2025-11-14, 20:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hateuu
Exakt vållande dessutom.

Hade hen velat och det varit ett brott hade det ju varit mord/mordförsök.

Citat:
Ursprungligen postat av Hateuu
Exakt varför skulle man köra in i en busskur. Måste ju finnas andra mål som är mer lämpliga.

Det kan vara allt ifrån hon var ny. Och trampade på gasen istället för bromsen.

Det var halt och hon kunde inte stanna.

Till att det var tekniskt fel på bussen.

Sjukdom.

Finns otroliga många saker som gör att hon inte skulle göra terror brott.

Hon?
Citera
2025-11-14, 20:49
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Så alla som sa att det var olycka fick äta upp det. Som väntat!
Jaha, vad är det då? Du kan väl berätta vad som har hänt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modig39
Tror en av offren är min sons fd kompis som flyttat upp till Stockholm . Några som taggat honom på TikTok iaf . En pojk på 18 år & en talang i basket

Vilken video är han taggad i? (Länka inte för då kommer ditt account att visas). Såg att några skrev D4vid..
Citera
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Inte över 50-60 där

Nej nej. Inte alls. Utanför Engelbrektsskolan (Grundskola) är det 30 km/h, resten av Valhallavägen är 40 km/h. Men det här hände inne på själva bussterminalen och där kör de väl som mest 20-25 km/h.

Det är en riktigt tung pjäs den där modellen - totalvikt max 26,5 ton! Inget som man accelererar med enkelt direkt:

https://www.volvobuses.com/se/coaches/coaches/volvo-9700-dd/specifications.html

Bussoperatören 40 stycken sådana bussar just nu.
Citera
2025-11-14, 20:50
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrido
Bevisar bara återigen att det är en vanlig man med en vanlig familj som råkat ut för en mycket tragisk olycka. SLUTA DRA INVANDRARKORTET!!

Men det är en invandrare?
Citera
2025-11-14, 20:50
Medlem
Harmonizers avatar
Råder ingen att titta på klippet , det som nämns tidigare i tråden syns i klippet tyvärr angående kvinnan ...

Många omkring som står längre bort och tittar tvärsöver gatan , andra syns hjälpa ett annat offer..

Mina tankar till de omkomna och deras familjer ❤️
Senast redigerad av Harmonizer 2025-11-14 kl. 20:59. Anledning: I respekt för anhöriga
Citera
2025-11-14, 20:52
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Nej nej. Inte alls. Utanför Engelbrektsskolan (Grundskola) är det 30 km/h, resten av Valhallavägen är 40 km/h. Men det här hände inne på själva bussterminalen och där kör de väl som mest 20-25 km/h.

Det är en riktigt tung pjäs den där modellen - totalvikt max 26,5 ton! Inget som man accelererar med enkelt direkt:

https://www.volvobuses.com/se/coaches/coaches/volvo-9700-dd/specifications.html

Bussoperatören 40 stycken sådana bussar just nu.
Enligt specen har bussen:

Citat:
Kollisionsvarning med nödbroms
Hur fungerar den?
Citera
2025-11-14, 20:53
Medlem
CombatPigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssk77
Det är mycket som talar för att detta vara medvetet.-

En buss..som inte hade någon linje att köra..hade således inga passagerare..som gör att inga vittnen kan tala om vad som hände exakt innan det inträffade.
Det finns kameror på bussarna idag.

Citat:
Att han inte körde någon linje innebär att han inte skulle in till busshållplatsen och hämta passagerare. Färdriktningen var rätt fram.
SL har på nyheterna ikväll förklarat varför bussen var tom och vart han var på väg. Jag minns dock inte vad de sa.
Citat:
Det är inte så att färdriktningen ändras direkt vid ett påstått sjukdomsfall..det fungerar inte så.
Hur fungerar det då? Jag åkte bil en gång med en gubbe som har typ 1-diabetes och han bara däckade mitt på motorvägen. Det var ren tur att jag satt bredvid där fram, annars hade det kunnat sluta riktigt illa.
Citat:
Som jag sagt innan så behandlades han inte som sjuk efter incidenten.
Jag tror att orsaken till det är för att polisen har fått lära sig att utgå från värsta tänkbara scenario vid såna här fall. Sen får de reda ut allt i förhören.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrido
Bevisar bara återigen att det är en vanlig man med en vanlig familj som råkat ut för en mycket tragisk olycka. SLUTA DRA INVANDRARKORTET!!

Varför säger man ex fru då? Förmodligen skiljd i Sverige men gifta enligt islamsk sharia och söker bidrag genom att kalla sig skiljd.

Tror att ramningen av människorna är ett dåd för att chaffisarna tvingas köra runt med hbtq flaggorna under pride.

Testa att temporärt stänga moskéer i Sverige under en period i Sverige då kommer folk rammas ned varje vecka i varje stad i Sverige, PERIOD.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Linje 670, Vaxholmsbussen, verkar det röra sig om.

Den kör väl inte ute på själva Valhallavägen just där, vid KTH, utan inne i lågfartsområdet i mitten av Valhallavägen? Kör ut på Valhallavägen först vid Odengatan, en bra bit bort.

I lågfartsområdet kör bussarna i 10-20, kanske 30, eftersom det är fotgängare och cyklister överallt.

Väldigt konstig olycka. Väjde föraren för en cyklist som plötsligt kom framför bussen? Stackars satar som råkade illa ut.

Återigen en utan koll.

Bussen var inte i linjetrafik, buss 670 och 676 trafikerar sträckan.

Den kör inne i ”området” som är omgivet av de tjocka svarta staketen.
Citera
2025-11-14, 20:54
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harmonizer
Råder ingen att titta på klippet , kvinnan är klyven, syns att vänster ben/buk är borta och syns ligga under bråten av busskuren en bit längre ifrån närmare ett annat offer ....😓

Många omkring som står längre bort och tittar tvärsöver gatan , andra syns hjälpa ett annat offer..

Mina tankar till de omkomna och deras familjer ❤️
Sista sekunden av klippet syns en man stå ett par meter ifrån den döda kvinnan och bara stirra.
Citera
2025-11-14, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Hur hade annars ambulanssjukvårdarna hunnit täcka över de omkomna med filtar och börjat samka ihop de avklippta kroposdelarna. Detta samtidigt som attentantsmannen lugnt vandrade runt i bussen tills farbror blå anlände?

Du antar en massa saker. Du har sett en film där polisen hanterar mannen i bussen, samtidigt som det ligger kroppar med filtar på utanför bussen. Du vet ingenting om vem som kom fram först, eller vad som hände innan filmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in