Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-11-14, 11:03
Medlem
Kosminskis avatar
Kristdemokraterna vill ”backa könstillhörighetsbandet” och göra vad man kan för att ändra könstillhörighetslagen.

– Det finns naturliga skillnader mellan kvinnor och män. Men fiendeskapet är inte biologiskt. Det är bara ideologiskt, säger KD-ledaren Ebba Busch i sitt öppningstal på partiets riksting.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ebba-busch-haller-tal-pa-kds-riksting

Lagen som möjliggjorde att man kunde ändra sitt "juridiska kön" drevs igenom med hård press från Moderaternas partiledning. Det finns nog en majoritet bland borgerliga väljare att riva upp denna idiotiska lag och skrota föreställningen att man kan välja sin "könstillhörighet".

Kommer könstillhörighetslagen rivas upp så småningom?
Senast redigerad av Kosminski 2025-11-14 kl. 11:06.
Citera
2025-11-14, 11:21
Medlem
Tror inte den kommer rivas upp är egentligen bara ett parti(SD) som bryr sig, KD har tur om dem klarar 4%.

Vad spelar det för roll vilken "siffra" man har i personnumret. Varnades om att alla kommer kunna byta med ett enkelt samtal. Hur många har egentligen ändrat?
Citera
2025-11-14, 11:25
Medlem
Kosminskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kockenutanarmar
Vad spelar det för roll vilken "siffra" man har i personnumret. Varnades om att alla kommer kunna byta med ett enkelt samtal. Hur många har egentligen ändrat?

Det spelar en väldig roll. Biologiskt kön är ingenting man bestämmer själv.

Citat:
Maffian applåderar. Snart kan man skaffa ny identitet genom att ringa Kry. Att Moderaterna och Liberalerna varit drivande i det är häpnadsväckande.

https://www.expressen.se/ledare/ledare-behover-du-en-ny-identitet-ring-kry/
Citera
2025-11-14, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosminski
Det spelar en väldig roll. Biologiskt kön är ingenting man bestämmer själv.

https://www.expressen.se/ledare/ledare-behover-du-en-ny-identitet-ring-kry/
Men nu var det väl inte biologiskt kön vi pratade om, utan juridiskt?
Citera
2025-11-14, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kockenutanarmar
Tror inte den kommer rivas upp är egentligen bara ett parti(SD) som bryr sig, KD har tur om dem klarar 4%.

Det spelar väldigt stor roll för kvinnliga idrottare, som inte vill konkurrera med testosteronfyllda amazoner.
Det spelar väldigt stor roll för kvinnor, som inte vill ha penisar in på damtoiletten.
Citera
2025-11-14, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Vad fan är "juridiskt kön". Har (andra) djur än människor juridiskt kön, eller bara tokiga människor?
Citera
2025-11-14, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Excenter32
Vad fan är "juridiskt kön". Har (andra) djur än människor juridiskt kön, eller bara tokiga människor?
Bara människor.
Citera
2025-11-14, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thraelaburgh
Det spelar väldigt stor roll för kvinnliga idrottare, som inte vill konkurrera med testosteronfyllda amazoner.
Det spelar väldigt stor roll för kvinnor, som inte vill ha penisar in på damtoiletten.
Gör det?

Idrottsförbunden har sina egna sätt att lösa det där. De kör med kromosom- och testosterontester har jag för mig.

Och än så länge har jag aldrig blivit leggad när jag gått in på en toalett.
Citera
2025-11-14, 11:49
Medlem
Rubriken kan också läsas som "KD är desperata att inte hamna under riksdagsspärren".

De säger vad som helst att locka och behålla s.k. "konservativa" väljare. Allt för pengar.
Citera
2025-11-14, 11:51
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Det handlar om identitet. Vad man är.

Det är en helt absurd lag, som bygger på vänsteridéer om att det inte finns några kön och man kan vara vad man vill.

Att man inför en lag där man får rätt att förfalska sina identitetshandlingar, är helt absurt. Vad är nästa steg, att välja längd eller att man säger att de som identifierar sig olika djur, faktiskt är det?

Men jag tror att Ebba har hittat något där, det finns en stor mängd kvinnor som är mot lagen. Sossarna körde till och med över sitt eget kvinnoförbund i frågan, då de var emot den.
Citera
2025-11-14, 11:51
Medlem
Citat:
Gör det?

Idrottsförbunden har sina egna sätt att lösa det där. De kör med kromosom- och testosterontester har jag för mig.

Och än så länge har jag aldrig blivit leggad när jag gått in på en toalett.
Just det, brukar också finnas dörr att stänga.
Citera
2025-11-14, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Men jag tror att Ebba har hittat något där, det finns en stor mängd kvinnor som är mot lagen. Sossarna körde till och med över sitt eget kvinnoförbund i frågan, då de var emot den.
Möjligt att hon kan vinna röster med sitt "ska försöka", men när både S & M kör över medlemmarnas och väljarnas åsikter så fattas nog beslutet av införandet av det här ovanför riksdagen. Och kommer inte tas bort.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in