Citat:
Ursprungligen postat av
Nejellerva
Såg precis Julias live där hon säger att flickan fortfarande pratar om att hon har blivit slagen av Linnea. Samt så gjorde Linnea en socanmälan senast i söndags i sitt eget namn att flickan inte får mat hemma. Samt en helt sjuk anmälan anonymt till soc att det vore bättre om pappans nya fru tar hand om flickan.
Oklart vad som stämmer och inte. Men om, hoppas soc lyssnar på flickan samt varför sitter Linnea och socanmäler än i dagsläget? Det är helt sjukt ju.
Har tagit mig friheten att feta en del av din text.
Ena stunden skriver du att det är
"oklart vad som stämmer" för att i nästa sekund skriva
"varför sitter Linnea och socanmäler än i dagsläget?"
Utan att veta vad som är sant eller ej så sitter du just nu och försöker skapa en trådsanning samt öka på drevet ytterligare.
Om barnet har blivit utsatt för våld, varför i h*lv*et* sitter den här Julia och pratar om detta på sociala medier? Har hon t.ex. anmält detta till polisen? Om ja, varför har då inget hänt än? Om nej, varför har hon inte anmält?
Dessa frågor kan naturligtvis varken du eller jag svara på men jag tycker det är för j*vl*gt om denna Julia antingen sitter och ljuger om något såhär allvarligt eller om hon inte har gjort någon polisanmälan.
Gällande soc.anmälningar som påstås ha skett så finns det flera alternativ att välja mellan:
1. Att någon psyksjuk hatare har skickat in en soc.anmälan i Linneas namn.
2. Att Julia sitter och ljuger
3. Att Linnea har skickat in en soc.anmälan
... och nej jag tittar inte på TikTok, om det är där den här Julia har sagt dessa saker. Jag baserar min åsikt på det du skriver/återger.