2025-11-14, 18:02
Medlem
Fyfan om det visar sig nåt fel på bussen och bromsen så sitter han med massvis döda och skadade utan att ha gjort nåt
Citera
2025-11-14, 18:03
Medlem
Smegmas avatar
Svensk PK-vurmande-media;

- Absolut inget terrorbrott. Sjukdomsfall. Skitsnack.

Swedistan gör sig hör i OMVÄRLDEN IGEN!
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Abbelita
Medicinskt utbildad och vet inte att en stroke kan bete sig så?

En stroke gör att man inte kan gå ut ur en buss utan problem..några sekunder efteråt. Då hade han gått till en ambulans för undersökning på sjukhus.
Citera
Medlem
Lemonade.347s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinsmedel
Ser att Ulf Kristersson gått ut offentligt med andra politiker, vem i helvette bryr sig om deras åsikter i detta? Ska någon gå ut offentligt så är det bussbolagets VD som kan säga vem det är som körde, varför, och vad som hänt.
Dom gjorde ju samma med Stefan när drottninggatan skedde. Tror inte att det är så konstigt egentligen. Det är en stor händelse och då frågar man väl honom.

Men jag håller med om att han är irrelevant nu. Dom man vill höra från är ju polis
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbelita
Medicinskt utbildad och vet inte att en stroke kan bete sig så?
Jag har en kompis som påstår sig vara "medicinskt utbildad", och det enda han kan, är att kolla piller utan förpackning som hans kompisar kommer dragandes med för att veta "om dom funkar".
Citera
2025-11-14, 18:04
Medlem
Fy fan, nog ingen vacker syn efteråt, minnen kommer upp från min barndom då en körde över sin tös med lastbil, delar av tösen satt kvar i hjul huset på lastbilen, Kållered på 60talet.
Citera
2025-11-14, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DocSpot12
Kan någon förklara hur man så snabbt går ut och påstår att sjukdom ligger bakom ? Det kan väll bara en läkare konstatera efter en grundlig utredning. Polisen borde väl ändå göra en husrannsakan hos föraren för att utesluta att något annat kan ligga bakom ? En sådan utredning tar också tid så jag förstår inte hur man så snabbt går ut med den uppgiften.

Om det är föraren vi ser på filmen så ser han varken sjuk ut eller ens skadad. För att så brutalt ha orsakat en olycka som av media beskrivs som den värsta på 10 år där flera döda och skadade är inblandade så ser både föraren och polisen på plats rätt oberörda ut och då jämför jag med det som hände på Drottninggatan en annan fredag.

SL presstalesperson borde säga upp sig själv, det finns inga ursäkter för att sitta och skratta i en så pass allvarlig situation dessutom mediatränad.
Tror det är femte gången i rad något liknande sker som jag läser här att polisen direkt informerar om att det är en olycka. Visst är det intressant innan GM ens är förhört vet de vad som hänt.
Citera
Medlem
SnilleFixs avatar
Vilken hemsk olycka det här är (det verkar ju tyda på det – förmodligen ett sjukdomsfall). Det var ingen liten buss heller. Det måste ha varit ett brutalt sätt att dö på. Jag lider verkligen med de anhöriga.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av patteSatan
Jag har en kompis som påstår sig vara "medicinskt utbildad", och det enda han kan, är att kolla piller utan förpackning som hans kompisar kommer dragandes med för att veta "om dom funkar".

Om det varit ett sjukdomsfall så hade ambulanspersonal tagit hand om honom. I stället tar polisen hand om honom och för honom till polisbilen.
Citera
Medlem
Det här är ren ondska!
Citera
Medlem
shitholecitizens avatar
Hans fru verkar vara en härlig typ.

https://i.postimg.cc/Wpk1KGpM/frugan.png
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvMedTofflorna
På filmen här i tråden så ser chauffören förvirrad och stirrig ut samt har svårigheter att hålla balansen, så är han inte full så är det sannolikt en stroke eller problem med blodsocker och blodtryck i mer allvarlig grad. Var karln inte packad så var han köart och tydligt sjuk.
Eller så insåg han att det han just gjorde inte kommer ignoreras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in