2025-11-14, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssk77
Vid svimning så kan det finnas bakomliggande orsaker som epilepsi, stroke eller hjärt fel.

Vid blodsockerfall..så blir det inte såhär dramatiskt. Man tappar inte medvetandet direkt utan det tar tid. Innan dess så uppkommer flera andra symtom. Tappar man med medvetandet vid blodsockerfall så sätter ambulanspersonal nål och ger glukos. Fanns ingen ambulanspersonal i närheten. Bara poliser.

Vi har fått se en civilpolis som dirigerar chauffören att gå bakåt i bussen, sedan framåt och sätta sig ned. Sedan vet vi inte mycket mer än att vi ser att det kommer vänliga poliser som tar hand om honom.

Varför måla fan på väggen och peka ut en person innan vi vet något?

Jag tänker möjligtvis STEMI. Skojigt sagt inte en STEMI, det vill säga NSTEMI. Du som uttrycker dig kunna sjukvård, var tror du om den diagnosen?

Som sagt, du verkar tycka att du kan. Men du kanske inte kan allt. Så ta och lugna ned dig med dina diagnoser tills vi vet sanningen.
Citera
2025-11-14, 21:29
Medlem
Kan ni chilla med jihadisthetsen? Det visar sig om det var ett dåd eller inte. Vet vi någonting om offren?
Citera
2025-11-14, 21:30
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Akilov, Drottninggatan ( mycket folkfylld gata i Stlm)..mest skada sker där..fredag..helig dag.

GM Valhallavägen ( längst gatan, busshållplats med mycket folk)..mest skada..fredag..helig dag

Mycket som stämmer in..frun som värdesätter Allah som viktigare än människoliv..

Dåd med islamistiska motiv på fredagar är ju alltid efter fredagsbönen (12.00), så vem vet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
Hon?

Finns kvinnliga chafförer med.

Lika fel och säga han eller hon innan vi vet exakt.

99.9% säger han av ren vana
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Vad är det för konstig sjukdom som får honom att sätta sig i bussen och köra i hög hastighet mot en hållplats där han inte ska vara? En fredag eftermiddag när mycket folk rörde sig precis där?

Hur vet du att han inte skulle vara vid busshållplatsen? Hans nästa tur kanske skulle börja där?
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Expressen påstår snabbt att det beror på sjukdomsfall vilket jag inte tror. Jag har förklarat varför.

Jag tror inte heller på sjukdom. Men vi vet inget än.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Eller mobilsurfande eller somnat framför ratten eller droger/piller.

Fast han har släppt av alla på slutstationen, han har haft all tid i världen att kolla det han vill se på mobilen innan han åker iväg och enligt vittnen 2 händer på ratten och foten har ju varit på gaspedalen.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FranzIam
Att folk sitter och suktar efter videon visar ju bara på hur fullständigt sönderavlade deras hjärnor är. Hur fan är man funtad om man sitter och trånar efter att få se folks sista ögonblick i livet, eller om man för den delens skull sitter och filmar det? Är det vad ni själva vill ska hända i era dödsögonblick? Att ni när ni blivit lemlästade, sönderslitna, eller svullnat upp av sjukdom ska läggas ut på nätet så att en massa människor ska sitta och glo på er? Skämmes ta mig fan.

Den här tråden är för övrigt ett totalt jävla bottennapp när det gäller att faktiskt få information om vad som har hänt. Låg jävla kvalitet.

Om du är känslig så behöver du naturligtvis inte titta.

Är övertygad om att ingen njuter av att se detta, men människan är av naturen nyfiken. Även om det är hemskt att se så vill de flesta ändå se sanningen, för att försöka förstå det ofattbara. Vill påstå att alla här känner stor sympati med offren och deras anhöriga.

Tycker det är jävligt lågt av dig att påstå att folk här njuter av att se lemlästade människor på bild/video. Om någon borde skämmas så är det faktiskt du!
Citera
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
Bild på en sån buss med..är det där det hände?

Fy fan

Det värsta är att det är precis utanför skolan. Tänk hur många barn som slutar precis 15-16 en fredag eftermiddag. Dock är de flesta barnen på den skolan från innerstaden och behöver inte vänta på någon buss där olyckan inträffade.

Sedan är många människor väldigt omedvetna/icke närvarande i nuet/avstängda trots att de vistas i trafikrummet. De stirrar ofta ner i mobilen och reagerar knappt på höga ljud.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Kan någon säga namnet på buss föraren så kan vi leka detektiver terror dåd innan jul eller inte

Det står i inlägg 1694 här ovanför.
Citera
2025-11-14, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oditnemeuxor
För satan, visa lite respekt. Det är någons dotter, någons syster, någons fru och någons mor du pratar om.

Sedan vore det trevligt om pöbeln här kunde hålla inne med konspirationsteorierna tills vi vet mer. I nuläget tyder inget på terrorism. Uppskattningsvis 90 % av busschaufförerna i Stockholm med omnejd är av utländsk härkomst, merparten av dem muslimer till tron. Om en av dessa slumpvis skulle drabbas av ett epileptiskt eller annat krampartat anfall, är sannolikheten alltså hög att densamme också är muslim.
Återigen, vi kan nog dumpa den bortsvepande ursäkten om sjukdom, det är något de kör med för att dölja vad som har inträffat och få uppmärksamheten bort från att det är ett dåd och familjen är muslimer.

Hade han haft något av det du beskriver hade sjukhus och medicinsk utredning med polis närvarande varit nästa steg, inte häkte på polisstationen och förhör.
Citera
2025-11-14, 21:31
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Kan ni chilla med jihadisthetsen? Det visar sig om det var ett dåd eller inte. Vet vi någonting om offren?

Jag vet inte ens om jag vill veta. Gör mig bara illa till mods. Bidrar inte till förståelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in