2025-11-14, 21:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Lite märkligt att det är sjukdomsfall när polisen står och pratar med chauffören enl. bilden .

Håller med..mycket märkligt!

Rattfyllo? Somnat?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BoneUtroparen
Vill se kvinnan med kroppsdelar separerade. Upp med video någon!!
För satan, visa lite respekt. Det är någons dotter, någons syster, någons fru och någons mor du pratar om.

Sedan vore det trevligt om pöbeln här kunde hålla inne med konspirationsteorierna tills vi vet mer. I nuläget tyder inget på terrorism. Uppskattningsvis 90 % av busschaufförerna i Stockholm med omnejd är av utländsk härkomst, merparten av dem muslimer till tron. Om en av dessa slumpvis skulle drabbas av ett epileptiskt eller annat krampartat anfall, är sannolikheten alltså hög att densamme också är muslim.
Citera
Medlem
GusFrings avatar
Måste blivit något allvarligt fel på antingen bussen eller föraren.
Citera
Medlem
Zify99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Helt ointressant vad du har svårt att se. Det intressanta är vad som hände i verkligheten. Jag har svårt att se att du inte inte har en micropenis

Hahahaha, bästa kommentaren! Många mikropenisar igång här idag.
Jag mår lite illa av alla här som till varje pris vill bestämma att det är en muslimsk terrorattack när det troligen handlar om 1) han har somnat vid ratten (mikrosomnat!) 2) han har fipplat med mobilen - vilket iofs är brottsligt, men knappast ett terrordåd.
Vänta med skitkastandet till vi vet vad som hänt, hatare och svärjevänner! Han är troligen en helt jävla vanlig medelålders man som gör sitt jobb, betalar skatt och hade en orimligt dålig hälsodag. Visar det sig vara terror tar jag givetvis tillbaka allt.
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssk77
Han kördes inte upp till sjukhuset utan sitter nu på polisstationen.
Finns ingen ambulanspersonal i närheten. Bara poliser.

Detta är med största inget sjukdomsfall. Tyder mer på en medveten attack.

Eller mobilsurfande eller somnat framför ratten eller droger/piller.
Citera
2025-11-14, 21:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Han kördes till sjukhus. Han befinner sig på sjukhus även nu.

Nej, han kördes till polishuset.
Citera
2025-11-14, 21:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Zify99
Hahahaha, bästa kommentaren! Många mikropenisar igång här idag.
Jag mår lite illa av alla här som till varje pris vill bestämma att det är en muslimsk terrorattack när det troligen handlar om 1) han har somnat vid ratten (mikrosomnat!) 2) han har fipplat med mobilen - vilket iofs är brottsligt, men knappast ett terrordåd.
Vänta med skitkastandet till vi vet vad som hänt, hatare och svärjevänner! Han är troligen en helt jävla vanlig medelålders man som gör sitt jobb, betalar skatt och hade en orimligt dålig hälsodag. Visar det sig vara terror tar jag givetvis tillbaka allt.
Nej han är inte en vanlig medelålders man som bar gör sitt jobb. Hans arbete innebär att vara trafiksäker, inte köra ihjäl människor på gatan.
Citera
Medlem
Om det är vid KTH (start&ändstation för bussar mot Norrtälje) så undrar jag hur fan har tog sig upp på trottoaren där. Den är väl 30cm hög eller nåt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Något säger mig att de chauffören har en sjukdom och var inte lämpad att framföra fordon i trafiken. Ska bli intressant att se om arbetsgivaren visste om detta.
Vad är det för konstig sjukdom som får honom att sätta sig i bussen och köra i hög hastighet mot en hållplats där han inte ska vara? En fredag eftermiddag när mycket folk rörde sig precis där?
Citera
2025-11-14, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Kanske inte finns mycket till ansikte/huvud kvar.

Är det inte nån trauma-identifierings-rutin som polisen aktiverar vid katastrofer där det tas dna-prov bara för att det absolut inte får bli fel. Det var ju så med skjutningen i Örebro.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Eller mobilsurfande eller somnat framför ratten eller droger/piller.

Expressen påstår snabbt att det beror på sjukdomsfall vilket jag inte tror. Jag har förklarat varför.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oilpan
Underligt med denna sorts olyckor.
Jag minns inga under 70-80-90 talet. En ny sorts utveckling.
Folk blev väl plötsligt sjuka förr också?

Om ett ryskt plan skulle råka tappa en bomb över Riksdagen så är det en olycka det med?
Den stackars piloten körde vilse pga syrebrist och tryckte på fel knapp.

Man får se upp för olyckor som kan drabba en. EU, våra naiva och korrupta politiker m.fl.

Sverige hade massor med olyckor under 70-90-talen. Att du inte minns eller inte har koll betyder inget i sammanhanget.

Järnvägsolyckan i Sya-Mjölby, 1975 - 14 döda

Bussolyckan utanför Axamo, 1976 - 15 döda

Järnvägsolyckan i Lerum, 1987 - 9 döda

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_katastrofer_efter_antalet_d%C3%B6d a_svenskar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in