2025-11-14, 17:13
Medlem
mudryks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalKristid
Inte om det är ett sjukdomsfall, tex blodtryck. Han va på väg till sin rast, kanske diabetiker som fick blodsockerfall?
Får diabetiker jobba som busschaufför? Blodtrycksfall är annars en av få sjukdomsteorier som har lite vikt.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeanPenn
Han såg blek och skakis ut

Jo vem skulle inte varit det efter kört över en massa folk... I chock helt givet. Därav konstigt att han ens pallar står på benen.

Lugn skulle han ju bara varit om han hade menat det.
Citera
Medlem
StathamStrikes avatar
Att han gick ”konstigt” kan väl lika gärna bara vara för att han är i chock
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Jag tycker han ser packad ut. Det där ”gunget” i stegen runt 20 sekunder in i klippet nedan, det känner man igen.

https://streamable.com/hawky9

Nog inte helt omöjligt! En fredagsöl för mycket vid fel tillfälle. Han ser vimsig ut, men tycker ändå att han verkar inte chockad av händelsen i sig. Ser ut som någon bosnier eller serb.
Citera
Medlem
SILVER-TIMOTHYs avatar
Verkar för mig som det rör sig om en "olycka". Tror gubben har fått någon slags medicinsk episod, baserat på filmen. Vore detta terror tror jag inte att gubben (1) hade suttit kvar i bussen tillräckligt länge för snuten att ta honom (2) inte "gett" sig utan strid och (3) hade haft en plan för att döda ytterligare (dvs. börjar dådet med att köra in i en busskur, sedan byter till vapen för att fortsätta)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Väldigt blek, blodtryckfall gissar jag

Dude! Om du kan avgöra det på den videon hoppas jag att du jobbar inom vården och har en sinnessjuk hög lön!
Citera
2025-11-14, 17:14
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Ser ju ut som en välartad äldre man med svenskt utseende, kan ju va nån tillfällig stroke tex.
Kolla mer noggrant. Vid en första anblick såg han kanske svensk ut men kollar man mer noggrant ser man att det inte är en av nordisk börd.
Citera
Medlem
Lemonade.347s avatar
Vad är det med busschaufförer nu?

Hela tiden är det ju något nytt om olyckor för att busschaufförer inte kan köra längre tydligen
Citera
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sound69
Har alltid tyckt att dessa busskurer känns obehagliga. Rena dödsfällan om en buss råkar få sladd vid halt väglag t.ex.

Brukar alltid ställa mig en bit ifrån kuren när jag väntar på bussen.

Jag har tänkt på att det inte finns någonstans att fly snabbt om en bil dundrar in där jag sitter i busskuren och väntar på bussen på morgonen i Söderförort. Inte så mycket en buss, som många andra tunga lastbilar som dundrar förbi i betydligt högre hastigheter än bussarna brukar ha.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Det står ju legit "FLERA DÖDA" när du öppnar sidan

Jag fick en notis för en 20 minuter sen också att 3 st var döda men vi får säkert svar på det under kvällen
Hörru... du påstår 3 döda "bekräftade". Vet du vad "bekräftade" betyder?
Citera
Medlem
Etnicitet på föraren? Brukar vara svenskar som kör Norrtälje linjen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mudryk
Har de? Vad jag sett är det "uppgifter till expressen"? Vilken sjukdom kan göra att man dels har körkort + anställning för tung trafik OCH gör att man gör slarvsylta av ett par busshållplatser men är till synes vaken när man grips? Jag menar inte att det är omöjligt men de mest troliga förklaringer typ diabetes, epilepsi, stroke, hjärtinfarkt går ju direkt bort.

Missbruk är förvisso en sjukdom.
Senast i trelleborg var det en gammal muskelknutte med svagt hjärta
Även "normala" levnadsvanor är dåliga för hjärtat snabbmat etc
(FB) Buss körde in i flera bilar i Trelleborg - chauffören död (2025-08-04)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in