2025-11-13, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Steget från minst dåligt alternativ till frälsare är väl ändå rätt långt.

Det är sant. Dock för många som verkar tro att Forsberg är skillnaden på ett bra och dåligt landslag.

Han är långt ifrån den spelare han en gång var.
Citera
2025-11-14, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalikamar
Du är ju helt dum i huvudet.

Första målet är ett perfekt inlägg till Lukaku som vinner nickduellen mot Hjalmar Ekdal.

Andra målet är det tafatt och bolltittande försvarsspel från Forsberg, Isak och Svanberg samt medioker positionering från Olsen. Lindelöf hade kunnat vara starkare och tryckt hårdare på Lukaku men knappast hans fel. Lukaku en mycket stark anfallare i absoluta världsklass.

Tredje målet blir Gudmundsson och Cleasson bortgjorda, springer ihop och fäller varandra samtidigt som Samuel Gustafsson för felplacerad och för lat för att ta hemjobbet vilket vilket gör att Lindelöf nu är en mot en mot en mycket snabb och tekniskt duktig motståndare.
Lindelöf täcker upp utan vilket saktar ner belgaren men eftersom ingen plockar upp Lukakus löpning mot andra stolpen så slås en välplanerad passning som Ekdal inte hinner blockera och högerbscken Linus Wahlqvist har släppt Lukaku för att markera en belgare som springer mot straffpunkten.

Hur i helvete kan du placera ansvaret på alla målen på Lindelöf? Var det också hans fel att Sverige missade flera bra lägen?
Det är ju uppenbart att du bara har någon sorts hatagenda och inte kan tänka klart när det gäller Lindelöf. Troligtvis förstår du ingenting om hur man försvarar i fotboll.

Ok. Jag tolkar det som att du inte vill ha fler exempel. Annars har jag fler på lager från hösten 2018 och framåt.
Citera
2025-11-14, 09:37
Medlem
Kalikamars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Ok. Jag tolkar det som att du inte vill ha fler exempel. Annars har jag fler på lager från hösten 2018 och framåt.

Nej.

Du har inga exempel. Du kommer säkert komma med förlustmatcher som Serbien borta i Nations League 2020 eller kollapsen mot Turkiet 2018 och försöka få det till att Lindelöf ensam var ansvarig för alla baklängesmål, men som vanligt har du har ju fel. Ska jag behöva motbevisa dig igen som jag gjorde med matchen mot Belgien?

Släpp det nu och sluta vara så avundsjuk och bitter.
Citera
2025-11-14, 11:17
Medlem
Det var ett jävla skadeskjutet lag vi har. Nu även Lindelöf. Ett mysterium kring honom, dras med eviga skadebekymmer trots att han aldrig spelar.
Citera
2025-11-14, 11:24
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso2
Det var ett jävla skadeskjutet lag vi har. Nu även Lindelöf. Ett mysterium kring honom, dras med eviga skadebekymmer trots att han aldrig spelar.

Så jävla glad när jag läste detta. Fredagen kunde inte startat bättre. Hoppas han inte kommer till spel, jag menar ALDRIG kommer till spel igen för landslaget. Tack gud.
Citera
2025-11-14, 11:35
Medlem
hejpadigdu1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hr-Gurka
Det är sant. Dock för många som verkar tro att Forsberg är skillnaden på ett bra och dåligt landslag.

Han är långt ifrån den spelare han en gång var.
Du sitter ofta uppe på nätterna och kollar när New York Red Bull lirar?
Citera
2025-11-14, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso2
Ja det är ett bekymmer att halva laget som bör starta i playoff är borta,
Citera
2025-11-14, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Så jävla glad när jag läste detta. Fredagen kunde inte startat bättre. Hoppas han inte kommer till spel, jag menar ALDRIG kommer till spel igen för landslaget. Tack gud.
Oj lite väl hårt att önska någon skada, så dålig kan du inte tycka att han är, eller har han gjort dig något personligen vi inte känner till.
Citera
2025-11-14, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejpadigdu1
Du sitter ofta uppe på nätterna och kollar när New York Red Bull lirar?

Nej, kollar inte saudiarabiska ligan heller men vet ändå att Ronaldo inte är lika bra som när han spelade i Real Madrid.

Jag tycker ändå att Forsberg är tillräckligt bra för att finnas med i truppen, han är bara ingen startspelare.
Citera
2025-11-14, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hr-Gurka
Nej, kollar inte saudiarabiska ligan heller men vet ändå att Ronaldo inte är lika bra som när han spelade i Real Madrid.

Jag tycker ändå att Forsberg är tillräckligt bra för att finnas med i truppen, han är bara ingen startspelare.
Svårt att bedöma status på honom då man inte ser honom spela, inte spelat i landslaget på länge, och dessutom om han skulle vara bra i MLS är det inte samma sak som att göra det bra i en topp 5 liga i Europa. Det vi vet är att han var bra förr och har mest landslagerfarenhet av alla nu när Lindelöf är ett frågetecken.
Citera
2025-11-14, 15:24
Medlem
Det är ju funktionaliteten hos varje spelare på planen som är intressant. Om spelare i startelvan inte funkar, så matchcoachar man och byter ut spelare. Vad spelare heter och i vilka ligor o klubblag de spelar är egentligen underordnat.Jag själv är tveksam till två av spelarna VNL och E.F. men som sagt deras roller kan va helt annorlunda nu med G.P. vid rodret.
Elanga kan möjligen va IQ-befriad utanför planen men det är vad han gör på planen som räknas.
Isak har rätt säkert direktiv från LFC och dom med svenska coachteamet. Speltid kan max vara väldigt begränsad eller inte alls.

Heja Sverige.
Citera
2025-11-14, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DassLocker
Det är ju funktionaliteten hos varje spelare på planen som är intressant. Om spelare i startelvan inte funkar, så matchcoachar man och byter ut spelare. Vad spelare heter och i vilka ligor o klubblag de spelar är egentligen underordnat.Jag själv är tveksam till två av spelarna VNL och E.F. men som sagt deras roller kan va helt annorlunda nu med G.P. vid rodret.
Elanga kan möjligen va IQ-befriad utanför planen men det är vad han gör på planen som räknas.
Isak har rätt säkert direktiv från LFC och dom med svenska coachteamet. Speltid kan max vara väldigt begränsad eller inte alls.

Heja Sverige.

Varför skulle liverpool vilja det? Han är ju friskförklarad, så det är väl bara bra för liverpool om han får matchträning i landslaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in