Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-11-15, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Alla ska ha rätt att ha vad de vill i sitt eget blod.
Den sjuka lagen förstör bara livet för folk.
Ahh så alkohol och droger förstör inte då Oki got it 👍👍
Citera
2025-11-15, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Låter bra
då kan yrkes chaffisr åker omkrin 10 minuter efter de har dragit en lina

Är det ok att svepa 10 öl och sedan 10 minuter senare köra bil menar du? Alkohol är ju en laglig drog att bruka.

Tänkandet är inte din starka sida va?
Citera
2025-11-16, 02:23
Medlem
Så fort det avkriminaliteras så ökar bruket, smart ju.
Citera
2025-11-16, 02:29
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Sällan har vallöften börjat ges så långt i förväg... och Sveriges Radio fortsätter med sin ointelligenta "S + M" propaganda. Vad anser polisen om förslaget - bra eller dåligt eller samma?

Vi borde samtidigt fråga oss vad alla anhöriga till missbrukare och narkomaner tycker om detta förslag?

Folk som går på narkotika försämras ofta till det absolut sämsta man kan bli för att inte tala om alla hälsorisker som finns med narkotika.

Ingen seriös arbetsgivare vill ha narkomaner på jobbet, inte heller vill någon normal människa ha narkotikapåverkade personer i trafiken.
Citera
2025-11-16, 02:38
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Jag tycker att Sverige borde strama åt narkotikalagarna hårdare. Jävla vidriga knarkare!

Håller med! Narkotikan kostar samhället oerhörda summor varje år för att inte tala om allt lidande och sociala problem som finns kring missbrukarna.
Citera
2025-11-16, 03:46
Medlem
Trist att alla försök att nyansera debatten om
narkotika ska motarbetas, med gamla slitna
argument som inte håller.
Varför vill så många ha poliser som jagar
människor som inte skadar andra
Citera
2025-11-16, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Inte så positivt till att barn ska skjuta heroin på skolgårdar men ligger väl i tiden för pedofilpartiet.

Du borde få en guldstjärna, få människor kan vara så korkade som du.
Citera
2025-11-16, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Håller med! Narkotikan kostar samhället oerhörda summor varje år för att inte tala om allt lidande och sociala problem som finns kring missbrukarna.

De flesta sociala problem uppkommer ju pga att det är olagligt och tabubelagt, inte pga drogerna eller bruket i sig.
Citera
2025-11-16, 05:00
Medlem
Jag trodde inte jag skulle säga det om C, men äntligen ett bra förslag från dem och starkt att de visar lite stake och går emot ideologiskt drivna konsensus i ankdammen Sverige. Jag har aldrig tidigare föreställt mig själv att lägga en röst på C. Men om dom kan tydliggöra att dom är seriösa och ämnar driva frågan, så kommer jag starkt överväga att rösta på dem. Det handlar inte om narkotika som så, utan att värna om frihet och integritet, och vi ska inte ha ideologiskt motiverade moralistlagar i Sverige som inskränker den personliga integriteten.

Ska vi ta C på allvar så behöver de dock förtydliggöra vad de menar och lägga fram ett konkret förslag. Det är t.ex. inte olagligt att ha narkotika i blodet i Sverige, så är det den frågan de har lagt förslag om så behöver de snarast konkretisera vad de egentligen menar.
Citera
2025-11-16, 05:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Så fort det avkriminaliteras så ökar bruket, smart ju.

Inser du att Sverige är det enda land i EU som har denna bizarra lagstiftning? Vad är det för unika förutsättningar som finns i Sverige som motiverar en lagstiftning som är så väsensskild från övriga EU länder?
Citera
2025-11-16, 06:09
Medlem
MyJustices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Vi borde samtidigt fråga oss vad alla anhöriga till missbrukare och narkomaner tycker om detta förslag?

Folk som går på narkotika försämras ofta till det absolut sämsta man kan bli för att inte tala om alla hälsorisker som finns med narkotika.

Ingen seriös arbetsgivare vill ha narkomaner på jobbet, inte heller vill någon normal människa ha narkotikapåverkade personer i trafiken.
För att nte prata om hur de smyger in som vän på fejan
bara för att se om du är bortrest så de kan göra inbrott
bra att vi har lexbase så man kan kicka dem ut fort som fan
Citera
2025-11-16, 06:28
Medlem
Pungsvings avatar
Ett sätt att locka muslimska väljare från S. C är pressat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in