2025-11-14, 17:56
Avslutad
Ni som tror på att det var terrorattack. Sen när utför vita bosnier över 50 år terrorattacker?

Det brukar vara mer vanligt för yngre förmågor från MENA-länder.
Citera
2025-11-14, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Jag tycker han ser packad ut. Det där ”gunget” i stegen runt 20 sekunder in i klippet nedan, det känner man igen.

https://streamable.com/hawky9

Alkoholist, demens, TIA?

Uppenbarligen tragisk olycka
Citera
Medlem
Håller några tummar för drabbade o anhöriga till dödsoffren.

Kan ju vara allt ifrån tekniskt strul till fan vågar gissa.
Tragiskt
Citera
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssk77
Bussföraren går sedan ut ur bussen utan problem..Du går gärna medge vilka sjukdomsfall det kan gälla..ena sekunden kör in i en busskur med massor av folk..en fredageftermiddag...då det är extra mycket folk vid just den busshållplatsen--på den längsta vägen i Stockholm. Obs! Jag är själv medicinskt utbildad.

Om du är medicinskt utbildad så borde du veta att människor kan drabbas av kraftig yrsel, illamående, svår smärta, med mera.
Citera
Medlem
Har man EP så blir körkortet indraget. I alla fall om EP:n är känd. Detta är nog ett tragiskt sjukdomsfall. Terrordåd känns långsökt i detta sammanhang med en förvirrad busschaufför. Eftersom pensionen är så låg för många är det flera pensionärer som jobbar extra som busschaufför. Schemat är stressat och många hinner inte ens utgöra sina behov.
Tragiskt för alla anhöriga, de som miste livet och blev skadade. Även tragiskt för chauffören som ska leva med att han kört ihjäl folk. Hur ska hen bli människa igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Till alla som raljerar om etnicitet:

Det spelar roll vilket land man är uppvuxen i och framförallt i vilket land föräldrarna är fostrade i.

Eq är bland de lägsta i Europa i Bosnien.

HDI är näst lägst i Europa.

Dessutom spelar religionen in när man ska mäta sin medkänsla för andra medmänniskor.

Återigen tror jag att vi nog ska lägga till ytterligare några dödsfall på muslimerners inmarsch i Svea rike.

Givetvis är detta inte terror eller har. Det är garanterat inte ett haveri på maskin eller sjukdom. Detta handlar om inkompetens och låga emotionell samverkan. Så etnicitet spelar roll!

Måhända att man kan säga att det spelar roll, men inte att 95% av inläggen ska handla om det, på sin höjd 5%. Nu räcker det med sådana inlägg.
Citera
Medlem
Kan någon förklara hur man så snabbt går ut och påstår att sjukdom ligger bakom ? Det kan väll bara en läkare konstatera efter en grundlig utredning. Polisen borde väl ändå göra en husrannsakan hos föraren för att utesluta att något annat kan ligga bakom ? En sådan utredning tar också tid så jag förstår inte hur man så snabbt går ut med den uppgiften.

Om det är föraren vi ser på filmen så ser han varken sjuk ut eller ens skadad. För att så brutalt ha orsakat en olycka som av media beskrivs som den värsta på 10 år där flera döda och skadade är inblandade så ser både föraren och polisen på plats rätt oberörda ut och då jämför jag med det som hände på Drottninggatan en annan fredag.

SL presstalesperson borde säga upp sig själv, det finns inga ursäkter för att sitta och skratta i en så pass allvarlig situation dessutom mediatränad.
Citera
2025-11-14, 17:58
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemonade.347
Enligt Sofie var han det
Då känns det osannolikt att han ska ha ropat i högtalarna som det ryktades om. Lär inte ha varit några passagerare på?
Citera
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Confusedsoul
Alkoholist, demens, TIA?

Bussarna har alkolås vad jag vet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dressingdress
Bussen o chauffören var ej i tjänst…Så varför hände då detta!
Svårt att få bort bussen därifrån utan att passera ett antal hållplatser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemonade.347
LÄNKA!
https://www.tv4play.se/video/d793a3f60f9e78779422/fredag-14-november
17.07.17
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssk77
Bussföraren går sedan ut ur bussen utan problem..Du går gärna medge vilka sjukdomsfall det kan gälla..ena sekunden kör in i en busskur med massor av folk..andra sekunden gå ut ur bussen utan problem ..en fredageftermiddag...då det är extra mycket folk vid just den busshållplatsen--på den längsta vägen i Stockholm. Obs! Jag är själv medicinskt utbildad.

Medicinskt utbildad och vet inte att en stroke kan bete sig så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in