2025-11-14, 17:09
Medlem
Flera döda då måste de vara mer än 2. Gissningsvis 5 då
Citera
2025-11-14, 17:10
Medlem
Tänk så är detta en avledningsattack för att sedan slå till med den riktiga attacken senare under kvällen.
Tänker på paris 2015, utöya 2011.
Citera
Medlem
solstrålars avatar
Rätt lustigt, faktiskt funderat exakt på varför detta scenario inte händer oftare när jag stått och väntat på bussen. Vissa människor står nästan ut i gatan när förbipasserande bussar (och tåg på tågstationen) blåser förbi, inser de inte att det krävs OTROLIGT lite för att något som detta ska hända.

Det är rätt sjukt att detta inte händer oftare med tanke på alla galenskaper man ser i trafiken. Jag har fått ryta till min fru att gå närmare insidan av trottaren när bussar och lastbilar blåser förbi. Förstår folk inte det lilla felmarginal som finns mellan liv och död när man uppehåller sig precis brevid bussar och annan trafik som fotgängare. Jag säger inte att de som stog i kuren gjort något fel men detta är än grym påminnelse om att livet som fotgängare och cyklist kan ta slut från en sekund till en annan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Bussen var inte i trafik enligt räddningstjänsten.
Samtidigt bekräftar media redan nu att det handlar om sjukdomstillstånd.

Köper det inte...
Köper inte heller det. Strategiskt ställe med väldigt mycket rörelse verkar det som. Att bussen inte var i trafik stärker min tro att detta var ett planerat attentat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realaltoid
Gubben ser aningen förvirrad ut, inte helt med i matchen. Sjukdom eller berusning är min gissning.
Tycker dock inte att det är särskilt konstigt att "se aningen förvirrad ut" ifall man precis mejat ner en busskur och haft ihjäl flera människor.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Satt han kvar i bussen till snutten grep honom? Kallt.

Tror de höll honom kvar. Tills de lagt filtar på de döda. Han blickade bort ditåt som gjorde jag detta... Men polisen ställer sig i vägen så han inte ska se.
Citera
Medlem
Hen är gripen på Efter Fem. Lol.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Aftonbladet skriver inte 3 döda.

Expressen gör det "enligt källor till Expressen".

Högst oklart fortfarande.

Det står ju legit "FLERA DÖDA" när du öppnar sidan

Jag fick en notis för en 20 minuter sen också att 3 st var döda men vi får säkert svar på det under kvällen
Citera
Medlem
Flashback verkar ha nåt konsensus; inte tillräckligt brun eller skäggig för att kunna ha terroristmotiv, men möjligen tillräckligt med balkan-påbrå för att begå vårdslöshet i trafiken.

Skönt att rasprofilering finns så man slipper vänta på massa trista rättsprocesser!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Gunget behöver inte alls vara kopplat till alkohol.

Diabetes?
Citera
Medlem
Ser ju ut som en välartad äldre man med svenskt utseende, kan ju va nån tillfällig stroke tex.
Citera
2025-11-14, 17:11
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaRedaPa
Det finns ju en mängd sjukdomstillstånd som inte ger kvarvarande symtom men kvarstående förvirring.. hjärtarytmier med svimning, epilepsi för att nämna två. Det sista kan vara orsakat av hjärntumör eller liknande, det behöver inte betyda att man har en känd epilepsi. Låga blodsocker kan se motoriska rubbningar, svimning, synrubbningar och förvirring.

Jag blir illamående av alla spekulationer kring etnicitet osv. Spelar det någon roll? Ett antal mammor, pappor eller gud förbjude barn kommer inte hem ikväll. Kommer aldrig mer hem. Det här är tragiskt och fruktansvärt och inget jag önskar min värsta fiende.

Ja det spelar roll. Dra iväg till Familjeliv med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in