2025-11-14, 20:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sno
”Den här sidan finns inte..”

Videon?

De tog ner den för någon timme sedan... Jag har inte lyckats hitta ny länk. Men finns en lång video på killen där polisen tar honom och det syns han ej är svensk. Någon klippte en frame i den videon och postade i den här tråden och sedan sa att "han är ju svensk.".

Lär ligga uppe många gånger sen här inne under kvällen.
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Hade det varit sjukdom borde det ha framkommit i tidningarna nu vilken sjukdom det handlar om.
Jag tvivlar på sjukdomsspåret.
Citera
Medlem
Kan någon åtminstone beskriva kvinnans utseende? Är orolig att det är en anhörig
Citera
2025-11-14, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luppilajnen
"Jag och min vän gick på trottoaren på andra sidan gatan när det hände så vi var sida vid sida med bussen, det var hemskt! Chauffören satt kvar i sitt säte med händerna på ratten och stirrade bara rakt ut."
Från en stängd FB-grupp så vet inte sanningshalten, klippt bort det oväsentliga men tyckte beskrivningen av chauffören var intressant.

Vad kan det handla om för sjukdomsfall som gör att han kör på det här sättet men bara kort senare kan gå runt i bussen utan problem?

Båda händerna på ratten?
Svårt att se att man svimmar eller får en hjärtattack med händerna på ratten och foten på gaspedalen. Men kanske finns någon läkare som kan uttala sig.

Sen kan man ju skylla på sjukdomsfall i nästan alla lägen, det lyftes ju även som en förklaring för den arab som högg halsen av en svenska kvinna på Ikea.
Citera
Medlem
CombatPigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Nja. Vad är det som talar för sjukdomsfall menar du? Kan väl lika gärna vara tekniskt fel eller bara vårdslöshet i trafik? Han ska i varje fall inte vara förd till sjukhus. Menar du att han skulle vara förkyld och att orsaken därför är ”sjukdomsfall”.
Förkyld är kanske att ta i. Lite känningar i halsen låter väl mer troligt, eller vad tror du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CombatPig
Det finns kameror på bussarna idag.

SL har på nyheterna ikväll förklarat varför bussen var tom och vart han var på väg. Jag minns dock inte vad de sa.

Hur fungerar det då? Jag åkte bil en gång med en gubbe som har typ 1-diabetes och han bara däckade mitt på motorvägen. Det var ren tur att jag satt bredvid där fram, annars hade det kunnat sluta riktigt illa.

Jag tror att orsaken till det är för att polisen har fått lära sig att utgå från värsta tänkbara scenario vid såna här fall. Sen får de reda ut allt i förhören.

Så hur snabbt accelererade denna diabetiker sin 30 ton buss på de 120 sekunder det tog för dig på bussterminalen att reagera?

Anekdoter är förhållandevis värdelösa
Citera
2025-11-14, 20:57
Medlem
Ett hundratal cyklar etc är parkerade inom avspärrningen. Folk är så respektlösa och egoistiska. Polisen har fullt upp med att få ut cykelägare som går innanför avspärrningarna, beter sig sjukt illa och försöker ta sina cyklar från en brottsplats.

Vad är det för fel på människor? En bussbit kan ligga i cykelkorgen osv. Cyklarna bevakas av sextio poliser ikväll och i natt. Bara låt forensikerna arbeta så bussen kan bärgas. Desto fortare hävs avspärrningen.

Är det värt att samla på sig en dom om förgripelse mot tjänsteman. Hyr en cykel ikväll. Människor har dött och knappt hunnit kallna när cykelägare kom dit. Man tror inte det är sant!
Citera
Medlem
Zify99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CombatPig
Fruktansvärd händelse.

Chauffören ser förvirrad ut. Antingen är han sjuk eller så är han onykter. Jag tycker det ser ut som att han blir chockad när han kommer ut ur bussen och tittar bort där kropparna ligger med filtar över sig.
Förmodligen har han fått något anfall.

Allt onödigt tjat om vilket land han kommer ifrån känns helt off. Vad spelar det för roll när det säkert handlar om ett sjukdomsfall?

Håller helt med. Vad i HELVETE är det som är så intressant med hans ursprung?? Det ser ut som en helt vanlig medelålders man som är i chock. Lägg ner det jävla svärjevännertjatet om "MENA". Detta är inte en terrorhandling, helt klart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hur så ”ex-fru”?
Hur han Expressen fått tag i denna ”ex-fru”?
(För)Senad har bott ihop med samma kvinna (Tima) under 15 års tid. Rimligtvis måste det vara henne man har intervjuad. Inte grävt i hans förflutna och ev hittat en exfru några årtionden tillbaka 🤔 som dessutom skulle vara orolig för honom efter alla dessa år..

Sen är det väl också rimligt att en ev terrorist inte skulle bete sig konstigt samma morgon ifall han nu planerade en attack. Varför skulle han väcka misstankar i förväg?

Varför skulle det vara svårt att få tag i en exfru? Information om tidigare äktenskap finns i offentliga register, man kan också gå via barnet och se mamman.
Citera
2025-11-14, 20:58
Medlem
Otroligt att inte fler dog. Det är nästan rusningstrafik

Lider verkligen med de drabbade och anhöriga.
Citera
Medlem
CombatPigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yimTLGT
Så hur snabbt accelererade denna diabetiker sin 30 ton buss på de 120 sekunder det tog för dig på bussterminalen att reagera?
Jag har inte befunnit mig på platsen för bussolyckan.
Citat:
Anekdoter är förhållandevis värdelösa
Det är expertutlåtanden från människor som uppenbarligen inte vet vad de pratar om också.
Citera
Medlem
Zify99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzIam
Att folk sitter och suktar efter videon visar ju bara på hur fullständigt sönderavlade deras hjärnor är. Hur fan är man funtad om man sitter och trånar efter att få se folks sista ögonblick i livet, eller om man för den delens skull sitter och filmar det? Är det vad ni själva vill ska hända i era dödsögonblick? Att ni när ni blivit lemlästade, sönderslitna, eller svullnat upp av sjukdom ska läggas ut på nätet så att en massa människor ska sitta och glo på er? Skämmes ta mig fan.

Den här tråden är för övrigt ett totalt jävla bottennapp när det gäller att faktiskt få information om vad som har hänt. Låg jävla kvalitet.

Instämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in