2025-11-14, 18:01
Medlem
Sjukt. Hoppas det ej var något barn
Citera
Medlem
Jag tycker det är extremt sorgligt och läskigt hur många som dömer chauffören redan nu innan någon undersökning av både honom och fordon hunnit genomföras.
Hela händelsen är ju en total mardröm oavsett orsak men om det skulle visa sig att chauffören faktiskt inte gjort detta medvetet så är det ju väldigt många kommentarer här som är väldigt hemska. Skulle det visa sig att det inte är något sjukdomsfall eller brist på bussen utan att chauffören faktiskt har varit vållande så absolut då ska han dömas ut men ännu är inget klarlagt.
Citera
Medlem
Vi VET ju inte med säkerhet att det är just den busschauffören som körde olycksbussen på filmen, eller? Jag kollade snabbt och såg inget gripande. Kan väl likaväl vara en annan busschaufför som blev vittne till olyckan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Helt värdelöst, det går inte att söka i deras sändning.
Funkade bra för mig, vid dator
Kanske annat om man söker på app
Citera
2025-11-14, 18:02
Medlem
CombatPigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Hur vet du att det säkert handlar om ett sjukdomsfall? Expressen gick ut med det, men polisen vill inte ens kommentera det och säger att de inte ens hört chauffören. Inga uppgifter om att chauffören har förts till sjukhus heller.
Jag menade inte att jag är säker på att det rör sig om ett sjukdomsfall, utan att det säkert rör sig om det. Ser du skillnaden?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Islamist är min gissning!
Det är förvisso en sjukdom - men troligen inte relevant.
Citera
Medlem
Citat:
Uppgifter: Sjukdomsfall bakom olyckan
https://www.tv4.se/artikel/62dsoPBQMr0EIbBxFRcrlk/buss-har-rammat-busskur-i-centrala-stockholm-flera-allvarligt-skadade

Finns en blurrad bild på när chauffören grips.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Men lägg av…

Det är inte jag som har påstått något...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbelita
Medicinskt utbildad och vet inte att en stroke kan bete sig så?
Stroke gör dig inte piggare direkt
Citera
Medlem
solstrålars avatar
Är det någon som tycker något av detta är normalt:

1. SL-s presschef sitter och skrattar åt dådet på TV4

2. Chafförens motiv tillskrivs DIREKT efter dådet och basuneras ut på alla mediastationer som "sjukdom" utan vidare förklaring, ingen utredning sker innan det används som fakta utan motivet bestäms direkt av media

3. Chafförens konto samt muslimska frus konto försvinner DIREKT efter dådet från nätet
Senast redigerad av solstrålar 2025-11-14 kl. 18:04.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av St1ffy
Är det någon åldersgräns när muslimer radikaliseras?

Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Jag tror inte detta var terror men Bosnier över 50år som utfört terrorattentat finns det massor utav.

Känns långsökt. Det är ofta ungdomar utan arbete som radikaliseras.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ssk77
Bussföraren går sedan ut ur bussen utan problem..Du går gärna medge vilka sjukdomsfall det kan gälla..ena sekunden kör in i en busskur med massor av folk..andra sekunden gå ut ur bussen utan problem ..en fredageftermiddag...då det är extra mycket folk vid just den busshållplatsen--på den längsta vägen i Stockholm. Obs! Jag är själv medicinskt utbildad.
På filmen här i tråden så ser chauffören förvirrad och stirrig ut samt har svårigheter att hålla balansen, så är han inte full så är det sannolikt en stroke eller problem med blodsocker och blodtryck i mer allvarlig grad. Var karln inte packad så var han köart och tydligt sjuk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in