följande sägs i dom delar jag upplever skådespelade

Det är märkligt att dom insinuerar väldigt mycket, i "bästa fall" mynnar det ut i konspirationsteorier och ett drev mot SVT eller Bo Göran Bodin, som dom i ett senare skede kan friskriva sig ansvaret från genom att hävda att dom inte sagt nåt alls om det.

Nåt jag lärt mig är att när Anjo berättar om en persons avsikter med nåt, så är det ett sätt för honom att manipulera tittarna. Här har Motvikt fått axla den rollen. Jag tror att dom använder detta för att dra igång konspirationer eller ett hatdrev mot SVT eller Bo Göran Bodin.

Problemet med PR-tricket är att dom inte kan gå ut med lögner om SVT eller Bo Göran utan att behöva stå till svars för det och problemet med att insinuera utan att göra det tydligt nog vart man vill komma, är att det riskerar att landa i att publiken bara blir förvirrade och nyfikna, utan att konspirera.

Det tänkte dom på, därför la motvikt upp videon och raderade den snabbt igår, som en skenmanöver. För idag när videon släpps idag skriver Anjo en kommentar som pinas högst upp i kommentarsfältet så att alla ska se den.

Ett konto (som startades en timme tidigare) svarar snabbt på den kommentaren

Efter det skriver ett par andra att dom såg det, men ska hålla hemlisen, kommentarer som dessa väljs ut och lajkas och sen är spridningen av lögnen om att det var ett samtal som avslöjade SVT ett självspelande piano

Anjo replikerar sen, för att "förtydliga":

Edit: Är det Lisens favoritgrupp på facebook, (som slängde ut henne för att hon vevade om Anjo), Pink room, som ska få en känga för detta, när det uppdagas att dom tillåtit desinformation på sin sida.

Jockes namn anges, väl uträknat, för att ge legitimitet till ryktet men också för att skrämma redaktionen. Jocke är ju såklart vaken när detta postas och skulle i 11/10 fall gå ut på sina sociala medier och dementera detta direkt, ifall han inte var med på PR-kuppen.

Inlägget som påstås ligga där.

Vi kryddar väl PR-tricket med att förstärka att Jocke har hundar på flashback som han har kontakt med varje vaken timme (men är jätte jätte jätteoinblandad i detta). Jocke sover inte om nätterna, det har han själv berättat vid otaliga tillfällen.
Varför går inte Anjo ut med att det är lögn? Han var aktiv på Messenger flera timmar efter ryktet började spridas. Han är med på det.

Oavsett vad som skett/sker så gräver Anjo och Jocke sina egna gravar i ett allt hastigare tempo.
Citera
2025-11-16, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
Oavsett vad som skett/sker så gräver Anjo och Jocke sina egna gravar i ett allt hastigare tempo.

Låt Anjo och Jocke fortsätta gräva! De är hysteriska nu. Anjos fall är nära förestående (Jocke klarar sig naturligtvis, han är såpass stor-men han lär förmodligen påverkas).
Citera
2025-11-16, 08:25
Avslutad
Det kommer dyka upp flera personer i dokumentären som varken Jocke eller Anjo vill se där. Människor som kan göra allt väldigt problematiskt för Kennelägaren och hans avelshanne. Att Anjo blir nojjig över att det finns folk som tycks veta mer än han och Jocke är för att det finns normalbegåvade människor som tänker på riktigt, och inte låter youtube-narrativet styra deras liv.
Ser att flera i tråden ifrågasätter att skilleras ligger lågt? Tänk ett steg till, ni tror inte det finns en baktanke på det? Anjos barnsliga strikes rör honom i ryggen. Anjo har bjudit upp till dans, förvissad om att Axel skulle sitta ner, istället tackade Axel ja till inbjudan så nu skall Anjo få dansa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in