2025-11-14, 17:14
Medlem
JagSkaFixaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Men nu var det väl inte biologiskt kön vi pratade om, utan juridiskt?

Hittepåord för efterblivna. "juridiskt kön". Vad faan är det?

Hur orkar ni vara med i den mentalt sjuka leken om att det finns 1000 olika kön och att man kan identifiera sig som vad som helst? Ska ni verkligen hålla på och mata den här psykosen? Är det hälsosamt för de drabbade som påstår sig ha "könsdysfori"?

De behöver hjälp och stöd, inte att vi ska leka deras mentalt sjuka lekar.
Citera
2025-11-14, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Hittepåord för efterblivna. "juridiskt kön". Vad faan är det?

Hur orkar ni vara med i den mentalt sjuka leken om att det finns 1000 olika kön och att man kan identifiera sig som vad som helst? Ska ni verkligen hålla på och mata den här psykosen? Är det hälsosamt för de drabbade som påstår sig ha "könsdysfori"?

De behöver hjälp och stöd, inte att vi ska leka deras mentalt sjuka lekar.
Fast det jag svarade på var ett svar på "vad spelar en siffra i personnumret för roll?" vilket jag håller med om. Varför ska personnumret ens innehålla det? Jag tycker juridiskt kön borde strykas. Tycker även personnummer borde strykas.
Citera
2025-11-14, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thraelaburgh
Går du ofta på damtoiletten? Eller Du är kanske kvinna?

Jag är kvinna och bryr mig så här >< mycket om vad det står på dörren och vilka som går in, bara de inte går in i mitt bås SAMTIDIGT som jag (oavsett kön). Jag har heller hittills aldrig varit hemma hos någon som haft könsskilda toaletter, så varför skulle det plötsligt vara ett krav utanför hemmet?
Citera
2025-11-14, 17:37
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unosoli
Jag är kvinna och bryr mig så här >< mycket om vad det står på dörren och vilka som går in, bara de inte går in i mitt bås SAMTIDIGT som jag (oavsett kön). Jag har heller hittills aldrig varit hemma hos någon som haft könsskilda toaletter, så varför skulle det plötsligt vara ett krav utanför hemmet?

Grejen är väl att i privata bostäder så brukar inte flera vara på toaletten samtidigt.
Citera
2025-11-14, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Grejen är väl att i privata bostäder så brukar inte flera vara på toaletten samtidigt.

Som jag sa brukar jag inte tillåta flera att vara inne i mitt bås samtidigt som mig heller. Vill män ha friheten att kunna tränga sig in för att pissa i kors och blir då besvikna om de finner en sittkissare, eller vad är grejen?
Citera
2025-11-14, 17:52
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Som jag sa brukar jag inte tillåta flera att vara inne i mitt bås samtidigt som mig heller. Vill män ha friheten att kunna tränga sig in för att pissa i kors och blir då besvikna om de finner en sittkissare, eller vad är grejen?

Fast det är ju inte bara toaletter utan även omklädningsrum, duschrum etc.
Citera
2025-11-14, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosminski
Kristdemokraterna vill ”backa könstillhörighetsbandet” och göra vad man kan för att ändra könstillhörighetslagen.

– Det finns naturliga skillnader mellan kvinnor och män. Men fiendeskapet är inte biologiskt. Det är bara ideologiskt, säger KD-ledaren Ebba Busch i sitt öppningstal på partiets riksting.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ebba-busch-haller-tal-pa-kds-riksting

Lagen som möjliggjorde att man kunde ändra sitt "juridiska kön" drevs igenom med hård press från Moderaternas partiledning. Det finns nog en majoritet bland borgerliga väljare att riva upp denna idiotiska lag och skrota föreställningen att man kan välja sin "könstillhörighet".

Kommer könstillhörighetslagen rivas upp så småningom?

Så småningom kommer den att rivas upp.

Men troligen inte ännu. SD och KD räcker inte. De måste i varje fall få med sig M också, och det får de inte i dagsläget. Ulf har ju bestämt att de skall vara för transsexualism.

Men om några år så lär den rivas.
Om 20 år kommer nog även S säga att de "alltid var mot" transgalenskaperna.
Citera
2025-11-14, 18:28
Medlem
yinyang915s avatar
Citat:

En skillnad mellan offentliga toaletter och resten av den offentliga världen, är att inga kameror får förekomma där inne. Så en man som vill våldta en kvinna eller flicka, kan, utan att några bevis finns, gå in där, hävda "jag är kvinna" som anledning (oavsett hur han ser ut, eftersom vi inte ställer krav på att "transkvinnor" måste se ut som kvinnor för det vore transfobiskt), i ett rum där kvinnor och flickor redan har sina underkläder neddragna, vilket markant underlättar för våldtäkt, gå in och utföra sitt dåd där. Hur ska vi urskilja en man som genuint har könsdysfori, från en man som har onda uppsåt?
Citera
2025-11-14, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Men nu var det väl inte biologiskt kön vi pratade om, utan juridiskt?

Då ska man lika gärna kunna gå och bestämma sin juridiska ålder utan problem. Jag är 70 och tar pension nu, tack. Eller så är jag 3 och vill bli inskriven på förskolan.
Citera
2025-11-14, 19:14
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Kommer könstillhörighetslagen rivas upp så småningom?

Det tror jag inte att den kommer. Det går nog några steg till åt mer könsfestliga lagar/regler innan det stoppar.

Citat:
Det spelar en väldig roll. Biologiskt kön är ingenting man bestämmer själv.

Fast nu handlar det inte om biologiskt kön. Det handlar om juridiskt kön.
Citera
2025-11-14, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yinyang915
En skillnad mellan offentliga toaletter och resten av den offentliga världen, är att inga kameror får förekomma där inne. Så en man som vill våldta en kvinna eller flicka, kan, utan att några bevis finns, gå in där, hävda "jag är kvinna" som anledning (oavsett hur han ser ut, eftersom vi inte ställer krav på att "transkvinnor" måste se ut som kvinnor för det vore transfobiskt), i ett rum där kvinnor och flickor redan har sina underkläder neddragna, vilket markant underlättar för våldtäkt, gå in och utföra sitt dåd där. Hur ska vi urskilja en man som genuint har könsdysfori, från en man som har onda uppsåt?
Och vad har det med juridiskt kön att göra? Vem vaktar toaletter och kollar leg? Inte vanligt. Och man brukar låsa om sig innan man drar ner underkläder.
Citera
2025-11-14, 19:21
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Och vad har det med juridiskt kön att göra? Vem vaktar toaletter och kollar leg? Inte vanligt. Och man brukar låsa om sig innan man drar ner underkläder.
Men om man skrotar lagen, spelar väl ingen roll för dig. Varför försvarar du den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in