2025-11-14, 17:08
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Aftonbladet

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KMEJJM/buss-korde-in-i-busskar
Aftonbladet skriver inte 3 döda.

Expressen gör det "enligt källor till Expressen".

Högst oklart fortfarande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mudryk
Min första tanke är detsamma. Därmed inte sagt att han inte har dessa människors liv på sitt samvete. Fyllo?

De har gått ut med sjukdomsfall. Många sjukdomar gör så man ser full ut när man egentligen fått ett anfall.
Citera
Medlem
Ne inget terrordåd sluta spekulera. 100% sjukdomsfall, snubben ser ut att vara en fossil. Otur att det stod en busskur där bara.
Citera
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Han är inte etniskt svensk. Arab-vit.
Vad är det här för rassecope? Gubben ser ju pursvensk ut.
Citera
Medlem
SeanPenns avatar
Han såg blek och skakis ut
Citera
Medlem
DoktorNos avatar
Mina gissningar: Babbe med rakad skalle. Tabletter och/eller sprit i kombination med mobilsurfande. Möjligen somnat bakom ratten eller svimmat av pga sjukdom.

Oavsett orsak hade han inte ute i trafiken att göra.
Senast redigerad av DoktorNo 2025-11-14 kl. 17:15.
Citera
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Han verkar bli gripen när han sitter i bussen. Har han suttit där och filosoferat med kreti och pleti har dött i drivor under bussen fram till polisen kom? En annan hade flugit ur och försöka lindra så mycket som möjligt.
Om det är sjukdomsfall kanske han slumrat till.
Citera
Medlem
Frågan är när det blir presskonferens för att gå igenom det man vet, senare ikv?
Citera
2025-11-14, 17:09
Medlem
Det finns ju en mängd sjukdomstillstånd som inte ger kvarvarande symtom men kvarstående förvirring.. hjärtarytmier med svimning, epilepsi för att nämna två. Det sista kan vara orsakat av hjärntumör eller liknande, det behöver inte betyda att man har en känd epilepsi. Låga blodsocker kan se motoriska rubbningar, svimning, synrubbningar och förvirring.

Jag blir illamående av alla spekulationer kring etnicitet osv. Spelar det någon roll? Ett antal mammor, pappor eller gud förbjude barn kommer inte hem ikväll. Kommer aldrig mer hem. Det här är tragiskt och fruktansvärt och inget jag önskar min värsta fiende.
Citera
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrgauten
Folk som gör grova brott kan hamn i chock de med.
Även folk som inser att dom har torskat för något väldigt dumt kan bli ostadig på benen.
Citera
Medlem
DonLatinos avatar
Vem bryr sig. Som vilken trafikolycka som helst. Folk som fått för sig att det är ett terrorrelaterat brott är bara efterblivna och lider förmodligen av en funktionsnedsattning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Stod på Aftonbladet. GM är gripen. Mig veterligen förvaras gripna personer i häktet i väntan på om de ska anhållas eller inte.

Du har uppenbarligen noll koll förstår jag.

Man kan vara anhållen men ändå föras till sjukhus istället för ett häkte.

Sådär, nu lärde du dig något nytt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in